Renault v Ženeve s novým crossoverom

Utorok, 03 február 2015

Automobilka Renault predstavila svoj nový crossover, prvý v segmente C. Meno má Kadjar a Renault ho označil za väčšieho brata crossovera Captur. Novinka sa oficiálne predstaví začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Kadjar má posilniť pozíciu značky Renault v tomto dôležitom segmente trhu.

1 Renault Kadjar
Kadjar je nový crossover francúzskej značky. Veľkosťou zapadne medzi Captur a Koleos.

Meno pre nový crossover vytvoril Renault zo slovnej hry so slovami KAD- a –JAR. Začiatok mena KAD je inšpirovaný svetom štvorkoliek (Quad) a druhá časť mena JAR je odkazom na francúzske slová "agile" a "jaillir", ktoré znamenajú agilitu a prekvapivé objavenie sa odniekiaľ. Samotný zvuk mena má evokovať dobrodružstvo a objavovanie nových horizontov.

Kadjar stojí na platforme CMF-C/D pre väčšie vozidlá. Táto platforma, podobne ako aj dve menšie pre malé vozidlá CMF-A a pre stredné CMF-B, je spoločná pre autá Aliancie Renault-Nissan. Na jej vývoji sa podieľali obe automobilky. Platforma CMF C/D sa osvedčila už pri troch modeloch Renault a Nissan. Platformu CMF-C/D, ktorú používa Kadjar, má aj Nissan Qashqai druhej generácie, Nissan X-Trail rovnako druhej generácie a najnovší Renault Espace.

2 Renault Kadjar

Renault Kadjar bude dostupný vo verziách 4x2 a 4x4 a vďaka svojim kompaktným rozmerom, dĺžke 4,45 m a šírke 1,84 m, zostáva obratný aj v meste. Kadjar dostal kvalitne spracovaný interiér a modernú výbavu so systémom R-Link 2, ktorý ponúka skvelú konektivitu a vďaka najnovším asistentom riadenia aj bezpečnosť jazdy. Bude vybavený zatiaľ nešpecifikovaný pohonnými jednotkami radu Energy s nízkymi hodnotami spotreby a emisií.

Na oficiálnych snímkach Kadjaru vidieť, že novinka Renaultu má veľmi príťažlivý vzhľad, že sa nestratí mimo spevnených ciest ani v ľahšom teréne – to aj vďka svetlej výške až 190 milimetrov, prednému nájazdovému uhlu 18 stupňov, prechodovému uhlu 25 stupňov a kolesám veľkosti až 19 palcov. Ale uplatnenie si novinka nájde aj v mestskej premávke.

3 Renault Kadjar

Renault Kadjar bude aj praktický. Základný objem batožinového priestoru je 472 litrov a bude možné ho rozdeliť na dve alebo tri časti. Navyše v interiéri pribudne posádke až 30 litrov ďalšieho priestoru.

Ďalšie podrobnosti o novom modeli a technické riešenia zavesenia kolies budú známe zrejme až pri premiére o mesiac na autosalóne v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.