SEAT: samé eco - Leon, Altea a Altea XL

Nedeľa, 29 november 2009

Španielsky SEAT sa akoby utrhol z reťaze, keď naraz uvádza tri ekologické verzie modelov Altea, Altea XL a Leon. Prvé dva sa pýšia emisiami CO2 len 119 gramov na kilometer, Leon Ecomotive ich vypustí do vzduchu ešte menej – len 99 gramov. Všetky tri modely sú moderné Ecomotive verzie a španielska automobilka chce nimi demonštrovať svoju náklonnosť k šetrnému životnému prostrediu.

SEAT Altea XL, Altea a Leon
SEAT Altea XL, Altea a Leon vo verziách Ecomotive sa radia k lídrom vo svojich triedach

K modelom Ibiza, Leon a Alhambra, ktoré sú najekologickejšie vo svojich triedach, keď Ibiza Ecomotive emituje len 98 g/km CO2 , súčasná verzia Leon Ecomotive 119 g/km a Alhambra Ecomotive, ktorá je rekordérom svojej triedy a produkuje 159 g/km, pribudli tak ďalšie tri modely.

Nová trojica SEATov – Altea, Altea XL a Leon, všetky verzie Ecomotive, majú pod kapotou zhodnú pohonnú jednotku 1,6 TDI CR, výkon 105 koní a filter pevných častíc. Vďaka nej bolo možné znížiť spotrebu paliva a produkciu emisií CO2 v porovnaní s bežnými modelmi, ktoré tento motor nemajú.

Altea a Altea XL Ecomotive emitujú 119 g/km CO2 a Leon Ecomotive len 99 g/km, a to vďaka novému dieselovému agregátu. Tieto hodnoty ich posúvajú medzi najekologickejšie automobily vo svojich triedach. V mnohých európskych krajinách si majitelia takto ekologických automobilov užívajú štátom poskytované štedré daňové a iné výhody.

Hodnota produkovaných emisií bola znížená o 20 g/km v porovnaní s verziou, ktorá je vybavená motorom 1,9 TDI/105k. Je to zásluhou pridania funkcie Start/Stop a tiež vďaka výhodám, ktoré prináša použitie vstrekovania nafty systémom Common rail. Kľúčovým pre dosiahnutie výborných hodnôt spotreby paliva a emisií bolo tiež zlepšenie aerodynamiky. Úpravy zahŕňajú kompletne uzavretú prednú masku či deflektory predných a zadných kolies.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.