Renault predstavil nový Mégane RS v Monaku

Streda, 07 jún 2017

Nový Renault Mégane R.S., netrpezlivo očakávaný kompaktný hat hatch francúzskej automobilky, sa po prvý raz raz v reálnej aj keď maskovanej podobe predstavil verejnosti pred pár dňami na slávnom pretekárskom okruhu počas Veľkej ceny Monaka formuly 1 a predviedol ho pilot F1 Nico Hülkenberg.

1 Renault Megane RS
Renault Mégane R.S. pedstavil pri Veľkej cene Monaka jazdec formuly 1 Nico Hülkenberg

Nový Mégane R.S. bude mať premiéru na autosalóne vo Frankfurte v septembri tohto roku a do predaja sa dostane v prvom štvrťroku 2018. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi manuálnou a automatickou dvojspojkovou EDC prevodovkou.

Aké motory sa k týmto prevodovkám budú viazať, to Renault zatiaľ neprezradil. Jednou z možností je, že by to mohol byť agregát 1,8 litra z Alpiny A110, ktorá mala premiéru na jar tohto roku v Ženeve. Inou je úplne nový dvojliter. Počíta sa, že výkon by sa mal pohybovať na hranici 300 koní. Poháňať by mal kolesá prednej nápravy, pričom zadné kolesá by mali mať aktívne natáčanie.

Na trati v Monaku predviedol Nico Hülkenberg krátku ukážku toho, čo príde s novou generáciou modelu Mégane R.S. Nebola to však jeho prvá jazdy s týmto novým modelom. Zhodnotil ju takto:"Mal som príležitosť podieľať sa na vývoji vozidla a bol som ohromený dokonalosťou karosérie. Renault Sport odviedol pôsobivú prácu. Bolo mi veľkou cťou jazdiť dnes na legendárnom okruhu v Monaku!"

"Cieľom Renaultu je, aby sa nový Mégane R.S. stal vzorom v oblasti kompaktných športových automobilov," dodal riaditeľ divízie Renault Sport Patrice Ratti.

1 Renault Megane RS 2 Renault Megane RS 3 Renault Megane RS
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.