Seat odštartoval výrobu Leonu

Streda, 07 november 2012

Seat sa len prednedávnom prezentoval na autosalóne v Paríži svetovou premiérou nového modelu Leon tretej generácie, a v týchto dňoch už spustil jeho sériovú výrobu. Nový Leon má namiesto doterajších oblín ostrejšie hrany, najmä v prednej časti. Tretia generácia "španielskeho Golfu" nemá po predchodcovi skryté kľučky zadných dverí, je kratšia o vyše päť centimetrov a na dĺžku meria 426 cm.

Seat Leon
Približne mesiac po premiére schádza nový Seat Leon z výrobnej linky v Martorell

Seat rozbehol výrobu nového Leonu v závode Martorell. Model stál 800 miliónov eur, fabrika ich vložila do jeho vývoja a do výrobných zariadení. Leon je však strategickým vozidlom Seatu pre medzinárodnú expanziu značky a mal by prispieť k zvýšeniu produkcie fabriky Martorell, kde sa vyrábajú aj rôzne varianty modelov Ibiza, Altea XL a Exeo, ale aj Audi Q3.

Výroba nového Leonu je tiež dobrou správou pre zamestnancov. Nový model zaručuje 1600 pracovných miest priamo vo fabrike Martorell a viac ako 6000 miest u dodávateľov. V budúcnosti by mohlo predstavenie dvoch nových karosárskych variant Leonu, trojdverového hatchbacku a kombi, vytvoriť príležitosti k prijatiu nových zamestnancov.

Predaj práve spustenej výroby päťdverovej verzie Leonu sa začne koncom novembra, najprv v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Budúci rok sa objaví aj trojdverový model a verzia kombi, s ktorými sa rodina vozidiel Leon po prvýkrát rozrastie na tri verzie a stane sa tak všestrannejším modelom, ktorý osloví širšiu skupinu zákazníkov. Celkový predaj Leonu vrátane prvých dvoch generácií predstavuje od roku 1999 1,2 milióna vozidiel.

Nový Leon používa najnovšiu techniku koncernu VW na základe modulárnej platformy MQB pre vozidlá poháňané motorom uloženým vpredu naprieč. Výsledkom je výrazné skrátenie doby výroby v porovnaní s druhou generáciou Leonu. Nová platforma ponúka navyše väčšiu flexibilitu, ktorá umožňuje výrobu troch verzií Leonu spoločne s modelmi Altea, Altea XL a Altea Freetrack na rovnakej montážnej linke.

Nový Leon je prvým sériovo vyrábaným vozidlom s novým dizajnérskym štýlom. Leon je vybavený novými technológiami, ktoré zvyšujú úroveň bezpečnosti a umožňujú pripojenie prenosných elektronických prístrojov. Leon je o 90 kilogramov ľahší a o 52 mm kratší ako predchodca, pričom ponúka priestrannejší interiér.

Ponuka šiestich benzínových a štyroch naftových motorov je dosť široká na to, aby s ňou nový Leon oslovil zákazníkov. Leon je zároveň prvým vozidlom s integrovanými LED svetlometmi. K mimoriadnej hospodárnosti nového Leonu prispieva systém Stop/Start. Aj vďaka nemu nový Leon spotrebuje v priemere o 15 % menej paliva ako predchádzajúca generácia.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.