Rolls-Royce Cullinan: Sedeli sme v ňom

Pondelok, 18 marec 2019

Ani výrobca tak superluxusných áut ako je konzervatívny Rolls-Royce neodolal pokušeniu a v uplynulom roku vstúpil výrobou modelu Cullinan do segmentu bežne nazývaného SUV. Takémuto označovanie sa však značka s dvomi R bráni. V RR si neprajú takto kategorizovať ich nový Cullinan, lepšie vraj je označiť ho ako automobil s vyššie položeným telom.

1 Rolly-Royce Cullinan

Ako je teda vidieť, k výrobe áut ktorým bežne hovoríme SUV, sa postupne pridávajú aj výrobcovia, ktorí pred pár rokmi o tomto segmente ani len neuvažovali. Keďže však po luxuse zatúžia aj tí najbohatší, prečo im nevyjsť v ústrety a nevyrobiť pre nich automobil s "vyššie položeným telom". A tak aj v britskej automobilke v Goodwoode sa dali veci do pohybu a už v roku 2018 predstavila automobilka svoj prvý takýto automobil, model Cullinan.

A čuduj sa svet, aj o zrejme jeden z najdrahších automobilov na svete je obrovský záujem. Do konca roka 2018, krátko po začiatku výroby, sa predalo 200 exemplárov nového modelu Rolls-Royce Cullinan. Aby stačili pokryť záujem, musela fabrika v Goodwoode najať 200 nových pracovníkov. Záujem o nový Cullinan je tak veľký, že nedokáže uspokojiť záujemcov, keďže fabrika nestíha s ich výrobou.

Na premiéru nového modelu Cullinan si britský výrobca automobilov superluxusnej značky Rolls-Royce, ktorú vlastní bavorská automobilka BMW, priviezol do Bratislavy, do vynovenej budovy Mlynice na Turbínovej ulici, viac modelov aktuálnej novinky. Predvádzaný model v interiéri Mlynice bol však najobliehanejší a pozvaní novinári si mohli siahnuť na čokoľvek.

Mohli sme si podrobne prezrieť auto s vyššie položeným telom, "car with higher body", ako ľudia od Rolls-Royce-u model Cullinan kategorizujú. Mohli sme vyskúšať sedenie v "kresle" za volantom či na sedadle spolujazdca vedľa vodiča, alebo na "pohovke" zadných sedadiel. Ešte lepšie je auto si vyskúšať v jazde. Vraj ak si človek do Cullinana sadne, získa tak skvelý pocit, že veľmi ťažko sa mu z neho vystupuje.

"Je to prvý Rolls-Royce, ktorý má pohon všetkých kolies. Cullinan neskutočne vystihuje slogan "bez námahy, jednoducho, všade". V teréne, na ceste, na horách, v lete, v zime. Považujem ho za fantastický produkt, ktorý spĺňa ako pohodlie, tak dynamiku jazdy a dá sa použiť aj do terénu," hodnotí najnovšiu hviezdu značky Karel Kadlec, zástupca Rolls-Royce Motor Cars Praha.

1 Rolly-Royce Cullinan DSC 0003 DSC 0013 DSC 0015 DSC 0016 DSC 0020 DSC 0024 DSC 0029 DSC 0033 DSC 0039 DSC 0040 DSC 0041 DSC 0043 DSC 0057 DSC 0061
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.