Renault Trafic v predaji už aj na Slovensku

Piatok, 26 september 2014

Renault Trafic novej generácie je už na Slovensku. S ním aj ďalší nový model – Master. Prvý tak v osobnej ako aj úžitkovej verzii, druhý iba ako úžitkový. Trafic i Master ako úžitkové automobily sa už predávajú, Trafic v osobnej verzii sa začne predávať až začiatkom budúceho roka.

1 Renault Trafic
Renault Trafic v osobnej verzii sa bude na Slovensku predávať od začiatku budúceho roka

Viacúčelový Trafic sa začlenil medzi úžitkové modely ešte v roku 1980 a doteraz sa ho vyrobilo a predalo viac ako 1,6 milióna exemplárov. Jeho úspech podporuje najmä skutočnosť, že ponúka až 270 najrôznejších verzií. Nová generácia modelu Trafic ponúka neopozeraný a jedinečný dizajn, je priestrannejší, má bohatú a modernú výbavu a aj úspornejšie a ekologickejšie motory. Aj vďaka ním bude naďalej patriť k špičke vo svojom segmente.

O úspechu jedného z najobľúbenejších úžitkových modelov najvýrečnejšie vypovedajú čísla. Tak napríklad za rok 2013 sa ho v Európe predalo spolu 335 500 kusov, na Slovensku od roku 1994 doteraz 2400. Záujem je tak o úžitkovú ako aj o osobnú verziu. Úžitkový je praktický, osobný pohodlný a komfortný. Navyše teraz ešte viac úsporný a šetrný k životnému prostrediu.

3 Renault Trafic

Predná časť nového trafika má nový dizajn, na nej nové logo, novú masku, do bokov pretiahnuté svetlomety, robustnejší nárazník a predĺženú kapotu z plastu kvôli vyššej ohľaduplnosti k chodcom. Základný model je dlhší o 210 mm, na dĺžku má 4999 mm (predĺžená verzia 5399 mm) a je široký 1956 mm. Výška prázdneho vozidla je 1971 mm. Trafic má rázvor 3098 mm (verzia L1H1), predĺžená verzia 3498 mm (L2H1). Nákladový priestor má objem 5,2 m³ (6,0 verzia L2H1). Na nakladanie tovarov slúžia aj bočné posuvné dvere a zadné dvojkrídlové.

Nový Trafic dostal aj nové motory. Pribudol naftový 1,6 dCi vo verzii s dvomi turbodúchadlami vo dvoch výkonových variantoch (120 k a 140 k), ktorý by mal mať spotrebu len šesť litrov na sto kilometrov. Variant s jedným turbom a nižším výkonom má 90 alebo 115 koní.

2 Renault Trafic

Interiér je celý prepracovaný a aj napriek tvrdým plastom pôsobí kvalitným dojmom. Niektoré prístroje pochádzajú už z existujúcich modelov Renault. Výsledkom je, že posádka sa v kabíne môže cítiť ako v bežnom osobnom aute. Volant s výškovým i pozdĺžnym nastavením dovolí vodičovi aj vďaka kvalitne tvarovaným sedadlám nastaviť si sedenie podľa seba. Za príplatok môže byť dodané sklopné prostredné sedadlo.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."