SEAT: samé eco - Leon, Altea a Altea XL

Nedeľa, 29 november 2009

Španielsky SEAT sa akoby utrhol z reťaze, keď naraz uvádza tri ekologické verzie modelov Altea, Altea XL a Leon. Prvé dva sa pýšia emisiami CO2 len 119 gramov na kilometer, Leon Ecomotive ich vypustí do vzduchu ešte menej – len 99 gramov. Všetky tri modely sú moderné Ecomotive verzie a španielska automobilka chce nimi demonštrovať svoju náklonnosť k šetrnému životnému prostrediu.

SEAT Altea XL, Altea a Leon
SEAT Altea XL, Altea a Leon vo verziách Ecomotive sa radia k lídrom vo svojich triedach

K modelom Ibiza, Leon a Alhambra, ktoré sú najekologickejšie vo svojich triedach, keď Ibiza Ecomotive emituje len 98 g/km CO2 , súčasná verzia Leon Ecomotive 119 g/km a Alhambra Ecomotive, ktorá je rekordérom svojej triedy a produkuje 159 g/km, pribudli tak ďalšie tri modely.

Nová trojica SEATov – Altea, Altea XL a Leon, všetky verzie Ecomotive, majú pod kapotou zhodnú pohonnú jednotku 1,6 TDI CR, výkon 105 koní a filter pevných častíc. Vďaka nej bolo možné znížiť spotrebu paliva a produkciu emisií CO2 v porovnaní s bežnými modelmi, ktoré tento motor nemajú.

Altea a Altea XL Ecomotive emitujú 119 g/km CO2 a Leon Ecomotive len 99 g/km, a to vďaka novému dieselovému agregátu. Tieto hodnoty ich posúvajú medzi najekologickejšie automobily vo svojich triedach. V mnohých európskych krajinách si majitelia takto ekologických automobilov užívajú štátom poskytované štedré daňové a iné výhody.

Hodnota produkovaných emisií bola znížená o 20 g/km v porovnaní s verziou, ktorá je vybavená motorom 1,9 TDI/105k. Je to zásluhou pridania funkcie Start/Stop a tiež vďaka výhodám, ktoré prináša použitie vstrekovania nafty systémom Common rail. Kľúčovým pre dosiahnutie výborných hodnôt spotreby paliva a emisií bolo tiež zlepšenie aerodynamiky. Úpravy zahŕňajú kompletne uzavretú prednú masku či deflektory predných a zadných kolies.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.