SEAT Mii: Španiel má druhý pár dverí

Piatok, 10 február 2012

Španielska verzia koncernového miniauta a súrodenec VW Up! a Škoda Citigo má už tiež pätoro dverí. Kompaktné mini sa tak stáva viac praktickým automobilom ako jeho jednoduchšia trojdverová verzia.

Seat Mii 5d
Seat Mii, tretí v rade koncernového mini, má ďalší pád dverí, takže teraz je praktickejší

Najmenšiemu Seatu nepribudli len ďalšie dvoje dverí, ale tento malý kompakt dostal aj úspornú verziu Mii Ecomotive. Novinkou tohto ekonomického modelu bude systém Stop/Star, takže aj vďaka nemu dosiahne s trojvalcovým motorom s výkonom 60 koní veľmi nízku kombinovanú spotrebu 4,1 litra na sto kilometrov a emisie len 96 g/km.

Ani výkonnejší agregát nebude nepociťovať pri jazde príliš veľký smäd. Jazda s týmto mini, ktorý má pod kapotou motor s výkonom 75 koní, spotrebuje na stovku kilometrov viac benzínu len o 0,1 litra a emisie sa zvýšia len o dva gramy.

Príbuzenstvos Volkswagenom Up! ani so Škodou Citigo päťdverový Mii nezaprie, pretože aj verzia s párom dverí navyše je takmer identická so sesterskými modelmi, takže karosériu či dizajn nebudeme bližšie popisovať. Ak si niekedy pomýlite Seat so Škodou Citigo alebo VW Up!, bude to vzhľadom na ich podobnosť určite normálne.

Aj keď je Mii malé auto, nemá núdzu o inovatívne technológie. Tak napríklad systém City Safety Assist stráži bezpečnosti v meste. Ak hrozí riziko zrážky v mestskej premávke, Mii bude brzdiť automaticky, aby jej predišlo. Pri rýchlostiach pod 30 km/h môže laserový senzor identifikovať v jeho jazdnom smere iné vozidlo alebo prekážku, ktorá je v smere jeho jazdy, a ak vodič v takomto prípade nepoužije brzdu, systém automaticky a naplno aktivuje brzdy.

Päťdverový Seat Mii sa začne predávať začiatkom leta tohto roku.

Seat Mii 5d Seat Mii 5d Seat Mii 5d
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.