SEAT: samé eco - Leon, Altea a Altea XL

Nedeľa, 29 november 2009

Španielsky SEAT sa akoby utrhol z reťaze, keď naraz uvádza tri ekologické verzie modelov Altea, Altea XL a Leon. Prvé dva sa pýšia emisiami CO2 len 119 gramov na kilometer, Leon Ecomotive ich vypustí do vzduchu ešte menej – len 99 gramov. Všetky tri modely sú moderné Ecomotive verzie a španielska automobilka chce nimi demonštrovať svoju náklonnosť k šetrnému životnému prostrediu.

SEAT Altea XL, Altea a Leon
SEAT Altea XL, Altea a Leon vo verziách Ecomotive sa radia k lídrom vo svojich triedach

K modelom Ibiza, Leon a Alhambra, ktoré sú najekologickejšie vo svojich triedach, keď Ibiza Ecomotive emituje len 98 g/km CO2 , súčasná verzia Leon Ecomotive 119 g/km a Alhambra Ecomotive, ktorá je rekordérom svojej triedy a produkuje 159 g/km, pribudli tak ďalšie tri modely.

Nová trojica SEATov – Altea, Altea XL a Leon, všetky verzie Ecomotive, majú pod kapotou zhodnú pohonnú jednotku 1,6 TDI CR, výkon 105 koní a filter pevných častíc. Vďaka nej bolo možné znížiť spotrebu paliva a produkciu emisií CO2 v porovnaní s bežnými modelmi, ktoré tento motor nemajú.

Altea a Altea XL Ecomotive emitujú 119 g/km CO2 a Leon Ecomotive len 99 g/km, a to vďaka novému dieselovému agregátu. Tieto hodnoty ich posúvajú medzi najekologickejšie automobily vo svojich triedach. V mnohých európskych krajinách si majitelia takto ekologických automobilov užívajú štátom poskytované štedré daňové a iné výhody.

Hodnota produkovaných emisií bola znížená o 20 g/km v porovnaní s verziou, ktorá je vybavená motorom 1,9 TDI/105k. Je to zásluhou pridania funkcie Start/Stop a tiež vďaka výhodám, ktoré prináša použitie vstrekovania nafty systémom Common rail. Kľúčovým pre dosiahnutie výborných hodnôt spotreby paliva a emisií bolo tiež zlepšenie aerodynamiky. Úpravy zahŕňajú kompletne uzavretú prednú masku či deflektory predných a zadných kolies.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.