SEAT Ibiza ST: kompaktné kombi

Štvrtok, 04 február 2010

Dôvodom rozširovania modelového radu Ibiza určite neboli predajné úspechy Škody Fabia Combi, ktorá je jedným z lídrov na trhu malých kombi. Isté však je, že aj Seat, podobne ako každá automobilka, chce zvyšovať svoje predaje. A tak k troj- a päťdverovej verzii modelu pribudne teraz aj kombi – najväčšia verzia Ibizy. V Seate majú všetko pripravené na fyzické predstavenie novej Ibizy ST.

SEAT Ibiza ST
Ibiza ST rozširuje svoj modelový rad o úhľadné kombi v segmente malých áut

Kompaktné kombi je ako stvorené tak pre mladistvý a športový životný štýl, ako aj pre mladé rodiny. Dôvodov je k tomu viac: emocionálny dizajn, dynamické a efektívne auto, navyše aj finančne dostupné. Seat predstavuje Ibizu ST so šiestimi modernými motormi a širokou ponukou výbavy a najmodernejších technológií. Uvedenie na trh je plánované na začiatok leta.

Nové kombi Seatu vychádza z prototypu Concept IBZ, ktorý sa ukázal približne pred pol rokom vo Frankfurte. Karosériu tohto konceptu navrhovali podľa princípu tzv. arrow dizajnu, teda šípového, resp. šípkového dizajnu, kde celá predná časť má v tomto duchu štýlovejší nárazník i celý predok, vrátane hlavných svetlometov (Concept IBZ ich mal s LED diódami na denné svietenie).

SEAT Ibiza ST
Široký vstupný otvor a nízka nakladacia hranu zlepšia manipuláciu s nákladom

Športový štýl má aj zadná časť karosérie napriek tomu, že ukrýva veľký, až 430 litrový batožinový priestor, ktorý po sklopení zadných sedadiel možno ešte zväčšiť. Chvályhodné na ňom je, že má široký vstupný otvor a nízko položenú nakladaciu hranu pre lepšiu manipuláciu s nákladom.

Interiér Ibizy ST je priestranný a vyhotovený s použitím kvalitných materiálov. Dizajnéri a konštruktéri venovali pozornosť najmenším detailom tak, aby bol každý prvok funkčný a praktický. Ovládacie prvky sú prehľadne usporiadané. Kruhové výduchy klimatizácie a krátka radiaca páka pripomínajú emocionálny charakter vyjadrený dizajnom Ibizy ST.

SEAT Ibiza ST
Karosériu Ibizy ST navrhovali v štýle tzv. arrow dizajnu, teda šípového dizajnu

Ibiza ST ponúka tri benzínové a tri naftové agregáty (so vstrekovacím systémom common-rail). Základom sú trojvalce 1,2 HTP a 1,2 TDI, vrcholom zasa 1,2 TSI/105 k a 1,6 TDI. Štyri zo šiestich motorov pracujú s priamym vstrekovaním a turbodúchadlom. Všetky motory sú výnimočne efektívne a spĺňajú emisnú normu Euro 5.

Na trh príde Ibiza ST s troma stupňami výbavy – Reference, Style a Sport, ale aj s bohatou ponukou doplnkovej výbavy, napríklad dvojspojkovou automatickou prevodovka DSG a bude tak silnou konkurenciou v segmente menších kombi.

Svetovú premiéru bude mať Seat Ibiza ST už o necelé štyri týždne na autosalóne v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.