SEAT Ibiza ST: kompaktné kombi

Štvrtok, 04 február 2010

Dôvodom rozširovania modelového radu Ibiza určite neboli predajné úspechy Škody Fabia Combi, ktorá je jedným z lídrov na trhu malých kombi. Isté však je, že aj Seat, podobne ako každá automobilka, chce zvyšovať svoje predaje. A tak k troj- a päťdverovej verzii modelu pribudne teraz aj kombi – najväčšia verzia Ibizy. V Seate majú všetko pripravené na fyzické predstavenie novej Ibizy ST.

SEAT Ibiza ST
Ibiza ST rozširuje svoj modelový rad o úhľadné kombi v segmente malých áut

Kompaktné kombi je ako stvorené tak pre mladistvý a športový životný štýl, ako aj pre mladé rodiny. Dôvodov je k tomu viac: emocionálny dizajn, dynamické a efektívne auto, navyše aj finančne dostupné. Seat predstavuje Ibizu ST so šiestimi modernými motormi a širokou ponukou výbavy a najmodernejších technológií. Uvedenie na trh je plánované na začiatok leta.

Nové kombi Seatu vychádza z prototypu Concept IBZ, ktorý sa ukázal približne pred pol rokom vo Frankfurte. Karosériu tohto konceptu navrhovali podľa princípu tzv. arrow dizajnu, teda šípového, resp. šípkového dizajnu, kde celá predná časť má v tomto duchu štýlovejší nárazník i celý predok, vrátane hlavných svetlometov (Concept IBZ ich mal s LED diódami na denné svietenie).

SEAT Ibiza ST
Široký vstupný otvor a nízka nakladacia hranu zlepšia manipuláciu s nákladom

Športový štýl má aj zadná časť karosérie napriek tomu, že ukrýva veľký, až 430 litrový batožinový priestor, ktorý po sklopení zadných sedadiel možno ešte zväčšiť. Chvályhodné na ňom je, že má široký vstupný otvor a nízko položenú nakladaciu hranu pre lepšiu manipuláciu s nákladom.

Interiér Ibizy ST je priestranný a vyhotovený s použitím kvalitných materiálov. Dizajnéri a konštruktéri venovali pozornosť najmenším detailom tak, aby bol každý prvok funkčný a praktický. Ovládacie prvky sú prehľadne usporiadané. Kruhové výduchy klimatizácie a krátka radiaca páka pripomínajú emocionálny charakter vyjadrený dizajnom Ibizy ST.

SEAT Ibiza ST
Karosériu Ibizy ST navrhovali v štýle tzv. arrow dizajnu, teda šípového dizajnu

Ibiza ST ponúka tri benzínové a tri naftové agregáty (so vstrekovacím systémom common-rail). Základom sú trojvalce 1,2 HTP a 1,2 TDI, vrcholom zasa 1,2 TSI/105 k a 1,6 TDI. Štyri zo šiestich motorov pracujú s priamym vstrekovaním a turbodúchadlom. Všetky motory sú výnimočne efektívne a spĺňajú emisnú normu Euro 5.

Na trh príde Ibiza ST s troma stupňami výbavy – Reference, Style a Sport, ale aj s bohatou ponukou doplnkovej výbavy, napríklad dvojspojkovou automatickou prevodovka DSG a bude tak silnou konkurenciou v segmente menších kombi.

Svetovú premiéru bude mať Seat Ibiza ST už o necelé štyri týždne na autosalóne v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.