Revolučný posun: Porsche Cayenne Diesel

Streda, 31 december 2008

Porsche nakoniec podľahlo a dalo nafte zelenú. Od februára 2009 bude tento výrobca športových automobilov ponúkať svoje SUV Cayenne aj s naftovým motorom. Rozšíri tak ponuku pohonných agregátov používaných v tomto športovom terénnom automobile.

Porsche Cayenne Diesel

Impulzom k tomuto kroku boli okrem veľkého záujmu o naftové pohony aj zákonné zmeny emisných limitov hlavne v európskych krajinách. Okrem toho aj skutočnosť, že sa Porsche stalo vlastníkom podielu v koncerne Volkswagen, ktorý celosvetovo patrí k najväčším výrobcom moderných naftových motorov pre osobné automobily, čo otvorilo nové možnosti nákupu týchto pohonných agregátov.

Porsche Cayenne Diesel

Porsche vybaví model Cayenne trojlitrovým prepĺňaným motorom V6 s výkonom 240 koní, ktorý dodá dcérsky podnik Audi. Priemerná spotreba naftového Porsche Cayenne bude 9,3 litra na 100 kilometrov, pričom emisie CO2 budú na úrovni 244 g/km. Spontánne reakcie a vysoký krútiaci moment priamo predurčujú tento moderný pohonný agregát na použitie v športovom terénnom vozidle Cayenne. Okrem toho ponúka mohutný krútiaci moment s maximom na hranici 550 Nm vynikajúcu športovú dynamiku a suverenitu, vďaka čomu sprostredkúva radosť z jazdy typickú pre vozidlá značky Porsche.

Porsche Cayenne Diesel

Nový model Cayenne bude nemecký výrobca ponúkať na predaj najskôr v Európe. Uvedenie na trhy ďalších krajín sa pripravuje. Porsche je presvedčené, že úsporný prepĺňaný naftový agregát zabezpečí modelu Cayenne dobrú predajnosť aj v budúcnosti. V uplynulom hospodárskom roku 2007/2008 sa predalo 45 478 vozidiel modelovej rady Cayenne, ktorá v súčasnosti zahŕňa päť rôznych modelov. Uvedením naftového modelu pokračuje Porsche v ofenzíve smerujúcej k dôslednému znižovaniu spotreby paliva.

Porsche Cayenne Diesel

Nový Cayenne s naftovým motorom bude v predaji od februára 2009. Sériovo bude vybavený osvedčenou automatickou prevodovkou Tiptronic-S a jeho predbežná základná cena bude 47 250 Eur, teda 1 423 453 SK.

Spoločnosť Porsche pracuje aj na modeli Cayenne, ktorý bude vybavený hybridným pohonom a spotrebou nižšou ako 9 litrov paliva na 100 kilometrov. Na trh má tento model prísť koncom tohto desaťročia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Porsche
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.