Renault Twin'Run: na šport, či do vitríny

Sobota, 25 máj 2013

Renault predstaví tento víkend na Veľkej cene Monaca koncept Twin'Run. Koncept parametrami pripomína mini strelu s veľkým potenciálom, najmä však spomienku či oslavu na slávne modely Renaultu s motorom umiestneným uprostred.

Renault TwinRun
Twin'Run je nádhernou športovo orientovanou štúdiou a predobrazom budúceho Twinga

Veď zvážte: koncept dlhý len 3,68 metra má pred zadnou nápravou vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra dosahuje výkon 320 koní pri 6800 ot/min a krútiaci moment 380 Nm pri 4750 otáčkach. Váži len 950 kg a vystrelí z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 sekundy a ručička na rýchlomery sa zastaví až na číslici 250 km/h. Zostane Twin'Run konceptom, ale sa zrodí z neho "malý superšport".

Najpravdepodobnejšie je, a to je veľká škoda, že Twin'Run je iba ukážkou toho, čo v Renaulte dokážu. Takýmto pohľadom chcú upozorniť na novú prichádzajúci model. Takže Twin'Run je najskôr predobrazom najmenšieho osobného Renaulta, Twinga. Tretiu generáciu mini Renaulta naznačuje napríklad začiatok označenia konceptu (Twin), či jeho dĺžka necelých 3,7 metra, ale aj nadväznosť na prekrásnu štúdiu Twin'Z, ktorú navrhol britský dizajnér Ross Lovegrove v spolupráci s Ranaultom.

Koncept Twin'Run je naozajstné pretekárske auto, má trubkové šasi prevzaté priamo z motoršportu Renault, ako aj v strede uložený 320-koňový motor V6, ktorý pochádza z motora modelu Mégane Trophy. Podobne aj šesťstupňová sekvenčná prevodovka je z Mégane Trophy. Budúce Twingo bude mať zrejme bežnejšie riešenia a tiež aj vyššiu hmotnosť.

Renault TwinRun Renault TwinRun Renault TwinRun
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.