Rinspeed microSNAP: Viac karosérií, jeden podvozok

Nedeľa, 03 marec 2019

Švajčiarsky konštruktér a vizionár Frank M. Rinderknecht prichystal na ženevský autosalón, ktorý sa začne už o dva dni, nový koncept pomenovaný Rinspeed microSNAP.

1 Rinspeed microSNAP
Rinspeed microSNAP je systém, ktorý spája a oddeľuje podvozky a karosérie

Začiatkom roku 2018 švajčiarska spoločnosť Rinspeed predstavila v Las Vegas prvý model SNAP, vozidlo, na ktorom sa môžu kedykoľvek vymeniť podvozky a karosérie. Bolo to na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Teraz v európskej premiére v Ženeve predstaví ďalší pokročilý Snap ekosystém – microSNAP.

Nový koncept microSNAP predstavený v januári tohto roku v Las Vegas zaujal možnosťou ako jednoducho vymeniť viac typov karosérií a posadiť na jeden podvozok. K vizionárskemu projektu Franka M. Rinderknechta sa pripojili firmy Hankook Tire ako oficiálny partner pre pneumatiky a Borbet ako inovatívny kolesový partner.

Systémom microSNAP demonštruje Rinspeed plne automatizovanú robotickú stanicu, ktorá spája a oddeľuje podvozky a karosérie. Podľa odborníkov z Rinspeedu je to rovnako ako pri výrobe automobilov, kde sa spájajú podvozok a karoséria.

Frank M. Rinderknecht vytvoril teraz microSNAP s rozmermi Renaultu Twizy a svoj výtvor predvedie v Ženeve. Po prvýkrát ukáže plne automatizovanú robotickú stanicu, ktorá spája a oddeľuje podvozky a karosérie. Odvoláva sa na to, ako to funguje pri výrobe automobilov, kde sa podvozok a karoséria spájajú ako "párenie" automobilu.

Rinderknechtova vízia zahŕňa aj dvojmiestne "robo jednotky" pre mestskú premávku, ktoré by mohli cestujúcich dopraviť do cieľa efektívne a pohodlne. Zrejme počíta s plne autonómnym riadením bez vodiča, ako pri predošlom systéme SNAP, teda s tým, že vozidlo sa bude pohybovať po ceste samostatne, len s dohľadom operátora.

Video

https://www.youtube.com/watch?v=-EPGANoib34&feature=youtu.be

Robotický systém a automatizovaný systém nakladania, teda spájania karosérie s podvozkom, je od firmy Kuka v Augsburgu. Pohon microSNAP-u obstaráva 48-voltový trakčný motor od vývojového partnera Mahle.

1 Rinspeed microSNAP 2 Rinspeed microSNAP 3 Rinspeed microSNAP 4 Rinspeed microSNAP 5 Rinspeed microSNAP 6 Rinspeed microSNAP

Autor: J. Goldberger
Foto: Rinspeed
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).