SEAT Mii: Španiel má druhý pár dverí

Piatok, 10 február 2012

Španielska verzia koncernového miniauta a súrodenec VW Up! a Škoda Citigo má už tiež pätoro dverí. Kompaktné mini sa tak stáva viac praktickým automobilom ako jeho jednoduchšia trojdverová verzia.

Seat Mii 5d
Seat Mii, tretí v rade koncernového mini, má ďalší pád dverí, takže teraz je praktickejší

Najmenšiemu Seatu nepribudli len ďalšie dvoje dverí, ale tento malý kompakt dostal aj úspornú verziu Mii Ecomotive. Novinkou tohto ekonomického modelu bude systém Stop/Star, takže aj vďaka nemu dosiahne s trojvalcovým motorom s výkonom 60 koní veľmi nízku kombinovanú spotrebu 4,1 litra na sto kilometrov a emisie len 96 g/km.

Ani výkonnejší agregát nebude nepociťovať pri jazde príliš veľký smäd. Jazda s týmto mini, ktorý má pod kapotou motor s výkonom 75 koní, spotrebuje na stovku kilometrov viac benzínu len o 0,1 litra a emisie sa zvýšia len o dva gramy.

Príbuzenstvos Volkswagenom Up! ani so Škodou Citigo päťdverový Mii nezaprie, pretože aj verzia s párom dverí navyše je takmer identická so sesterskými modelmi, takže karosériu či dizajn nebudeme bližšie popisovať. Ak si niekedy pomýlite Seat so Škodou Citigo alebo VW Up!, bude to vzhľadom na ich podobnosť určite normálne.

Aj keď je Mii malé auto, nemá núdzu o inovatívne technológie. Tak napríklad systém City Safety Assist stráži bezpečnosti v meste. Ak hrozí riziko zrážky v mestskej premávke, Mii bude brzdiť automaticky, aby jej predišlo. Pri rýchlostiach pod 30 km/h môže laserový senzor identifikovať v jeho jazdnom smere iné vozidlo alebo prekážku, ktorá je v smere jeho jazdy, a ak vodič v takomto prípade nepoužije brzdu, systém automaticky a naplno aktivuje brzdy.

Päťdverový Seat Mii sa začne predávať začiatkom leta tohto roku.

Seat Mii 5d Seat Mii 5d Seat Mii 5d
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.