Renault: nové Kangoo Maxi, Trafic a Master

Piatok, 14 máj 2010

Renault je už dvanásť rokov číslom jeden na európskom trhu úžitkových automobilov. V uplynulom roku si z koláča predaných áut tejto kategórie ukrojil 14,8 percenta. Renault je úspešný aj vďaka permanentnému zvyšovaniu kvality, stále "zelenším" autám vďaka certifikovanej výrobe a znižovaniu splodín CO2 , používaniu biopalív a až 95 %-nej recyklovateľnosti dielov na konci životnosti automobilov. Teraz k nám Renault prichádza s treťou najdlhšou verziou Kangoo, novým modelom Express Maxi. Predstavil ho a uviedol na náš trh v uplynulých dňoch. Aj Expres Maxi zodpovedá nastúpenej ekologickej filozofii francúzskej značky. Súčasne s Expresom Maxi uviedol Renault do predaja aj väčšie úžitkové modely – nový Master a modernizovaný Trafic.

Renault Kangoo

Najväčší z trojice Kangoo, Express Maxi, je oproti klasickému Kangoo Expressu a skrátenému Kangoo Compact značne väčší najmä vďaka dlhšiemu rázvoru až o 39 centimetrov a ponúka až o jeden kubický meter väčší nákladný priestor. Do predaja sa Kangoo Express Maxi dostáva práve v týchto dňoch, na Slovensku sa však bude predávať len jeho úžitková dvojmiestna verzia. A teraz bude mať Renault v Európe jedinečnú ponuku malých dodávok s tromi prepravnými kapacitami: Kangoo Express Maxi, Kangoo Express Compact a Kangoo Express. Na Slovensku budú v ponuke len verzie Kangoo Express a Kangoo Express Maxi.

Kangoo Express Maxi má celkovú dĺžku 4597 mm, čo je takmer o 39 cm viac ako má Kangoo Express. Rázvor Express Maxi je 310 cm a ten mu prepožičiava aj vylepšené jazdné vlastnosti. Dĺžka úložnej plochy je dlhšia o 39 cm a meria 2,1 metra, po sklopení sedadla spolujazdca až 2,9 metra. Celková výška 182 cm dovoľuje modelu Maxi využívať verejné garáže. Kangoo Express Maxi môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 1050 kg. Express Maxi ponúka ložný priestor s objemom 4,6 m3 a uvezie 800 kg. Päťmiestna verzia s druhým radom sedadiel, ktoré možno zložiť a zväčšiť tak nákladný priestor, sa u nás predávať nebude. Všetky verzie Kangoo sa už v základnej výbave dodávajú s pravými posuvnými dverami, ľavé posuvné dvere sú za príplatok.

Naftové motory použité na pohon modelov Kangoo sa vyznačujú nízkymi prevádzkovými nákladmi a oproti konkurentom vypúšťajú do vzduchu aj menej emisií CO2. Verzia 1,5 dCi s výkonom 85 koní spotrebuje v kombinovanom cykle 5,3 l/100 km a v mestskej prevádzke sa spotreba ustáli na hodnote šesť litrov na sto kilometrov. Motor vypustí do ovzdušia 140 g CO2 na kilometer. Express Maxi bude mať už v základnej výbave navigačný systém Carminat TomTom®, ktorého verzia 1.1 sa od januára tohto roka dodáva do modelového radu Kangoo. Vyrábať sa bude vo francúzskom závode v meste Maubeuge.

Trafic aj ako luxus

Pre väčšie rodiny a pohodlné cestovanie je ako stvorený Renault Trafic. Je zaujímavou alternatívou voči omnoho drahším MPV, pričom ponúka minimálne tak veľký alebo aj väčší vnútorný priestor, navyše môže byť vo svojom osobnom vyhotovení komfortným dopravným prostriedkom.

Renault Trafic

Modelom Trafic pokračuje Renault v obnove modelovej ponuky úžitkových vozidiel. Modernizovaný Trafic je pohodlnejší, má prepracovanú palubnú dosku, mnoho funkčných odkladacích priestorov a viacero prvkov výbavy, ktoré pochádzajú z osobných automobilov. O obľube modelov Trafic hovorí napríklad fakt, že od začiatku predaja v roku 2001 sa ich na celom svete predalo viac ako 1,1 milióna. Vrcholnou verziou je edícia Black Edition, ktorá má exkluzívny vzhľad a môže sa využívať aj na kyvadlovú dopravu pre významných hostí. Do predaja sa dostáva v týchto dňoch a vyrábať sa bude v španielskej Barcelone a Lutone vo Veľkej Británii.

Master – na všestranné využitie

Po 12 rokoch vynovil Renault aj svoj ďalší modelový rad Master. Je rovnako úspešný ako Trafic, keďže sa ho predalo viac ako milión kusov v 45 krajinách sveta. Tvarové riešenia nového Renaultu Master ukazujú nové štylistické smerovanie skriňových dodávok značky Renault.

Renault Master

Kabína, resp. dvojkabína poskytuje najviac úložných priestorov spomedzi všetkých konkurentov. Odkladacie priestory vznikali s dôrazom na čo najlepšie využitie. Master má výrazne prepracovanú ergonómiu miesta vodiča, vylepšený výhľad z vozidla a automobil dostal viacero prvkov pochádzajúcich z osobných vozidiel. Predaj modelu Master sa na Slovensku rozbieha práve v týchto dňoch.

Nová verzia s pohonom zadnej nápravy využíva techniku, ktorú kompletne vyvinul Renault a vyznačuje sa samonosnou konštrukciou, ktorá ponúka výborné parametre v oblasti dynamiky a záťaže. V ponuke je nová dĺžka L4 s využiteľným objemom až 17m³, verzie 3,5 t a 4,5 t sú dvojmontážou na zadnej náprave. Priamo z výroby sa Master bude dodávať vo verziách minibus, skriňová nadstavba (20 a 22 m3), valník a jedno a trojstranný sklápač.

K pohonným jednotkám modelu Master pribudol nový motor 2,3 dCi vyvinutý pre špecifické potreby úžitkových vozidiel. Bude sa dodávať v troch výkonových verziách – dCi/100 k, dCi/125 k a dCi/150k. Bude sa montovať do verzií s pohonom prednej (priečne uloženie) aj zadnej nápravy (pozdĺžne uloženie).

Nový Master sa môže pochváliť priemernou spotrebou od 7,1 l/100 km (187g CO2/km), čo je o liter menej ako mal jeho predchodca. Master vo verzii s pohonom prednej nápravy je podľa európskych testov v porovnaní s konkurenciou lídrom v spotrebe. Nižšie sú prevádzkové náklady nového modelu až o 40 percent.

Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Trafic Renault Trafic Renault Trafic Renault Master
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.