Rinspeed UC? - inšpirácia Franka Rinderknechta

Nedeľa, 21 február 2010

Švajčiarsky konštruktér Frank M. Rinderknecht, zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Rinspeed a skvelý organizátor siahol aj tentoraz do svojich nevyčerpateľných inšpirácií a tak ako každý rok pripravil pre ženevský autosalón ďalší svoj tromf. Po dvoch unikátnych výtvoroch vystavovaných v Ženeve pred rokoch – iChange a E2Abarth – pripravil inšpiratívny Švajčiar tentoraz malý automobil nazvaný Rinspeed UC?. Otáznik neznamená v tomto prípade koniec opytovacej vety, ale vzťahuje sa na označenie modelu.

Rinspeed UC

Modely Rinspeed budia v Ženeve každoročne, keďže Frank M. Rinderknecht pripraví na švajčiarsky autosalón zakaždým nový výtvor, mimoriadne veľkú pozornosť. Občas záujmom návštevníkov o svoje modely tromfne aj veľké automobilky. Zaujímavým bol napríklad aj pred dvoma rokmi vystavovaný koncept sQuba, ktorý okrem jazdy po ceste vedel aj plávať i potápať sa. Iný model, E2 Abarth, predstavený v roku 2007, jazdil na rozdiel od sQuba len v dvoch režimoch – pri úspornom s výkonom 60 koní spotrebovával len 4 litre benzínu na sto kilometrov a pri "ostrom" mal až 160 koní pri spotrebe 7 l/100 km. Aj tento rok Švajčiar predstaví nemenej zaujímavý model.

Rinspeed UC? – názov môže znamenať Urban Commuter (dopravný prostriedok), alebo You see? (Vidíš?) – je dvojmiestny elektromobil s črtami Fiata 500, prototyp zhotovený konštrukčnou kanceláriou Esoro. Predstavuje kompletný koncept vhodný do mestskej a prímestskej premávky, ktorý svojou dĺžkou len 2,6 metra je do mesta ako stvorený. Riadi sa joystickom, poháňa ho elektromotor s najvyšším krútiacim momentom 130 Nm, s ktorým dokáže vyvinúť najvyššiu rýchlosť 120 km/h a prejsť na jedno nabitie 105 kilometrov . Napriek tomu, že ide viac-menej o účelový malý automobil, nemožno mu uprieť nápaditý dizajn. Vzhľadom na jeho minimálne rozmery môže mať koncept Rinspeed UC? "kufor" napríklad na batožiny umiestnený na streche.

Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC Rinspeed UC
Autor: J. Goldberger
Foto: Rinspeed
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.