Rinspeed Dock + Go Concept: batoh navyše

Utorok, 21 február 2012

Švajčiarsky konštruktér Frank M. Rinderknecht pripravil ako každoročne aj pre nadchádzajúci ženevský autosalón ďalší svoj tromf. Tentoraz sa zameral na Smart fortwo a na spôsob ako zväčšiť jeho malý priestor na batožiny a dojazd elektrického Smarta. Najnovší výtvor jeho "stvoriteľ" pomenoval Rinspeed Dock + Go Concept.

Rinspeed-Dock-Go-Concept
Výtvorom z dielne Franka Rinderchnechta nikdy nechýbala kreativita a fantázia

Modely švajčiarskeho konštruktéra budia v Ženeve každoročne mimoriadnu pozornosť. Tak u odbornej verejnosti ako aj u bežných návštevníkoch. Zaujímavým bol napríklad pred pár rokmi vystavovaný koncept sQuba, ktorý okrem jazdy po ceste vedel aj plávať i potápať sa. Iný model, E2 Abarth, predstavený v roku 2007, jazdil na rozdiel od sQuba len v dvoch režimoch – pri úspornom s výkonom 60 koní spotrebovával len 4 litre benzínu na sto kilometrov a pri "ostrom" mal až 160 koní pri spotrebe 7 l/100 km.

Tento rok predstaví Švajčiar tiež zaujímavý model. Rinspeed Dock + Go Concept je na báze dvojmiestneho elektrického Smartu fortwo. Zámerom konštruktéra je vytvoriť a pridať malému smartu "batoh na kolieskach" a zväčšiť tak jeho priestor na prevoz batožín. Inou alternatívou je jednoduché pripojenie "dokovacej" stanice, pripojiť ďalšie batérie a predĺžiť dojazd elektrického smartu.

Smart s tromi nápravami vyzerá možno trošku divne, môže byť však veľmi užitočný a využiteľný podľa momentálnych potrieb užívateľa. Podľa samotného konštruktéra najnovší Rinspeed je skvelé auto, vhodné aj na podnikanie, napríklad na rozvoz pizze s ohrievaním. Alebo vraj aj na kempovanie, ale aj na jazdu po diaľnici.

Okrem zväčšenia priestoru pre batožiny môže koncept predĺžiť svoj dojazd elektrického vozidla pomocou pridaných batérií, spaľovacieho motora s generátorom alebo v budúcnosti palivových článkov. Keď užívateľ nepotrebuje väčší priestor či dlhší dojazd, môže prídavný modul odstaviť v garáži.

Rinspeed-Dock-Go-Concept Rinspeed-Dock-Go-Concept Rinspeed-Dock-Go-Concept Rinspeed-Dock-Go-Concept Rinspeed-Dock-Go-Concept Rinspeed-Dock-Go-Concept
Autor: J. Goldberger
Foto: Rinspeed
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.