Renault Wind: kupé-roadster v predaji

Utorok, 15 jún 2010

Renault po premiére na autosalóne v Ženeve prichádza na náš trh s najnovšou novinkou, dvojmiestnym kupé-roadsterom s príznačným pomenovaním Wind. Nový roadster s dĺžkou 3,83 metra má nápadité otváranie strechy a inovatívny systém mimoriadne rýchlej preklápacej strechy. Model Wind je výzvou pre ľudí, ktorí majú radi jazdu v otvorenom aute. Wind je konvertibilný a kompaktný športový automobil použiteľný aj na každodenné jazdenie.

Renault Wind

Vďaka svojim rozmerom je Wind obratné auto vhodné najmä do mesta. Ako jediný vo svojej triede ponúka nemenný objem batožinového priestoru 270 dm3 bez ohľadu na polohu strechy. Na Slovensku je v predaji od júna tohto roku za cenu od 15 990 eur, alebo za 15 390 - v prípade zakúpenia prostredníctvom financovania cez Renault Finance – vtedy má záruku 4štyri roky alebo do najazdenia 60 000 km.

Roadster Wind s dvojmiestnou karosériou s otváracou strechou a nízko položenými sedadlami, vyšším profilom dverí a krátkym čelným sklom je ideálny pre jazdu v otvorenom vozidle. Jeho športová silueta má jedinečný štýl, podčiarknutý prednými svetlometmi podfarbenými do modra a zadnými svetlami v tvare bumerangu. Podvozok upravený v divíziou Renault Sport Technologies poskytuje väčší zážitok z jazdy. Kupujúci si môže vybrať niektorý z dvojice motorov: menší, ale napriek tomu svižný 1,2 TCe/100 k, alebo výkonnejší 1,6 16V/133 k z modelu Twingo RS.

Premena kupé Renault Wind so zavretou strechou na otvorený roadster trvá 12 sekúnd, čo predstavuje dvakrát vyššiu rýchlosť oproti štandardu v tejto kategórii. Systém otvárania strechy zároveň zachováva veľkorysý objem batožinového priestoru 270 litrov.

S bezpečnostným oblúkom, pevnou strechou a zvýšenou línou karosérie poskytuje Renault Wind bezpečnosť na najvyššej úrovni medzi vozidlami s otvárateľnou strechou. Elegantný vzhľad dotvárajú 16 alebo 17palcové kolesá z hliníkových zliatin. O spomalenie sa starajú kotúčové brzdy s priemerom 280 mm vpredu a 240 mm vzadu, účinné aj po dlhšom a opakovanom brzdení.

Interiér je celý zameraný na vodičovo pohodlie a na jazdu. Palubné prístroje sú umiestnené v kovových obrubách s chrómovým efektom. K tomu slúžia aj športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a zosilnenou bočnou oporou. V jazde sa Renault Wind opiera o tuhý podvozok vyvinutý v Renaulte Sport Technologies. Vďaka nemu sa auto precízne riadi.

VÝBAVAMOTORCENA
Dynamique1,2 TCe 74 kW/100 k15 990 € (481 714,74 Sk)
Exteption1,6 16V 98 kW/133k17 990 €(541 966,74 Sk)
LS Colection1,6 16V 98 kW/133k19 090 €(575 105,34 Sk)

Kupé-roadster Wind ponúka už v základe centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ESP (vypínateľné pri motore 1,6/133k), elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, elektrické otváranie okien, klimatizáciu, hmlové svetlomety, rádio s CD a MP3 prehrávačom a ovládaním pod volantom, štyri airbagy, športové výškovo nastaviteľné sedadlá, výškovo nastaviteľný volant, hlavicu radiacej páky v koži a iné.

Renault Wind – základné parametre

MOTOR1,2 TCe 74 kW/100 k1,6 16V 98 kW/133 k
Zdvihovýobjem (cm3)11491598
Naj. výkon (kW/k/min-1)74/100/550098/133/6750
Naj. krút. mom. (Nm/min-1)152/3500160/4400
Prevodovka5M5M
Pohot.hmot. (kg)11311173
Zrých. 0-100 (s)10,59,2
Naj. Rých. (km/h)190201
Brzdy (p/z)kotúč./kotúč.kotúč./kotúč.
Pneumatiky195/45 R 16205/40 R 17
Komb. spotreba (l/100 km)6,37

Vyšším výbavám nechýba automatická klimatizácia, pripojenie USB, mini-Jack, audio streaming, kožené vyhrievané sedadlá, dažďový a svetelný senzor, 17- palcové disky s diamantovou metalízou a čierna strecha s vysokým leskom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.