Renault: Megane tretí

Utorok, 13 január 2009

Pár dní po začatí nového roka posiela Renault na trh poznačený krízou hneď dvoch nových vyslancov. Po trinástich (!) minuloročných nových modeloch tak Renault uvedením na trh modelov Megane hatchback a Megane Coupé pokračuje neskutočným tempom v omladzovaní svojich ďalších modelových radov.

Renault Megane
Línie nového Renault Megane hatchback sú dynamické a elegantné

Megane je najdôležitejším modelom Renaultu, najmä preto francúzsky výrobca venoval vývoju tretej generácie toľko pozornosti a starostlivosti. Zaväzuje ho k tomu aj doteraz predaných osem a pol milióna meganov dvoch prvých generácií. Kvôli úspechu novej generácie dal Megane zbohom dizajnovo dosť odvážnym riešeniam predchodcu, ktorým sa Renault nie celkom trafil do vkusu každého zákazníka. U nového modelu preto odstúpil od extravagantnosti a dal prednosť konvenčným tvarom karosérie a uhladenosti.

Ako je to už zvykom, aj Megane tretej generácie, ktorý stojí na platforme Nissana Quashqai, je od predchodcu väčší. V dĺžke o desať centimetrov a rázvor narástol o poldruha centimetra. To prináša aj väčší priestor pre cestujúcich, najmä na zadných sedadlách, ale aj priestor pre batožiny, ktorý má teraz 372 litrov a je väčší o 42 litrov ako mal predchodca. Potešiteľné je, že napriek zväčšeným rozmerom je nový Megane ľahší o 8 kg.

A ako je to u Renaulta zažitou tradíciou, v otázke bezpečnosti je nová generácia s piatimi hviezdičkami, ale najmä s 37 bodmi z 37 možných z crash testu Euro NCAP v pasívnej bezpečnosti posádky najbezpečnejším automobilom v triede. Za zmienku stojí, že vpredu má nový Megane dvojkomorové airbagy a že k vyššej bezpečnosti slúžia zväčšené brzdové kotúče na všetkých kolesách (s nimi zastaví zo 100 km/h na nulu na vzdialenosť 37 metrov), ale aj to, že každý nový Megane už od najnižšej výbavy je opatrený stabilizačným systémom ESP.

Renault Megane
Pri novom Megane sa odstúpilo od predchádzajúcej extravagantnosti

Pod kapotou má na začiatok nový Renault Mégane hatchback päť pohonných jednotiek – dve benzínové (1,6/100 k a 1,6 110 k) a tri naftové (1,5 dCi/105 k, 1,6 dCi/110 k a 1,9 dCi/130 k). V budúcnosti ich má byť až jedenásť (spoločných aj pre Mégane Coupé) a k veľmi zaujímavým budú patriť benzínové preplňované motory TCe 130 a TCe 180.

Stupne výbav má nový Megan štyri: Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Už základná Authentique má ABS s EBV a brzdovým asistentom, elektronický stabilizačný systém ESP, šesť airbagov (čelné dvojkomorové), elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, z komfortných je to manuálna klimatizácia, karta Renault, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, poloautomatická ručná brzda, palubný počítač, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá, elektrické ovládanie predných okien a ďalšie.

Na náš trh prichádza nový Renault Mégane s veľmi zaujímavými cenami. Určite najlákavejšia je prvá cena so sumou 13 290,- eur (400 374 Sk). Práve toľko totiž stojí Megane 1,6 16V/100 k vo výbave Authentique. S najlacnejším turbodieselom 1,5 dCi/85 k v rovnakej výbave má cenu 14 990,- eur (451 589 Sk). S motorom 1,6 dCi/105 k a vo výbave Dynamique stojí 18 390,- eur (554 017 Sk) a s najsilnejším motorom 1,9 dCi/130 k v najvyššej výbave Privilege 19 990,- eur (602 219 Sk).

Renault Megane
Trojdverový Megane Coupé má iný profil a znížený podvozok

Nový päťdverový Renault Mégane hatchback sa začal predávať 12. januára tohto roku. Zároveň v tento deň odštartoval aj predaj trojdverového Megane Coupé, ktorý má tri stupne výbav (Expression, Dynamique a Privilege). Najslabším benzínovým motorom je 1,6/110 k (začína na cene 15 590,- eur, čo je 469 664 Sk), najsilnejším preplňovaným 2,0 TCe/180 k Privilege (turbodiesely sú rovnaké ako u hatchbacku) – stojí 20 790,- eur (626 319 Sk).

Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.