SEAT pridáva Ibize malý diesel

Štvrtok, 29 október 2009

Už od novembra bude v predaji SEAT Ibiza novým motorom 1,6 TDI CR s common railovým vstrekovaním a výkonom 105 koní. Okrem zvýšeného výkonu a nového motora sa Ibiza bude pýšiť aj nižšou priemernou spotrebou 4,3 litra nafty na sto kilometrov a nižšími emisiami len 112 gramov na rovnaký počet kilometrov. Nový motor je náhradou za doteraz používaný 1,9 TDI, ktorý pri väčšom zdvihovom objeme mal rovnaký výkon 105 koní ako nový menší agregát.

Seat Ibiza
S novým motorom 1,6 TDI CR a výkonom 105 bude Ibiza živšia, rýchlejšia, ale aj tichšia, úspornejšia a ekologickejšia ako s doteraz používaným väčším 1,9 TDI

Model Ibiza v 5-dverovej verzii ako aj trojdverová Ibiza SC s novým motorom 1,6 TDI CR a výkonom105 koní sa už onedlho dostanú do predajnej siete. Tento krok je v súlade so snahou spoločnosti SEAT pridávať motory so vstrekovaním common rail do ponuky modelového radu SEAT Ibiza, ponúkať tak vyšší výkon s nižšou hlučnosťou, spotrebou a aj nižšími emisiami.

Motor 1,6 TDI CR je atraktívna možnosť voľby spomedzi motorizácií. Tento motor nahrádza doteraz montovaný motor 1,9 TDI/105k a dopĺňa už v súčasnosti ponúkaný motor 1,6 TDI CR s výkonom 90 koní. Nový motor sa bude dodávať s päťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, je doplnený filtrom pevných častíc a spĺňa prísne emisné normy EU5.

S krútiacim momentom 250 Nm medzi 1500 a 2500 otáčkami, priemernou kombinovanou spotrebou 4,3 l/100 km a emisiami CO2 len 112 g/km je tento motor vynikajúcou alternatívou. Výborný výkon kombinovaný s nízkou spotrebou a emisiami robí Ibizu jedným z najekologickejších modelov vo svojom segmente.

Autor: J. Goldberger
Foto: Seat
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.