Renault: Megane tretí

Utorok, 13 január 2009

Pár dní po začatí nového roka posiela Renault na trh poznačený krízou hneď dvoch nových vyslancov. Po trinástich (!) minuloročných nových modeloch tak Renault uvedením na trh modelov Megane hatchback a Megane Coupé pokračuje neskutočným tempom v omladzovaní svojich ďalších modelových radov.

Renault Megane
Línie nového Renault Megane hatchback sú dynamické a elegantné

Megane je najdôležitejším modelom Renaultu, najmä preto francúzsky výrobca venoval vývoju tretej generácie toľko pozornosti a starostlivosti. Zaväzuje ho k tomu aj doteraz predaných osem a pol milióna meganov dvoch prvých generácií. Kvôli úspechu novej generácie dal Megane zbohom dizajnovo dosť odvážnym riešeniam predchodcu, ktorým sa Renault nie celkom trafil do vkusu každého zákazníka. U nového modelu preto odstúpil od extravagantnosti a dal prednosť konvenčným tvarom karosérie a uhladenosti.

Ako je to už zvykom, aj Megane tretej generácie, ktorý stojí na platforme Nissana Quashqai, je od predchodcu väčší. V dĺžke o desať centimetrov a rázvor narástol o poldruha centimetra. To prináša aj väčší priestor pre cestujúcich, najmä na zadných sedadlách, ale aj priestor pre batožiny, ktorý má teraz 372 litrov a je väčší o 42 litrov ako mal predchodca. Potešiteľné je, že napriek zväčšeným rozmerom je nový Megane ľahší o 8 kg.

A ako je to u Renaulta zažitou tradíciou, v otázke bezpečnosti je nová generácia s piatimi hviezdičkami, ale najmä s 37 bodmi z 37 možných z crash testu Euro NCAP v pasívnej bezpečnosti posádky najbezpečnejším automobilom v triede. Za zmienku stojí, že vpredu má nový Megane dvojkomorové airbagy a že k vyššej bezpečnosti slúžia zväčšené brzdové kotúče na všetkých kolesách (s nimi zastaví zo 100 km/h na nulu na vzdialenosť 37 metrov), ale aj to, že každý nový Megane už od najnižšej výbavy je opatrený stabilizačným systémom ESP.

Renault Megane
Pri novom Megane sa odstúpilo od predchádzajúcej extravagantnosti

Pod kapotou má na začiatok nový Renault Mégane hatchback päť pohonných jednotiek – dve benzínové (1,6/100 k a 1,6 110 k) a tri naftové (1,5 dCi/105 k, 1,6 dCi/110 k a 1,9 dCi/130 k). V budúcnosti ich má byť až jedenásť (spoločných aj pre Mégane Coupé) a k veľmi zaujímavým budú patriť benzínové preplňované motory TCe 130 a TCe 180.

Stupne výbav má nový Megan štyri: Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Už základná Authentique má ABS s EBV a brzdovým asistentom, elektronický stabilizačný systém ESP, šesť airbagov (čelné dvojkomorové), elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, z komfortných je to manuálna klimatizácia, karta Renault, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, poloautomatická ručná brzda, palubný počítač, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá, elektrické ovládanie predných okien a ďalšie.

Na náš trh prichádza nový Renault Mégane s veľmi zaujímavými cenami. Určite najlákavejšia je prvá cena so sumou 13 290,- eur (400 374 Sk). Práve toľko totiž stojí Megane 1,6 16V/100 k vo výbave Authentique. S najlacnejším turbodieselom 1,5 dCi/85 k v rovnakej výbave má cenu 14 990,- eur (451 589 Sk). S motorom 1,6 dCi/105 k a vo výbave Dynamique stojí 18 390,- eur (554 017 Sk) a s najsilnejším motorom 1,9 dCi/130 k v najvyššej výbave Privilege 19 990,- eur (602 219 Sk).

Renault Megane
Trojdverový Megane Coupé má iný profil a znížený podvozok

Nový päťdverový Renault Mégane hatchback sa začal predávať 12. januára tohto roku. Zároveň v tento deň odštartoval aj predaj trojdverového Megane Coupé, ktorý má tri stupne výbav (Expression, Dynamique a Privilege). Najslabším benzínovým motorom je 1,6/110 k (začína na cene 15 590,- eur, čo je 469 664 Sk), najsilnejším preplňovaným 2,0 TCe/180 k Privilege (turbodiesely sú rovnaké ako u hatchbacku) – stojí 20 790,- eur (626 319 Sk).

Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.