Saab 9-5 Sedan: ceny na slovenskom trhu

Nedeľa, 27 jún 2010

Od prvého predstavenia nového Saab 9-5 na autosalóne vo Frankfurte neuplynulo ani desať mesiacov a dlho očakávaná novinka prichádza na slovenský trh. K predajcom príde síce až v polovici júla, ale už teraz je možné si nový Saab 9-5 Sedan objednávať. Po dvanástich rokoch tak Saab prichádza s úplne novou vlajkovou loďou, ktorá síce vznikala ešte pod krídlami General Motors, ale sériová výroba už beží v réžii nového majiteľa.

Saab 9-5 Sedan
Novým kráľom Saabu, vlajkovou loďou, je po dvanástich rokoch elegantný sedan 9-5

Saab 9-5 Sedan je úplne nový automobil vyššej strednej triedy. Nový model štartuje novú éru švédskej automobilky. Čisté dynamické línie nového sedanu signalizujú príchod "rýdzeho škandinávskeho dizajnu", kým dramatické krivky skiel sú pripomienkou na leteckú históriu značky Saab.

Nový Saab 9-5 sa rázvorom 2837 mm, šírkou 1868 mm a celkovou dĺžkou 5008 mm radí medzi najväčšie v segmentu vyššej strednej triedy. Cestujúcim na predných i zadných sedadlách poskytuje veľmi priestranný a komfortný interiér.

Cena vo verzii Linear so základnou dieselovou motorizáciou 2,0 TiD s výkonom 160 koní a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je 32 980 eur, verzia s benzínovým motorom 2,0T/220 k a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa bude predávať za 37 980 eur. Cena najvýkonnejšej motorizácie 2,8T XWD/300 k so šesťstupňovou automatickou prevodovkou v najvyššej verzii Aero má stanovenú cenu 50 990 eur.

S uvedením modelového roku 2011 budú navyše k dispozícii motorizácie 1,6T s výkonom 180 koní za cenu 32 980 eur. V portfóliu nového Saabu budú ešte motorizácie 2,0T BioPower v kombinácii s pohonom predných kolies alebo XWD a 2,0TTiD 190 k FWD s manuálnou prevodovkou. Variant s pohonom všetkých kolies sa predstaví začiatkom novembra.

Saab 9-5 ponúka široké spektrum moderných technických funkcií – napríklad informatívny displej v štýle leteckých prístrojov, Head Up Display, inteligentný systém prispôsobujúci tok svetelných lúčov v závislosti na jazdnom režime Smart Beam, Saab DriveSense, ktorý umožňuje vodičovi meniť charakteristiku podvozka, automatickej prevodovky a posilňovača riadenia v závislosti na jazdných režimoch, bezkľúčový vstup a štartovanie vozidla, trojzónovú klimatizáciu, parkovací asistenčný systém, pohon všetkých kolies Saab XWD s elektronickým diferenciálom a variabilným rozdelením krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy eLSD a ďalšie.

Nový Saab 9-5 bol skonštruovaný a vybavený tak, aby bol rovnocenným konkurentom ďalších modelov v segmente prémiových sedanov. Ide o technicky najvyspelejší model, ktorý kedy automobilka vyrábala. Vyrábať sa bude vo švédskom Trollhättane.

Saab 9-5 Sedan Saab 9-5 Sedan Saab 9-5 Sedan Saab 9-5 Sedan
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.