Seat Ibiza Cupra po facelifte

Streda, 21 november 2012

Najostrejšia verzia radu Ibiza sa dočkala modernizácie. Jej koncept predstavil Seat na autosalóne v Pekingu v apríli tohto roku. Teraz je tu sériový model, ktorý sa od konceptu líši len v malých detailoch. Predávať sa nová Ibiza Cupra začne na jar budúceho roku, možno už vo februári.

Seat Ibiza Cupra
Ibiza Cupra je s výkonom 180 koní ostrou verziou Seatu v segmente malých automobilov

Dynamické kompaktné vozidlo na každý deň, Ibiza Cupra – esencia značky Seat, skvelý a pôsobivý dizajn, úžasný výkon vďaka 180 koňom pod kapotou a prevodovke DSG, 0-100 km/h za 6,9 sekundy, priemerná spotreba len 5,9 l/100 km, inovatívna technika vrátane nového prenosného zariadenia Seat Portable System , exkluzívna výbava, rozsiahle možnosti pre individualizáciu – týmito superlatívami okorenil Seat svoju tlačovú správu o novej verzii modelu Ibiza Cupra.

Je nová Ibiza Cupra skutočne taká, ako ju opisuje Seat? Ťažko posudzovať, keďže nový model sme nielenže neskúšali, ale v ňom ani nesedeli a ani sme ho fyzicky nevideli. Zverejnené parametre však signalizujú, že nová verzia Ibizy by mohla byť poriadne ostrým žihadielkom.

Cupra vďaka svojmu kompaktnému formátu môže byť dynamickým automobilom tak na každodenné jazdenie, ako aj na skutočné potešenie z jazdy. Výkon 180 koní je veľavravný, podobne zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 6,9 sekundy i najvyššia rýchlosť 228 km/h. Priemerná spotreba paliva by pritom mala zostať na hodnote len 5,9 l/100 km.

Motor 1,4 TSI má dvojité preplňovanie kompresorom a turbodúchadlom v kombinácii s priamym vstrekovaním paliva. Najvyšší výkon 180 koní (132 kW) a maximálny krútiaci moment 250 Nm sú predpokladom dynamickej jazdy a zvukový generátor vo výfukovej sústave vraj dodáva autu jedinečný športový zvuk. Sedemstupňová prevodovka DSG s extrémne rýchlym radením môže byť ovládaná aj pádlami pod volantom.

Podvozok novej Ibizy Cupra je oproti sériovému modelu znížený a patrične pritvrdený. Pre lepšiu trakciu, najmä pri prechádzaní zákrut, je Cupra vybavená uzávierkou diferenciálu a účinnejšími kotúčovými brzdami, ktoré sú ukryté za väčšími 17palcovými zliatinovými diskami kolies. Samozrejmosťou je elektrický stabilizačný systém, pridaný je asistent rozjazdu do kopca.

Na trh má nová Ibiza Cupra prísť najskôr vo februári 2013. Cena nového modelu na Slovensku zatiaľ nie je známa a bude zverejnená zrejme až tesne pred začiatkom jej predaja.

Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra Seat Ibiza Cupra
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.