Renault v Ženeve s novým crossoverom

Utorok, 03 február 2015

Automobilka Renault predstavila svoj nový crossover, prvý v segmente C. Meno má Kadjar a Renault ho označil za väčšieho brata crossovera Captur. Novinka sa oficiálne predstaví začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Kadjar má posilniť pozíciu značky Renault v tomto dôležitom segmente trhu.

1 Renault Kadjar
Kadjar je nový crossover francúzskej značky. Veľkosťou zapadne medzi Captur a Koleos.

Meno pre nový crossover vytvoril Renault zo slovnej hry so slovami KAD- a –JAR. Začiatok mena KAD je inšpirovaný svetom štvorkoliek (Quad) a druhá časť mena JAR je odkazom na francúzske slová "agile" a "jaillir", ktoré znamenajú agilitu a prekvapivé objavenie sa odniekiaľ. Samotný zvuk mena má evokovať dobrodružstvo a objavovanie nových horizontov.

Kadjar stojí na platforme CMF-C/D pre väčšie vozidlá. Táto platforma, podobne ako aj dve menšie pre malé vozidlá CMF-A a pre stredné CMF-B, je spoločná pre autá Aliancie Renault-Nissan. Na jej vývoji sa podieľali obe automobilky. Platforma CMF C/D sa osvedčila už pri troch modeloch Renault a Nissan. Platformu CMF-C/D, ktorú používa Kadjar, má aj Nissan Qashqai druhej generácie, Nissan X-Trail rovnako druhej generácie a najnovší Renault Espace.

2 Renault Kadjar

Renault Kadjar bude dostupný vo verziách 4x2 a 4x4 a vďaka svojim kompaktným rozmerom, dĺžke 4,45 m a šírke 1,84 m, zostáva obratný aj v meste. Kadjar dostal kvalitne spracovaný interiér a modernú výbavu so systémom R-Link 2, ktorý ponúka skvelú konektivitu a vďaka najnovším asistentom riadenia aj bezpečnosť jazdy. Bude vybavený zatiaľ nešpecifikovaný pohonnými jednotkami radu Energy s nízkymi hodnotami spotreby a emisií.

Na oficiálnych snímkach Kadjaru vidieť, že novinka Renaultu má veľmi príťažlivý vzhľad, že sa nestratí mimo spevnených ciest ani v ľahšom teréne – to aj vďka svetlej výške až 190 milimetrov, prednému nájazdovému uhlu 18 stupňov, prechodovému uhlu 25 stupňov a kolesám veľkosti až 19 palcov. Ale uplatnenie si novinka nájde aj v mestskej premávke.

3 Renault Kadjar

Renault Kadjar bude aj praktický. Základný objem batožinového priestoru je 472 litrov a bude možné ho rozdeliť na dve alebo tri časti. Navyše v interiéri pribudne posádke až 30 litrov ďalšieho priestoru.

Ďalšie podrobnosti o novom modeli a technické riešenia zavesenia kolies budú známe zrejme až pri premiére o mesiac na autosalóne v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.