Seat odštartoval výrobu Leonu

Streda, 07 november 2012

Seat sa len prednedávnom prezentoval na autosalóne v Paríži svetovou premiérou nového modelu Leon tretej generácie, a v týchto dňoch už spustil jeho sériovú výrobu. Nový Leon má namiesto doterajších oblín ostrejšie hrany, najmä v prednej časti. Tretia generácia "španielskeho Golfu" nemá po predchodcovi skryté kľučky zadných dverí, je kratšia o vyše päť centimetrov a na dĺžku meria 426 cm.

Seat Leon
Približne mesiac po premiére schádza nový Seat Leon z výrobnej linky v Martorell

Seat rozbehol výrobu nového Leonu v závode Martorell. Model stál 800 miliónov eur, fabrika ich vložila do jeho vývoja a do výrobných zariadení. Leon je však strategickým vozidlom Seatu pre medzinárodnú expanziu značky a mal by prispieť k zvýšeniu produkcie fabriky Martorell, kde sa vyrábajú aj rôzne varianty modelov Ibiza, Altea XL a Exeo, ale aj Audi Q3.

Výroba nového Leonu je tiež dobrou správou pre zamestnancov. Nový model zaručuje 1600 pracovných miest priamo vo fabrike Martorell a viac ako 6000 miest u dodávateľov. V budúcnosti by mohlo predstavenie dvoch nových karosárskych variant Leonu, trojdverového hatchbacku a kombi, vytvoriť príležitosti k prijatiu nových zamestnancov.

Predaj práve spustenej výroby päťdverovej verzie Leonu sa začne koncom novembra, najprv v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Budúci rok sa objaví aj trojdverový model a verzia kombi, s ktorými sa rodina vozidiel Leon po prvýkrát rozrastie na tri verzie a stane sa tak všestrannejším modelom, ktorý osloví širšiu skupinu zákazníkov. Celkový predaj Leonu vrátane prvých dvoch generácií predstavuje od roku 1999 1,2 milióna vozidiel.

Nový Leon používa najnovšiu techniku koncernu VW na základe modulárnej platformy MQB pre vozidlá poháňané motorom uloženým vpredu naprieč. Výsledkom je výrazné skrátenie doby výroby v porovnaní s druhou generáciou Leonu. Nová platforma ponúka navyše väčšiu flexibilitu, ktorá umožňuje výrobu troch verzií Leonu spoločne s modelmi Altea, Altea XL a Altea Freetrack na rovnakej montážnej linke.

Nový Leon je prvým sériovo vyrábaným vozidlom s novým dizajnérskym štýlom. Leon je vybavený novými technológiami, ktoré zvyšujú úroveň bezpečnosti a umožňujú pripojenie prenosných elektronických prístrojov. Leon je o 90 kilogramov ľahší a o 52 mm kratší ako predchodca, pričom ponúka priestrannejší interiér.

Ponuka šiestich benzínových a štyroch naftových motorov je dosť široká na to, aby s ňou nový Leon oslovil zákazníkov. Leon je zároveň prvým vozidlom s integrovanými LED svetlometmi. K mimoriadnej hospodárnosti nového Leonu prispieva systém Stop/Start. Aj vďaka nemu nový Leon spotrebuje v priemere o 15 % menej paliva ako predchádzajúca generácia.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.