Rinspeed UC? - inšpirácia Franka Rinderknechta

Nedeľa, 21 február 2010

Švajčiarsky konštruktér Frank M. Rinderknecht, zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Rinspeed a skvelý organizátor siahol aj tentoraz do svojich nevyčerpateľných inšpirácií a tak ako každý rok pripravil pre ženevský autosalón ďalší svoj tromf. Po dvoch unikátnych výtvoroch vystavovaných v Ženeve pred rokoch – iChange a E2Abarth – pripravil inšpiratívny Švajčiar tentoraz malý automobil nazvaný Rinspeed UC?. Otáznik neznamená v tomto prípade koniec opytovacej vety, ale vzťahuje sa na označenie modelu.

Rinspeed UC

Modely Rinspeed budia v Ženeve každoročne, keďže Frank M. Rinderknecht pripraví na švajčiarsky autosalón zakaždým nový výtvor, mimoriadne veľkú pozornosť. Občas záujmom návštevníkov o svoje modely tromfne aj veľké automobilky. Zaujímavým bol napríklad aj pred dvoma rokmi vystavovaný koncept sQuba, ktorý okrem jazdy po ceste vedel aj plávať i potápať sa. Iný model, E2 Abarth, predstavený v roku 2007, jazdil na rozdiel od sQuba len v dvoch režimoch – pri úspornom s výkonom 60 koní spotrebovával len 4 litre benzínu na sto kilometrov a pri "ostrom" mal až 160 koní pri spotrebe 7 l/100 km. Aj tento rok Švajčiar predstaví nemenej zaujímavý model.

Rinspeed UC? – názov môže znamenať Urban Commuter (dopravný prostriedok), alebo You see? (Vidíš?) – je dvojmiestny elektromobil s črtami Fiata 500, prototyp zhotovený konštrukčnou kanceláriou Esoro. Predstavuje kompletný koncept vhodný do mestskej a prímestskej premávky, ktorý svojou dĺžkou len 2,6 metra je do mesta ako stvorený. Riadi sa joystickom, poháňa ho elektromotor s najvyšším krútiacim momentom 130 Nm, s ktorým dokáže vyvinúť najvyššiu rýchlosť 120 km/h a prejsť na jedno nabitie 105 kilometrov . Napriek tomu, že ide viac-menej o účelový malý automobil, nemožno mu uprieť nápaditý dizajn. Vzhľadom na jeho minimálne rozmery môže mať koncept Rinspeed UC? "kufor" napríklad na batožiny umiestnený na streche.

Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC
Autor: J. Goldberger
Foto: Rinspeed
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.