Renault ukáže v Düsseldorfe svoj luxusný hotel na kolesách

Štvrtok, 19 august 2021

Obytné prívesy za osobné automobily prežívali svoj boom najmä začiatkom druhej polovice minulého storočia a predstavovali slobodu cestovania a dovolenkovania. V luxusnejšej podobe sa dovolenky na kolesách opätovne vracajú. Aj vďaka Renaultu, ktorý na autosalóne v Düsseldorfe od 27. augusta predstaví luxusný, zatiaľ iba predvádzací karavan Hippie Caviar Hotel.

1-Show-car-Hippie

Tím Renault Design si pre pre predstavu kočovného života za základ ukážkového karavanu vybral nový Trafic s priestorom, komfortom a modularitou, ktoré sú v dnešnej dobe potrebné na cestách.

Louis Morasse, riaditeľ LCV dizajnu Renault: "Hippie Caviar Hotel vznikol s túžbou uniknúť z bežného životného kolotoča a zažiť prírodu v idylickom prostredí so všetkým komfortom a vybavením 5-hviezdičkového hotela."

Renault s Hippie Caviar Hotel-om znovu objavil svet obytných automobilov, kde si môžete oddýchnuť v elegantnom, priestrannom a komfortnom aute a vychutnať krásu prírody rovno z jeho strechy.

Neobvyklý dizajn prináša zážitok päťhviezdičkového hotela: zariadenú strešnú terasu, vonkajšiu posteľ, ale aj možnosť doručenie tovaru dronom. Toto predvádzacie vozidlo je inšpirované šesťdesiatimi rokmi minulého storočia a svojim štýlom je návratom k ikonickému obytnému automobilu Renault Estafette z roku 1977.

Predvádzací karavan na báze Renaultu Trafic upúta dvojfarebnosťou – vpredu je kabína v trblietavej zelenej farbe a zadná časť v sivej. Interiér je inšpirovaný 5-hviezdičkovými hotelovými izbami, rafinovanými a bohatými na prírodné materiály. Využíva sa exotické drevo, prírodné vlákna ako ľan a vlna. Farby a materiály stelesňujú optimizmus a slobodu 60. rokov.

2-Show-car-Hippie

Karavan Renaultu ponúka lavicu, ktorú je možné prestavať na pohodlné lôžko a umiestniť von alebo dovnútra vozidla. Otvorené zadné dvere so závesmi poskytujú súkromie a ochranu pred zlým počasím. Strešná terasa s konferenčným stolíkom a dvoma odnímateľnými operadlami ponúkajú ďalší výhľad na okolie. Na strechu sa možno dostať výsuvným rebríkom.

Renault s Hippie Caviar Hotel ponúka zážitok so službami ako 5-hviezdičkový hotel: dodanie logistického kontajnera (sprcha, toaleta, elektronabíjačka a pod.) na miesto, ktoré si vyberie zákazník. Služba "concierge" sa dá objednať online s doručením dronom na strechu alebo na lavicu.

Renault predstaví predvádzací mobilný obytný automobil Hippie Caviar Hotel na autosalóne v Düsseldorfe, ktorý sa začína 27. augusta 2021 a kde Renault ukáže aj karavan Estafette z roku 1977.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.