Renault odhalil sedan Latitude

Piatok, 11 jún 2010

Renault zverejnil prvé fotografie nového sedanu Renault Latitude. Nový model francúzskej automobilky bude najväčším osobným Renaultom, nástupcom málo úspešného Vel Satisa. Model Latitude je podľa Renaultu určený zákazníkom, ktorí hľadajú vozidlo poskytujúce určitý status, kvalitu a komfort vo všetkých svojich podobách.

Renault Latitude
Sedan Latitude bude svojou dĺžkou 489 centimetrov najväčším osobným Renaultom

Renault Latitude disponuje štedrými vonkajšími rozmermi a v segmente bude patriť medzi najväčšie. Na dĺžku meria 489 centimetrov, široký je 183 cm a vysoký 149 cm. Kratší o dva centimetre je napríklad Mercedes-Benz E, a naopak, dlhší o jeden centimeter je nové päťkové BMW, ktoré meria 490 cm. Podľa rozmernej zadnej partie modelu Latitude možno predpokladať, že nový sedan bude aj objemom batožinového priestoru patriť medzi najväčšie v segmente.

Vlajkovou loďou Latitude, pretože reálne ňou bude, sa Renault vracia ku konvenčným typom. Tým je práve nový model Latitute. Možno aj preto konvenčná trojpriestorová klasika, že verzie liftback či hatchback v rolach vlajkových lodí Renaultu neobstáli – ani Avantime ani Vel Satis, aj keď najmä druhý menovaný sa do nej pasoval.

Renault Latitude vychádza z rovnakej architektúry ako nový aliančný model Samsung SM5, ktorý bol len nedávno uvedený na kórejský trh a významne profituje z technického know-how Renaultu. Komfort a minimálna hlučnosť modelu Latitude počas jazdy, rovnako ako precíznosť podvozka a výber výkonných motorov budú rozhodujúcimi argumentmi v boji s konkurenciou. Čo sa týka kvality a spoľahlivosti, Renault Latitude využíva množstvo prvkov, ktoré boli vyvinuté a používané Alianciou Renault-Nissan v poslednom období a ktoré spĺňajú najvyššie štandardy Aliancie.

Renault Latitude
Pri novom modeli Latitude sa kládol dôraz na inovatívne prvky a komfort pre posádku

Jednotlivé úrovne výbavy bude Renault špecifikovať neskôr. Avšak už dnes zverejnil, že bude klásť dôraz na inovatívne prvky a komfort posádky. V Renaulte Latitude bude možné nájsť prvky ako napríklad ionizátor vzduchu, trojzónovú klimatizáciu, masážne sedadlo vodiča, audio systém Bose Premium, hands-free kartu Renault a mnohé ďalšie.

Svetovú premiéru bude mať Renault Latitude na autosalóne v Moskve koncom augusta tohto roku, krátko na to ho uvidia aj návštevníci parížskeho autosalónu. S predajom modelu Latitude sa začne na jeseň tohto roku v Ázii, Afrike, Rusku, Turecku, krajinách Perzského zálivu, Austrálii a Mexiku. Nasledovať bude európska premiéra v Paríži. Na slovenský trh by mal prísť v prvom kvartáli 2011.

Autor: Ján Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."