Saab 9-3X so vzhľadom SUV

Piatok, 20 február 2009

Saab predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve nový model 9-3X s plastovými doplnkami a vzhľadom SUV. Verzia s pohonom všetkých kolies a označením XWD bude s benzínovým motorom a verzia BioPower, tiež s pohonom 4x4, bude používať bioetanol E85. S naftovým motorom sa Saab 9-3X bude dodávať len s pohonom 4x2.

Saab 9-3X

Nový model švédskej automobilky vychádza z existujúceho modelu Saab 9-3 SportCombi a má byť alternatívou k veľkým crossoverom alebo automobilom triedy SUV. Viditeľnými zmenami sú zvýšená svetlá výška, kolesá s priemerom sedemnásť palcov, nové nárazníky vpredu i vzadu a plastové časti na karosérie – olemované okraje blatníkov a podbehy, ktoré pre model 9-3X dodávajú vzhľad športovo úžitkového automobilu.

Nový Saab 9-3X bude k dispozícii so zážihovým dvojlitrovým motorom a po prvý raz v histórii ponúkne aj vyspelé motory BioPower spaľujúce bioetanol v kombinácii s inovatívnym systémom pohonu všetkých kolies XWD. Oba tieto motory sú preplňované turbodúchadlom a majú výkon 210 koní. Pod kapotou sa objaví aj vznetový motor 1,9 TTiD s dvoma turbodúchadlami s výkonom 180 koní, ten však výhradne iba s pohonom predných kolies. Všetky tri motorizácie sa vyznačujú nízkou spotrebou paliva.

V porovnaní so štandardným modelom 9-3 SportCombi má nový Saab 9-3X pri verzii s pohonom všetkých kolies zvýšenú svetlú výšku o 35 mm, pri pohone 4x2 len o 20 mm. Zvýšený podvozok má Saabu 9-3X napomôcť zvládať i nespevnený terén. Nový model je totiž určený predovšetkým pre vodičov, ktorí často jazdia po takýchto cestách, ale zároveň sa nechcú vzdať jazdných vlastností typických na klasickom asfaltovom povrchu.

Saab 9-3X

Hojné použitie plastových dielov karosérie má uchrániť poškodenie laku pri jazde na nespevnených cestách. Vpredu i vzadu nechýbajú kryty podvozku v matne hliníkovej farbe. Na bočných dverách dekoratívne lišty s povrchom z nelesklého hliníka. Čierne strešné nosiče sú už v základnej výbave, chrómované za príplatok. Dvojité koncovky výfuku budú súčasťou štandardnej výbavy. Predné hmlové svetlá sú zasadené do chromovaných rámčekov. Sedemnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin s novým dizajnom majú zdôrazniť schopnosti Saabu 9-3X.

Interiér modelu 9-3X vychádza z najluxusnejšej výbavy pôvodného modelu SportCombi. Jedinečné športové sedadlá kombinujú sivú látku s čiernou kožou.

Zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40 a možno ich zložiť jednoduchým spôsobom. Sklopné predné sedadlo spolujazdca umožňuje prepravu predmetov s dĺžkou až 2,5 metra. Batožinový priestor má rovnú a nízko položenú podlahu, pravidelný tvar a základný objem 477 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1331 litrov. Saab 9-3X ponúka tiež dvojitú podlahu.

Saab 9-3X používa systém pohonu všetkých kolies XWD. Ide o inteligentný aktívny systém, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu podľa aktuálnych adhéznych podmienok. Využíva k tomu aj elektronicky riadený diferenciál, ktorý za príplatok môže byť samosvorný a rozdeľovať tak krútiaci moment medzi kolesá zadnej nápravy podľa toho, ktoré má aktuálne lepšiu trakciu.

K preplňovanému dvojlitrovému zážihovému motoru sa bude dodávať šesťstupňová manuálna alebo samočinná prevodovka, etanolová verzia na palivo E85 bude mať len manuálnu šesťstupňovú. Verzia so vznetovým motorom a pohonom predných kolies (CO2 menej než 145 g/km) môže mať podobne ako zážihová šesťstupňovú manuálnu alebo šesťstupňovú samočinnú prevodovku.

Do predaja nový Saab 9-3X príde v priebehu roku 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Saab
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5