Renault: Megane tretí

Utorok, 13 január 2009

Pár dní po začatí nového roka posiela Renault na trh poznačený krízou hneď dvoch nových vyslancov. Po trinástich (!) minuloročných nových modeloch tak Renault uvedením na trh modelov Megane hatchback a Megane Coupé pokračuje neskutočným tempom v omladzovaní svojich ďalších modelových radov.

Renault Megane
Línie nového Renault Megane hatchback sú dynamické a elegantné

Megane je najdôležitejším modelom Renaultu, najmä preto francúzsky výrobca venoval vývoju tretej generácie toľko pozornosti a starostlivosti. Zaväzuje ho k tomu aj doteraz predaných osem a pol milióna meganov dvoch prvých generácií. Kvôli úspechu novej generácie dal Megane zbohom dizajnovo dosť odvážnym riešeniam predchodcu, ktorým sa Renault nie celkom trafil do vkusu každého zákazníka. U nového modelu preto odstúpil od extravagantnosti a dal prednosť konvenčným tvarom karosérie a uhladenosti.

Ako je to už zvykom, aj Megane tretej generácie, ktorý stojí na platforme Nissana Quashqai, je od predchodcu väčší. V dĺžke o desať centimetrov a rázvor narástol o poldruha centimetra. To prináša aj väčší priestor pre cestujúcich, najmä na zadných sedadlách, ale aj priestor pre batožiny, ktorý má teraz 372 litrov a je väčší o 42 litrov ako mal predchodca. Potešiteľné je, že napriek zväčšeným rozmerom je nový Megane ľahší o 8 kg.

A ako je to u Renaulta zažitou tradíciou, v otázke bezpečnosti je nová generácia s piatimi hviezdičkami, ale najmä s 37 bodmi z 37 možných z crash testu Euro NCAP v pasívnej bezpečnosti posádky najbezpečnejším automobilom v triede. Za zmienku stojí, že vpredu má nový Megane dvojkomorové airbagy a že k vyššej bezpečnosti slúžia zväčšené brzdové kotúče na všetkých kolesách (s nimi zastaví zo 100 km/h na nulu na vzdialenosť 37 metrov), ale aj to, že každý nový Megane už od najnižšej výbavy je opatrený stabilizačným systémom ESP.

Renault Megane
Pri novom Megane sa odstúpilo od predchádzajúcej extravagantnosti

Pod kapotou má na začiatok nový Renault Mégane hatchback päť pohonných jednotiek – dve benzínové (1,6/100 k a 1,6 110 k) a tri naftové (1,5 dCi/105 k, 1,6 dCi/110 k a 1,9 dCi/130 k). V budúcnosti ich má byť až jedenásť (spoločných aj pre Mégane Coupé) a k veľmi zaujímavým budú patriť benzínové preplňované motory TCe 130 a TCe 180.

Stupne výbav má nový Megan štyri: Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Už základná Authentique má ABS s EBV a brzdovým asistentom, elektronický stabilizačný systém ESP, šesť airbagov (čelné dvojkomorové), elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, z komfortných je to manuálna klimatizácia, karta Renault, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, poloautomatická ručná brzda, palubný počítač, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá, elektrické ovládanie predných okien a ďalšie.

Na náš trh prichádza nový Renault Mégane s veľmi zaujímavými cenami. Určite najlákavejšia je prvá cena so sumou 13 290,- eur (400 374 Sk). Práve toľko totiž stojí Megane 1,6 16V/100 k vo výbave Authentique. S najlacnejším turbodieselom 1,5 dCi/85 k v rovnakej výbave má cenu 14 990,- eur (451 589 Sk). S motorom 1,6 dCi/105 k a vo výbave Dynamique stojí 18 390,- eur (554 017 Sk) a s najsilnejším motorom 1,9 dCi/130 k v najvyššej výbave Privilege 19 990,- eur (602 219 Sk).

Renault Megane
Trojdverový Megane Coupé má iný profil a znížený podvozok

Nový päťdverový Renault Mégane hatchback sa začal predávať 12. januára tohto roku. Zároveň v tento deň odštartoval aj predaj trojdverového Megane Coupé, ktorý má tri stupne výbav (Expression, Dynamique a Privilege). Najslabším benzínovým motorom je 1,6/110 k (začína na cene 15 590,- eur, čo je 469 664 Sk), najsilnejším preplňovaným 2,0 TCe/180 k Privilege (turbodiesely sú rovnaké ako u hatchbacku) – stojí 20 790,- eur (626 319 Sk).

Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."