Renault :Nová generácia Trafic už v lete

Pondelok, 24 marec 2014

Renault obnovuje svoj modelový rad Trafic a už v septembri tohto roku začne s jeho predajom. Príbeh tohto úspešného a jedného so svojich najpopulárnejších úžitkových modelov sa začal písať ešte v roku 1980. Odvtedy sa ho predalo viac ako 1,6 milióna. Trafic ako veľmi praktický a ekonomický Van á Vivre, niečo ako Dodávka pre život.

Renault Trafic
Renault Trafic novej generácie ponúkne množstvo variant, v ponuke bude až 270 verzií

Nový Trafic dostal teraz nový športovejší výraz , tak v interiéri ako aj exteriéri, ale aj nové motory. Pribudne mu nový naftový agregát 1,6 dCi vo verzii s dvomi turbodúchadlami, čo zníži spotrebu paliva až na šesť litrov na sto kilometrov. Vyrábať sa bude vo Francúzsku v závode Sandouville, odkiaľ sa bude distribuovať do celej Európy. V roku 2014 bude tento úspešný príbeh pokračovať už treťou generáciou modelu, ktorý sa predstaví v 50 krajinách po celom svete.

Nový Renault Trafic je variabilný a bude možné prispôsobiť ho podľa požiadaviek užívateľa, a to najmä vďaka rozmanitosti radu Trafic. Ponúka až 270 rôznych variant, dve rôzne výšky, dve rôzne dĺžky, dodávkové vozidlo, verziu sklopný valník, mikrobusové verzie a množstvo unikátnych riešení Renault Tech.

Nový Trafic je flexibilný a hospodárny, a to vďaka použitiu nových motorizácií. Tie sú založené na expertíze spoločnosti Renault vo výrobe motorov. Nový agregát 1,6 dCi je vybavený pokročilou technológiou umožňujúcou kombinovať úsporu paliva s nefalšovaným potešením z jazdy. Bude k dispozícii vo verzii s jedným turbodúchadlom, ktorý ušetrí až jeden liter paliva na 100 km, a verziu "Twin-Turbo", ktorej spotreba paliva klesá pod 6 l/100 km. Tieto motory ponúkajú svižnú akceleráciu pri nízkych aj vysokých otáčkach, a to aj keď je vozidlo plne naložené.

Nový Trafic vyvíjala skupina expertov na úžitkové vozidlá s dôrazom na spoľahlivosť a robustnosť. Vo výrobe ťaží nový model z odborných skúsenosti viac ako 1800 mužov a žien z výrobného závodu Sandouville, ktorý sa doteraz zameriaval na prémiové osobné automobily. Na to, aby bolo možné presunúť výrobu úžitkových vozidiel do tohto francúzskeho mesta, prešiel závod významnou transformáciou vďaka investícii viac ako 230 miliónov eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.