Seat Tarraco FR PHEV: Športovo orientovaný hybrid zo zásuvky

Sobota, 05 október 2019

Seat Tarraco, sedemmiestne španielske SUV, prichádza s plug-in hybridným pohonom s dojazdom 50 kilometrov len na čisto elektrický pohon. Navyše so športovou výbavou FR.

1-Seat-Tarraco-FR-PHEV

Seat Tarraco FR PHEV mal premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2019

Spomínaných 50 kilometrov na čisto elektrický pohon dokáže prejsť vďaka akumulátorom s kapacitou 13 kWh. Vďaka tomu klesli celkové emisie CO2 pod hranicu 50 g/km. Sedemmiestne SUV Tarraco je prvým sériovým seatom španielskej automobilky s plug-in hybridným pohonom.

Maximálny výkon hybridného modelu Tarraco PHEV je 180 kW/245k (maximálny krútiaci moment 400 Nm) dosahuje v kombinácii benzínového motora s objemom 1,4 litra s výkonom 110 kW/150k a elektromotora s výkonom 85 kW/116k.Tarraco PHEV je takto najvýkonnejšou verziou modelového radu.

Seat Tarraco ako hybrid nabíjateľný zo zásuvky zaujme aj svojimi jazdnými výkonmi. Akceleráciu z nuly na sto kilometrov zvládne za 7,4 sekundy a dokáže ísť rýchlosťou 217 km/h. Sympaticky pôsobí aj dojazd 50 kilometrov na čisto elektrický pohon a primerné emisie pod 50 g/km.

2-Seat-Tarraco-FR-PHEV
Seat Tarraco FR PHEV má lítium-iontové akumulátory s kapacitou 13 kWh umiestné v podlahe pred zadnou nápravou

Luca de Meo, predseda predstavenstva Seat: "Tarraco plug-in hybrid perfektne ilustruje náš postup smerom k trvale udržateľnej mobilite, pričom zachováva dynamiku a pôžitok z jazdy, typické pre každý model Seat. Tarraco bude jednou z alternatív v segmente veľkých SUV s pohonom plug-in hybrid a sme presvedčení, že má veľký potenciál."

Tarraco prichádza s novinkou ako je systém infotainmentu s displejom veľkým 9,2” (23,4 cm). Verzia vybavenia FR a pohonné ústrojenstvo PHEV štartuje výrobu v roku 2020.

Autor: J. Goldberger
Foto: Seat
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.