Renault Wind: čerstvý vietor

Utorok, 02 február 2010

Bývalo zvykom chrániť do poslednej chvíle pred novinármi i verejnosťou významné automobilové novinky a potom na významných svetových autosalónoch stiahnuť z nich plachtu, ktorá skrývala ich utajované tvary. Časy sa menia a automobilky už niekoľko týždňov dopredu predstavujú prostredníctvom médií svoje nové modely. Tak je tomu aj teraz pred blížiacim sa autosalónom v Ženeve, ktorý sa začína 4. marca pre verejnosť a o dva dni skôr pre novinárov. Na svoju svetovú premiéru vo švajčiarskom výstavnom komplexe Palexpo čaká aj novinka od Renaultu, kupé-roadster Wind.

Renault Wind

Renault o novom netradičnom modeli Wind zatiaľ veľa neprezradil. Dovolil publikovať pár fotografií, z ktorých je možné posúdiť dizajn a vzhľad z viacerých pohľadov. Technické informácie však k dispozícií nie sú žiadne. Známy je len údaj o dĺžke nového modelu, ktorý meria 383 centimetrov a pár ďalších údajov. Viac sa o novom modeli kupé-roadster vie len to, čo sa dá vyčítať z obrázkov.

Z iných zdrojov sa nám podarilo zistiť, že malý dvojmiestny športový, nazvime ho kabriolet, má technický základ v malom Twingu. Okrem iných vlastností má jednu výnimočnú – ak by ste s ním vyrazili na cesty teraz a bez strechy, a prekvapilo by vás náhle husté sneženie, v priebehu 12 sekúnd by ste sedeli v uzavretom aute s pevným panelom strechy nad hlavou. Stačí len stlačiť príslušné tlačidlo na palubnej doske a elektromotory zariadia ostatné.

Renault Wind

Je to pomerne jednoduché a navyše pracuje veľmi rýchlo. Okrem toho riešenie strechy Renaultu Wind (typ ako Targa) poskytuje posádke oproti klasickému kabrioletu zvýšenú bezpečnosť, keďže zadné bočné stĺpiky a ich prepojenie vytvárajú akýsi bezpečnostný oblúk. Inovatívny systém otvárania strechy nového kupé-roadstera je veľmi dobre vymyslený, keďže tá sa len jednoducho preklápa do otvoru nad batožinovým priestorom a neobmedzuje jeho veľkosť. Jeho objem je 270 litrov či už máte strechu nad hlavou, alebo vietor vo vlasoch.

Kompaktné rozmery urobia z modelu Wind svižný automobil pre jazdu po meste, ale aj mimo mesta. Bude pre tých, čo túžia nielen po svojráznom automobile, ľahko odlíšiteľnom a kompaktnom, ale tiež konvertibilnom a zároveň dostatočne praktickom pre každodenné jazdenie.

Renault Wind

Podrobnejšie informácie o Renaulte Wind budú známe po predstavení novinky 2. marca na autosalóne v Ženeve. Do predaja by sa údajne mal dostať v priebehu júna tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.