Seat Ibiza Cupra po facelifte

Streda, 21 november 2012

Najostrejšia verzia radu Ibiza sa dočkala modernizácie. Jej koncept predstavil Seat na autosalóne v Pekingu v apríli tohto roku. Teraz je tu sériový model, ktorý sa od konceptu líši len v malých detailoch. Predávať sa nová Ibiza Cupra začne na jar budúceho roku, možno už vo februári.

Seat Ibiza Cupra
Ibiza Cupra je s výkonom 180 koní ostrou verziou Seatu v segmente malých automobilov

Dynamické kompaktné vozidlo na každý deň, Ibiza Cupra – esencia značky Seat, skvelý a pôsobivý dizajn, úžasný výkon vďaka 180 koňom pod kapotou a prevodovke DSG, 0-100 km/h za 6,9 sekundy, priemerná spotreba len 5,9 l/100 km, inovatívna technika vrátane nového prenosného zariadenia Seat Portable System , exkluzívna výbava, rozsiahle možnosti pre individualizáciu – týmito superlatívami okorenil Seat svoju tlačovú správu o novej verzii modelu Ibiza Cupra.

Je nová Ibiza Cupra skutočne taká, ako ju opisuje Seat? Ťažko posudzovať, keďže nový model sme nielenže neskúšali, ale v ňom ani nesedeli a ani sme ho fyzicky nevideli. Zverejnené parametre však signalizujú, že nová verzia Ibizy by mohla byť poriadne ostrým žihadielkom.

Cupra vďaka svojmu kompaktnému formátu môže byť dynamickým automobilom tak na každodenné jazdenie, ako aj na skutočné potešenie z jazdy. Výkon 180 koní je veľavravný, podobne zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 6,9 sekundy i najvyššia rýchlosť 228 km/h. Priemerná spotreba paliva by pritom mala zostať na hodnote len 5,9 l/100 km.

Motor 1,4 TSI má dvojité preplňovanie kompresorom a turbodúchadlom v kombinácii s priamym vstrekovaním paliva. Najvyšší výkon 180 koní (132 kW) a maximálny krútiaci moment 250 Nm sú predpokladom dynamickej jazdy a zvukový generátor vo výfukovej sústave vraj dodáva autu jedinečný športový zvuk. Sedemstupňová prevodovka DSG s extrémne rýchlym radením môže byť ovládaná aj pádlami pod volantom.

Podvozok novej Ibizy Cupra je oproti sériovému modelu znížený a patrične pritvrdený. Pre lepšiu trakciu, najmä pri prechádzaní zákrut, je Cupra vybavená uzávierkou diferenciálu a účinnejšími kotúčovými brzdami, ktoré sú ukryté za väčšími 17palcovými zliatinovými diskami kolies. Samozrejmosťou je elektrický stabilizačný systém, pridaný je asistent rozjazdu do kopca.

Na trh má nová Ibiza Cupra prísť najskôr vo februári 2013. Cena nového modelu na Slovensku zatiaľ nie je známa a bude zverejnená zrejme až tesne pred začiatkom jej predaja.

Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
trakcne-baterie kopie
Automobilka Škoda Auto vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi vyrobila miliónty batériový systém. Vysokonapäťové trakčné akumulátory automobilka vyrába od roku 2019 a zároveň rozbehla montáž batérií pre plug-in hybridný Superb iV. V súčasnosti sa výroba orientuje na väčšie batérie pre plne elektrické autá na platforme MEB na dvoch montážnych linkách s dennou kapacitou 1500 kusov. Kapacita vyrábaných batérií je od 55 do 91 kWh. S výnimkou modelov Škoda Enyaq a Elroq sa tieto súpravy montujú aj do modelov značiek Volkswagen, Seat, Cupra a Audi.
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.