Revolučný posun: Porsche Cayenne Diesel

Streda, 31 december 2008

Porsche nakoniec podľahlo a dalo nafte zelenú. Od februára 2009 bude tento výrobca športových automobilov ponúkať svoje SUV Cayenne aj s naftovým motorom. Rozšíri tak ponuku pohonných agregátov používaných v tomto športovom terénnom automobile.

Porsche Cayenne Diesel

Impulzom k tomuto kroku boli okrem veľkého záujmu o naftové pohony aj zákonné zmeny emisných limitov hlavne v európskych krajinách. Okrem toho aj skutočnosť, že sa Porsche stalo vlastníkom podielu v koncerne Volkswagen, ktorý celosvetovo patrí k najväčším výrobcom moderných naftových motorov pre osobné automobily, čo otvorilo nové možnosti nákupu týchto pohonných agregátov.

Porsche Cayenne Diesel

Porsche vybaví model Cayenne trojlitrovým prepĺňaným motorom V6 s výkonom 240 koní, ktorý dodá dcérsky podnik Audi. Priemerná spotreba naftového Porsche Cayenne bude 9,3 litra na 100 kilometrov, pričom emisie CO2 budú na úrovni 244 g/km. Spontánne reakcie a vysoký krútiaci moment priamo predurčujú tento moderný pohonný agregát na použitie v športovom terénnom vozidle Cayenne. Okrem toho ponúka mohutný krútiaci moment s maximom na hranici 550 Nm vynikajúcu športovú dynamiku a suverenitu, vďaka čomu sprostredkúva radosť z jazdy typickú pre vozidlá značky Porsche.

Porsche Cayenne Diesel

Nový model Cayenne bude nemecký výrobca ponúkať na predaj najskôr v Európe. Uvedenie na trhy ďalších krajín sa pripravuje. Porsche je presvedčené, že úsporný prepĺňaný naftový agregát zabezpečí modelu Cayenne dobrú predajnosť aj v budúcnosti. V uplynulom hospodárskom roku 2007/2008 sa predalo 45 478 vozidiel modelovej rady Cayenne, ktorá v súčasnosti zahŕňa päť rôznych modelov. Uvedením naftového modelu pokračuje Porsche v ofenzíve smerujúcej k dôslednému znižovaniu spotreby paliva.

Porsche Cayenne Diesel

Nový Cayenne s naftovým motorom bude v predaji od februára 2009. Sériovo bude vybavený osvedčenou automatickou prevodovkou Tiptronic-S a jeho predbežná základná cena bude 47 250 Eur, teda 1 423 453 SK.

Spoločnosť Porsche pracuje aj na modeli Cayenne, ktorý bude vybavený hybridným pohonom a spotrebou nižšou ako 9 litrov paliva na 100 kilometrov. Na trh má tento model prísť koncom tohto desaťročia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Porsche
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.