Seat odštartoval výrobu Leonu

Streda, 07 november 2012

Seat sa len prednedávnom prezentoval na autosalóne v Paríži svetovou premiérou nového modelu Leon tretej generácie, a v týchto dňoch už spustil jeho sériovú výrobu. Nový Leon má namiesto doterajších oblín ostrejšie hrany, najmä v prednej časti. Tretia generácia "španielskeho Golfu" nemá po predchodcovi skryté kľučky zadných dverí, je kratšia o vyše päť centimetrov a na dĺžku meria 426 cm.

Seat Leon
Približne mesiac po premiére schádza nový Seat Leon z výrobnej linky v Martorell

Seat rozbehol výrobu nového Leonu v závode Martorell. Model stál 800 miliónov eur, fabrika ich vložila do jeho vývoja a do výrobných zariadení. Leon je však strategickým vozidlom Seatu pre medzinárodnú expanziu značky a mal by prispieť k zvýšeniu produkcie fabriky Martorell, kde sa vyrábajú aj rôzne varianty modelov Ibiza, Altea XL a Exeo, ale aj Audi Q3.

Výroba nového Leonu je tiež dobrou správou pre zamestnancov. Nový model zaručuje 1600 pracovných miest priamo vo fabrike Martorell a viac ako 6000 miest u dodávateľov. V budúcnosti by mohlo predstavenie dvoch nových karosárskych variant Leonu, trojdverového hatchbacku a kombi, vytvoriť príležitosti k prijatiu nových zamestnancov.

Predaj práve spustenej výroby päťdverovej verzie Leonu sa začne koncom novembra, najprv v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Budúci rok sa objaví aj trojdverový model a verzia kombi, s ktorými sa rodina vozidiel Leon po prvýkrát rozrastie na tri verzie a stane sa tak všestrannejším modelom, ktorý osloví širšiu skupinu zákazníkov. Celkový predaj Leonu vrátane prvých dvoch generácií predstavuje od roku 1999 1,2 milióna vozidiel.

Nový Leon používa najnovšiu techniku koncernu VW na základe modulárnej platformy MQB pre vozidlá poháňané motorom uloženým vpredu naprieč. Výsledkom je výrazné skrátenie doby výroby v porovnaní s druhou generáciou Leonu. Nová platforma ponúka navyše väčšiu flexibilitu, ktorá umožňuje výrobu troch verzií Leonu spoločne s modelmi Altea, Altea XL a Altea Freetrack na rovnakej montážnej linke.

Nový Leon je prvým sériovo vyrábaným vozidlom s novým dizajnérskym štýlom. Leon je vybavený novými technológiami, ktoré zvyšujú úroveň bezpečnosti a umožňujú pripojenie prenosných elektronických prístrojov. Leon je o 90 kilogramov ľahší a o 52 mm kratší ako predchodca, pričom ponúka priestrannejší interiér.

Ponuka šiestich benzínových a štyroch naftových motorov je dosť široká na to, aby s ňou nový Leon oslovil zákazníkov. Leon je zároveň prvým vozidlom s integrovanými LED svetlometmi. K mimoriadnej hospodárnosti nového Leonu prispieva systém Stop/Start. Aj vďaka nemu nový Leon spotrebuje v priemere o 15 % menej paliva ako predchádzajúca generácia.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.