Renault Wind: čerstvý vietor

Utorok, 02 február 2010

Bývalo zvykom chrániť do poslednej chvíle pred novinármi i verejnosťou významné automobilové novinky a potom na významných svetových autosalónoch stiahnuť z nich plachtu, ktorá skrývala ich utajované tvary. Časy sa menia a automobilky už niekoľko týždňov dopredu predstavujú prostredníctvom médií svoje nové modely. Tak je tomu aj teraz pred blížiacim sa autosalónom v Ženeve, ktorý sa začína 4. marca pre verejnosť a o dva dni skôr pre novinárov. Na svoju svetovú premiéru vo švajčiarskom výstavnom komplexe Palexpo čaká aj novinka od Renaultu, kupé-roadster Wind.

Renault Wind

Renault o novom netradičnom modeli Wind zatiaľ veľa neprezradil. Dovolil publikovať pár fotografií, z ktorých je možné posúdiť dizajn a vzhľad z viacerých pohľadov. Technické informácie však k dispozícií nie sú žiadne. Známy je len údaj o dĺžke nového modelu, ktorý meria 383 centimetrov a pár ďalších údajov. Viac sa o novom modeli kupé-roadster vie len to, čo sa dá vyčítať z obrázkov.

Z iných zdrojov sa nám podarilo zistiť, že malý dvojmiestny športový, nazvime ho kabriolet, má technický základ v malom Twingu. Okrem iných vlastností má jednu výnimočnú – ak by ste s ním vyrazili na cesty teraz a bez strechy, a prekvapilo by vás náhle husté sneženie, v priebehu 12 sekúnd by ste sedeli v uzavretom aute s pevným panelom strechy nad hlavou. Stačí len stlačiť príslušné tlačidlo na palubnej doske a elektromotory zariadia ostatné.

Renault Wind

Je to pomerne jednoduché a navyše pracuje veľmi rýchlo. Okrem toho riešenie strechy Renaultu Wind (typ ako Targa) poskytuje posádke oproti klasickému kabrioletu zvýšenú bezpečnosť, keďže zadné bočné stĺpiky a ich prepojenie vytvárajú akýsi bezpečnostný oblúk. Inovatívny systém otvárania strechy nového kupé-roadstera je veľmi dobre vymyslený, keďže tá sa len jednoducho preklápa do otvoru nad batožinovým priestorom a neobmedzuje jeho veľkosť. Jeho objem je 270 litrov či už máte strechu nad hlavou, alebo vietor vo vlasoch.

Kompaktné rozmery urobia z modelu Wind svižný automobil pre jazdu po meste, ale aj mimo mesta. Bude pre tých, čo túžia nielen po svojráznom automobile, ľahko odlíšiteľnom a kompaktnom, ale tiež konvertibilnom a zároveň dostatočne praktickom pre každodenné jazdenie.

Renault Wind

Podrobnejšie informácie o Renaulte Wind budú známe po predstavení novinky 2. marca na autosalóne v Ženeve. Do predaja by sa údajne mal dostať v priebehu júna tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.