Renault Twingo R.S. 2012 už v ponuke

Piatok, 02 marec 2012

Omladený Renault Twingo už môže útočiť na slovenského zákazníka. Renault pozná cenu vrcholnej verzie malého Twinga a tak ho môže začať predávať. Zmeny na exteriéri sú skôr kozmetické, aj technika zostala takmer nezmenená.

Renault Twingo R.S.
Športovo ladená verzia Twingo R.S. po omladené zovňajšku a s novým lakom Sirius

Nové Twingo R.S. predstavuje športovú interpretáciu novej vizuálnej identity Renaultu. Dostal dynamický dizajn prednej masky so štyrmi svetlami a do stredu predného nárazníka lamelu typu F1. Tento štylistický rys je teraz dostupný pre celý rad Renault Sport.

Zadná časť vozidla je vybavená športovým spojlerom na dverách batožinového priestoru, nárazníkom s difúzorom a aerodynamicky rozšírenými podbehmi zadných kolies. Vonkajšiu líniu je tiež možné skrášliť pomocou dizjanového balíčka s variantou oceľovo sivého odtieňa pre lamelu typu F1, krytom spätných zrkadiel a strešným spojlerom R.S. a chrómovým nádychom krytov hmlových svetlometov. Nové sú 17palcové čierne disky kolies z ľahkej zliatiny so znakom R.S. Od mája tohto roku si bude možné kúpiť Twingo R.S. s novým príplatkovým žltým lakom Sirius.

V interiéri nového Twinga R.S. sa objavuje žlté prešívanie na volante, sedadlách a kryte palubnej dosky, ktoré je zladené so značkou a ďalšími modelmi Renault Sport. Palubná doska, konzola rádia, otáčkomer a bočné prívody klimatizácie zvýrazňuje lesklo čierny odtieň. Biela dekorácia je v hornej časti volantu, na operadlách sedadiel a sedákoch a orámovaní otáčkomera.

Pod kapotou je benzínový atmosférický agregát 1,6 16V s výkonom 130 koní pri 6750 otáčkach. Najvyšší krútiaci momnet dosahuje hodnotu 160 Nm pri 4400 otáčkach, ktorý sa na vozovku prenáša prostredníctvom päťstupňovej prevodovky. Napriek mimoriadne vysokému výkonu sa nové Twingo R.S. môže pochváliť spotrebou paliva len 6,5 litra na 100 kilometrov a nízkymi emisiami CO2 150g/km. Zrýchliť na stovku dokáže Twingo R.S. za 8,7 sekundy a najvyššiu rýchlosť udáva výrobca 201 km/h.

Nové Twingo sa bude predávať na trhoch 20 štátov. Objednávky už prijímajú predajcovia Renaultu na celom Slovensku. Cena verzie Twingo R.S. je 14 190 eur.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.