Renault Twin'Run: na šport, či do vitríny

Sobota, 25 máj 2013

Renault predstaví tento víkend na Veľkej cene Monaca koncept Twin'Run. Koncept parametrami pripomína mini strelu s veľkým potenciálom, najmä však spomienku či oslavu na slávne modely Renaultu s motorom umiestneným uprostred.

Renault TwinRun
Twin'Run je nádhernou športovo orientovanou štúdiou a predobrazom budúceho Twinga

Veď zvážte: koncept dlhý len 3,68 metra má pred zadnou nápravou vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra dosahuje výkon 320 koní pri 6800 ot/min a krútiaci moment 380 Nm pri 4750 otáčkach. Váži len 950 kg a vystrelí z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 sekundy a ručička na rýchlomery sa zastaví až na číslici 250 km/h. Zostane Twin'Run konceptom, ale sa zrodí z neho "malý superšport".

Najpravdepodobnejšie je, a to je veľká škoda, že Twin'Run je iba ukážkou toho, čo v Renaulte dokážu. Takýmto pohľadom chcú upozorniť na novú prichádzajúci model. Takže Twin'Run je najskôr predobrazom najmenšieho osobného Renaulta, Twinga. Tretiu generáciu mini Renaulta naznačuje napríklad začiatok označenia konceptu (Twin), či jeho dĺžka necelých 3,7 metra, ale aj nadväznosť na prekrásnu štúdiu Twin'Z, ktorú navrhol britský dizajnér Ross Lovegrove v spolupráci s Ranaultom.

Koncept Twin'Run je naozajstné pretekárske auto, má trubkové šasi prevzaté priamo z motoršportu Renault, ako aj v strede uložený 320-koňový motor V6, ktorý pochádza z motora modelu Mégane Trophy. Podobne aj šesťstupňová sekvenčná prevodovka je z Mégane Trophy. Budúce Twingo bude mať zrejme bežnejšie riešenia a tiež aj vyššiu hmotnosť.

Renault TwinRun Renault TwinRun Renault TwinRun
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.