Renault odhalil sedan Latitude

Piatok, 11 jún 2010

Renault zverejnil prvé fotografie nového sedanu Renault Latitude. Nový model francúzskej automobilky bude najväčším osobným Renaultom, nástupcom málo úspešného Vel Satisa. Model Latitude je podľa Renaultu určený zákazníkom, ktorí hľadajú vozidlo poskytujúce určitý status, kvalitu a komfort vo všetkých svojich podobách.

Renault Latitude
Sedan Latitude bude svojou dĺžkou 489 centimetrov najväčším osobným Renaultom

Renault Latitude disponuje štedrými vonkajšími rozmermi a v segmente bude patriť medzi najväčšie. Na dĺžku meria 489 centimetrov, široký je 183 cm a vysoký 149 cm. Kratší o dva centimetre je napríklad Mercedes-Benz E, a naopak, dlhší o jeden centimeter je nové päťkové BMW, ktoré meria 490 cm. Podľa rozmernej zadnej partie modelu Latitude možno predpokladať, že nový sedan bude aj objemom batožinového priestoru patriť medzi najväčšie v segmente.

Vlajkovou loďou Latitude, pretože reálne ňou bude, sa Renault vracia ku konvenčným typom. Tým je práve nový model Latitute. Možno aj preto konvenčná trojpriestorová klasika, že verzie liftback či hatchback v rolach vlajkových lodí Renaultu neobstáli – ani Avantime ani Vel Satis, aj keď najmä druhý menovaný sa do nej pasoval.

Renault Latitude vychádza z rovnakej architektúry ako nový aliančný model Samsung SM5, ktorý bol len nedávno uvedený na kórejský trh a významne profituje z technického know-how Renaultu. Komfort a minimálna hlučnosť modelu Latitude počas jazdy, rovnako ako precíznosť podvozka a výber výkonných motorov budú rozhodujúcimi argumentmi v boji s konkurenciou. Čo sa týka kvality a spoľahlivosti, Renault Latitude využíva množstvo prvkov, ktoré boli vyvinuté a používané Alianciou Renault-Nissan v poslednom období a ktoré spĺňajú najvyššie štandardy Aliancie.

Renault Latitude
Pri novom modeli Latitude sa kládol dôraz na inovatívne prvky a komfort pre posádku

Jednotlivé úrovne výbavy bude Renault špecifikovať neskôr. Avšak už dnes zverejnil, že bude klásť dôraz na inovatívne prvky a komfort posádky. V Renaulte Latitude bude možné nájsť prvky ako napríklad ionizátor vzduchu, trojzónovú klimatizáciu, masážne sedadlo vodiča, audio systém Bose Premium, hands-free kartu Renault a mnohé ďalšie.

Svetovú premiéru bude mať Renault Latitude na autosalóne v Moskve koncom augusta tohto roku, krátko na to ho uvidia aj návštevníci parížskeho autosalónu. S predajom modelu Latitude sa začne na jeseň tohto roku v Ázii, Afrike, Rusku, Turecku, krajinách Perzského zálivu, Austrálii a Mexiku. Nasledovať bude európska premiéra v Paríži. Na slovenský trh by mal prísť v prvom kvartáli 2011.

Autor: Ján Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.