Renault Wind: kupé-roadster v predaji

Utorok, 15 jún 2010

Renault po premiére na autosalóne v Ženeve prichádza na náš trh s najnovšou novinkou, dvojmiestnym kupé-roadsterom s príznačným pomenovaním Wind. Nový roadster s dĺžkou 3,83 metra má nápadité otváranie strechy a inovatívny systém mimoriadne rýchlej preklápacej strechy. Model Wind je výzvou pre ľudí, ktorí majú radi jazdu v otvorenom aute. Wind je konvertibilný a kompaktný športový automobil použiteľný aj na každodenné jazdenie.

Renault Wind

Vďaka svojim rozmerom je Wind obratné auto vhodné najmä do mesta. Ako jediný vo svojej triede ponúka nemenný objem batožinového priestoru 270 dm3 bez ohľadu na polohu strechy. Na Slovensku je v predaji od júna tohto roku za cenu od 15 990 eur, alebo za 15 390 - v prípade zakúpenia prostredníctvom financovania cez Renault Finance – vtedy má záruku 4štyri roky alebo do najazdenia 60 000 km.

Roadster Wind s dvojmiestnou karosériou s otváracou strechou a nízko položenými sedadlami, vyšším profilom dverí a krátkym čelným sklom je ideálny pre jazdu v otvorenom vozidle. Jeho športová silueta má jedinečný štýl, podčiarknutý prednými svetlometmi podfarbenými do modra a zadnými svetlami v tvare bumerangu. Podvozok upravený v divíziou Renault Sport Technologies poskytuje väčší zážitok z jazdy. Kupujúci si môže vybrať niektorý z dvojice motorov: menší, ale napriek tomu svižný 1,2 TCe/100 k, alebo výkonnejší 1,6 16V/133 k z modelu Twingo RS.

Premena kupé Renault Wind so zavretou strechou na otvorený roadster trvá 12 sekúnd, čo predstavuje dvakrát vyššiu rýchlosť oproti štandardu v tejto kategórii. Systém otvárania strechy zároveň zachováva veľkorysý objem batožinového priestoru 270 litrov.

S bezpečnostným oblúkom, pevnou strechou a zvýšenou línou karosérie poskytuje Renault Wind bezpečnosť na najvyššej úrovni medzi vozidlami s otvárateľnou strechou. Elegantný vzhľad dotvárajú 16 alebo 17palcové kolesá z hliníkových zliatin. O spomalenie sa starajú kotúčové brzdy s priemerom 280 mm vpredu a 240 mm vzadu, účinné aj po dlhšom a opakovanom brzdení.

Interiér je celý zameraný na vodičovo pohodlie a na jazdu. Palubné prístroje sú umiestnené v kovových obrubách s chrómovým efektom. K tomu slúžia aj športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a zosilnenou bočnou oporou. V jazde sa Renault Wind opiera o tuhý podvozok vyvinutý v Renaulte Sport Technologies. Vďaka nemu sa auto precízne riadi.

VÝBAVAMOTORCENA
Dynamique1,2 TCe 74 kW/100 k15 990 € (481 714,74 Sk)
Exteption1,6 16V 98 kW/133k17 990 €(541 966,74 Sk)
LS Colection1,6 16V 98 kW/133k19 090 €(575 105,34 Sk)

Kupé-roadster Wind ponúka už v základe centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ESP (vypínateľné pri motore 1,6/133k), elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, elektrické otváranie okien, klimatizáciu, hmlové svetlomety, rádio s CD a MP3 prehrávačom a ovládaním pod volantom, štyri airbagy, športové výškovo nastaviteľné sedadlá, výškovo nastaviteľný volant, hlavicu radiacej páky v koži a iné.

Renault Wind – základné parametre

MOTOR1,2 TCe 74 kW/100 k1,6 16V 98 kW/133 k
Zdvihovýobjem (cm3)11491598
Naj. výkon (kW/k/min-1)74/100/550098/133/6750
Naj. krút. mom. (Nm/min-1)152/3500160/4400
Prevodovka5M5M
Pohot.hmot. (kg)11311173
Zrých. 0-100 (s)10,59,2
Naj. Rých. (km/h)190201
Brzdy (p/z)kotúč./kotúč.kotúč./kotúč.
Pneumatiky195/45 R 16205/40 R 17
Komb. spotreba (l/100 km)6,37

Vyšším výbavám nechýba automatická klimatizácia, pripojenie USB, mini-Jack, audio streaming, kožené vyhrievané sedadlá, dažďový a svetelný senzor, 17- palcové disky s diamantovou metalízou a čierna strecha s vysokým leskom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.