SEAT pridáva Ibize malý diesel

Štvrtok, 29 október 2009

Už od novembra bude v predaji SEAT Ibiza novým motorom 1,6 TDI CR s common railovým vstrekovaním a výkonom 105 koní. Okrem zvýšeného výkonu a nového motora sa Ibiza bude pýšiť aj nižšou priemernou spotrebou 4,3 litra nafty na sto kilometrov a nižšími emisiami len 112 gramov na rovnaký počet kilometrov. Nový motor je náhradou za doteraz používaný 1,9 TDI, ktorý pri väčšom zdvihovom objeme mal rovnaký výkon 105 koní ako nový menší agregát.

Seat Ibiza
S novým motorom 1,6 TDI CR a výkonom 105 bude Ibiza živšia, rýchlejšia, ale aj tichšia, úspornejšia a ekologickejšia ako s doteraz používaným väčším 1,9 TDI

Model Ibiza v 5-dverovej verzii ako aj trojdverová Ibiza SC s novým motorom 1,6 TDI CR a výkonom105 koní sa už onedlho dostanú do predajnej siete. Tento krok je v súlade so snahou spoločnosti SEAT pridávať motory so vstrekovaním common rail do ponuky modelového radu SEAT Ibiza, ponúkať tak vyšší výkon s nižšou hlučnosťou, spotrebou a aj nižšími emisiami.

Motor 1,6 TDI CR je atraktívna možnosť voľby spomedzi motorizácií. Tento motor nahrádza doteraz montovaný motor 1,9 TDI/105k a dopĺňa už v súčasnosti ponúkaný motor 1,6 TDI CR s výkonom 90 koní. Nový motor sa bude dodávať s päťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, je doplnený filtrom pevných častíc a spĺňa prísne emisné normy EU5.

S krútiacim momentom 250 Nm medzi 1500 a 2500 otáčkami, priemernou kombinovanou spotrebou 4,3 l/100 km a emisiami CO2 len 112 g/km je tento motor vynikajúcou alternatívou. Výborný výkon kombinovaný s nízkou spotrebou a emisiami robí Ibizu jedným z najekologickejších modelov vo svojom segmente.

Autor: J. Goldberger
Foto: Seat
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.