SEAT Leon: prichádza tretia generácia

Utorok, 17 júl 2012

V Seate dozrel čas na obnovu modelu Leon, ktorý vystrieda nová, tretia generácia. Automobilka zverejnila fotografie a informácie o novom Leone, takže vieme, ako bude vyzerať, a aj to, čo bude mať pod kapotou. Predpokladá sa, že nový Leon bude mať premiéru na septembrovom autosalóne v Paríži.

Seat Leon
Seat Leon tretej generácie nahradí doterajší model, ktorý sa vyrába od roku 2005

Od predchodcu sa exteriér nového Leona odlišuje predovšetkým tým, že oblé línie nahrádzajú ostré hrany v štýle modernizovanej Ibizy, ktoré na novom modeli dominujú a na päťdverovom hatchbacku viac vyniknú. Mriežka chladiča a otvor v nárazníku pre vstup vzduchu sú štvoruholníkové, resp. lichobežníkové.

Kompaktný exteriér kombinuje Leon s priestrannejším interiérom. Prémiové materiály a úroveň remeselného spracovania radia Leon na vrchol svojho segmentu. Ako vidieť na fotografiách nového modelu, nová generácia Leona nemá skryté kľučky dverí ako mal predchodca. A nový Leon bude prvý modelom z radu nových Seatov, ktorý ponesie modernizované logo SEAT.

Nový Leon ponúkne ako prvý v segmente nižšej strednej triedy inováciu v podobe predných svetlometov s diódami LED pre všetky osvetľovacie funkcie. Ďalšou novinkou sú svetlomety LED pre denné svietenie. Táto technika kombinuje nový dizajn s vraj výnimočným osvetlením vozovky. Hranaté línie svetlometov sú novým prvkom dizajnového štýlu Seatu.

Leon s dĺžkou 4,26 metra je približne o päť centimetrov kratší ako jeho predchodca, avšak rázvor má väčší o takmer šesť centimetrov. Má tak kratšie previsy, čo posilňuje vizuálne pôsobenie kolies. Praktickou prednosťou predĺženého rázvoru je väčší vnútorný priestor najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách a tiež objemnejší batožinový priestor.

Nový Leon používa spoločnú platformu MQB koncernu Volkswagen, ktorá sa po prvý raz použila na novom Audi A3. Jej ľahká konštrukcia ponúka pozoruhodné jazdné vlastnosti, málo emisií CO2 a nízku spotrebu paliva. Leon poskytuje emocionálne potešenie z jazdy, vynikajúcu hospodárnosť, moderný dizajn a vysokú úroveň úžitkových vlastností.

Z ponuky motorov je najúspornejším 1,6 TDI s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Vo verzii Ecomotive so systémom štart/stop a rekuperáciou energie spotrebuje v kombinovanom režime len 3,8 litra nafty na 100 km a do vzduchu vypúšťa na kilometer len 99 gramov CO2. Úsporný je aj výkonnejší 2,0 TDI, ktorý spotrebuje vo verzii Ecomotive v priemere 4,0 l/100 km, pričom jeho výkon 150 koní a krútiaci moment 320 Nm je prísľubom značnej dynamiky.

Začiatkom roku 2013 pribudne 1,.2 TSI vo verziách s 86 koní a 105 koní a 1,4 TSI s výkonom 122 koní. Vrcholom ponuky benzínových motorov bude 1,8 TSI s výkonom 180 koní, ktorý kombinuje vstrekovanie benzínu priamo do valcov s nepriamym vstrekovaním do sacieho potrubia. Paletu naftových motorov doplní 1,6 TDI s výkonom 90 koní a nový najvýkonnejší 2,0 TDI s výkonom184 koní a krútiacim momentom 380 Nm.

S päťdverovou karosériou bude nový Leon uvedený na trh koncom tohto roka a následne bude ponuka doplnená o ďalšie varianty, ktoré vytvoria novú rodinu Seat.

Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.