Seat Ibiza Cupra po facelifte

Streda, 21 november 2012

Najostrejšia verzia radu Ibiza sa dočkala modernizácie. Jej koncept predstavil Seat na autosalóne v Pekingu v apríli tohto roku. Teraz je tu sériový model, ktorý sa od konceptu líši len v malých detailoch. Predávať sa nová Ibiza Cupra začne na jar budúceho roku, možno už vo februári.

Seat Ibiza Cupra
Ibiza Cupra je s výkonom 180 koní ostrou verziou Seatu v segmente malých automobilov

Dynamické kompaktné vozidlo na každý deň, Ibiza Cupra – esencia značky Seat, skvelý a pôsobivý dizajn, úžasný výkon vďaka 180 koňom pod kapotou a prevodovke DSG, 0-100 km/h za 6,9 sekundy, priemerná spotreba len 5,9 l/100 km, inovatívna technika vrátane nového prenosného zariadenia Seat Portable System , exkluzívna výbava, rozsiahle možnosti pre individualizáciu – týmito superlatívami okorenil Seat svoju tlačovú správu o novej verzii modelu Ibiza Cupra.

Je nová Ibiza Cupra skutočne taká, ako ju opisuje Seat? Ťažko posudzovať, keďže nový model sme nielenže neskúšali, ale v ňom ani nesedeli a ani sme ho fyzicky nevideli. Zverejnené parametre však signalizujú, že nová verzia Ibizy by mohla byť poriadne ostrým žihadielkom.

Cupra vďaka svojmu kompaktnému formátu môže byť dynamickým automobilom tak na každodenné jazdenie, ako aj na skutočné potešenie z jazdy. Výkon 180 koní je veľavravný, podobne zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 6,9 sekundy i najvyššia rýchlosť 228 km/h. Priemerná spotreba paliva by pritom mala zostať na hodnote len 5,9 l/100 km.

Motor 1,4 TSI má dvojité preplňovanie kompresorom a turbodúchadlom v kombinácii s priamym vstrekovaním paliva. Najvyšší výkon 180 koní (132 kW) a maximálny krútiaci moment 250 Nm sú predpokladom dynamickej jazdy a zvukový generátor vo výfukovej sústave vraj dodáva autu jedinečný športový zvuk. Sedemstupňová prevodovka DSG s extrémne rýchlym radením môže byť ovládaná aj pádlami pod volantom.

Podvozok novej Ibizy Cupra je oproti sériovému modelu znížený a patrične pritvrdený. Pre lepšiu trakciu, najmä pri prechádzaní zákrut, je Cupra vybavená uzávierkou diferenciálu a účinnejšími kotúčovými brzdami, ktoré sú ukryté za väčšími 17palcovými zliatinovými diskami kolies. Samozrejmosťou je elektrický stabilizačný systém, pridaný je asistent rozjazdu do kopca.

Na trh má nová Ibiza Cupra prísť najskôr vo februári 2013. Cena nového modelu na Slovensku zatiaľ nie je známa a bude zverejnená zrejme až tesne pred začiatkom jej predaja.

Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.