Renault Trafic v predaji už aj na Slovensku

Piatok, 26 september 2014

Renault Trafic novej generácie je už na Slovensku. S ním aj ďalší nový model – Master. Prvý tak v osobnej ako aj úžitkovej verzii, druhý iba ako úžitkový. Trafic i Master ako úžitkové automobily sa už predávajú, Trafic v osobnej verzii sa začne predávať až začiatkom budúceho roka.

1 Renault Trafic
Renault Trafic v osobnej verzii sa bude na Slovensku predávať od začiatku budúceho roka

Viacúčelový Trafic sa začlenil medzi úžitkové modely ešte v roku 1980 a doteraz sa ho vyrobilo a predalo viac ako 1,6 milióna exemplárov. Jeho úspech podporuje najmä skutočnosť, že ponúka až 270 najrôznejších verzií. Nová generácia modelu Trafic ponúka neopozeraný a jedinečný dizajn, je priestrannejší, má bohatú a modernú výbavu a aj úspornejšie a ekologickejšie motory. Aj vďaka ním bude naďalej patriť k špičke vo svojom segmente.

O úspechu jedného z najobľúbenejších úžitkových modelov najvýrečnejšie vypovedajú čísla. Tak napríklad za rok 2013 sa ho v Európe predalo spolu 335 500 kusov, na Slovensku od roku 1994 doteraz 2400. Záujem je tak o úžitkovú ako aj o osobnú verziu. Úžitkový je praktický, osobný pohodlný a komfortný. Navyše teraz ešte viac úsporný a šetrný k životnému prostrediu.

3 Renault Trafic

Predná časť nového trafika má nový dizajn, na nej nové logo, novú masku, do bokov pretiahnuté svetlomety, robustnejší nárazník a predĺženú kapotu z plastu kvôli vyššej ohľaduplnosti k chodcom. Základný model je dlhší o 210 mm, na dĺžku má 4999 mm (predĺžená verzia 5399 mm) a je široký 1956 mm. Výška prázdneho vozidla je 1971 mm. Trafic má rázvor 3098 mm (verzia L1H1), predĺžená verzia 3498 mm (L2H1). Nákladový priestor má objem 5,2 m³ (6,0 verzia L2H1). Na nakladanie tovarov slúžia aj bočné posuvné dvere a zadné dvojkrídlové.

Nový Trafic dostal aj nové motory. Pribudol naftový 1,6 dCi vo verzii s dvomi turbodúchadlami vo dvoch výkonových variantoch (120 k a 140 k), ktorý by mal mať spotrebu len šesť litrov na sto kilometrov. Variant s jedným turbom a nižším výkonom má 90 alebo 115 koní.

2 Renault Trafic

Interiér je celý prepracovaný a aj napriek tvrdým plastom pôsobí kvalitným dojmom. Niektoré prístroje pochádzajú už z existujúcich modelov Renault. Výsledkom je, že posádka sa v kabíne môže cítiť ako v bežnom osobnom aute. Volant s výškovým i pozdĺžnym nastavením dovolí vodičovi aj vďaka kvalitne tvarovaným sedadlám nastaviť si sedenie podľa seba. Za príplatok môže byť dodané sklopné prostredné sedadlo.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.