Seat Terraco - tretie SUV španielskej značky

Streda, 19 september 2018

Po modeloch Arona a Ateca je Terraco tretím a najväčším SUV značky SEAT. S ním vstupuje značka do segmentu veľkých SUV. Nové veľké Terraco sa vyznačuje vysokou flexibilitou a možnosťami 5- a 7sedadlovej verzie. Terraco je zároveň prvým modelom značky, ktorý ukazuje nové smerovanie dizajnu SEAT-u v najbližších rokoch.

1 Seat Terraco
Tretí a najväčší člen SUV do rodiny španielskeho Seatu - model Terraco

Najnovšie SUV značky Seat navrhli a vyvinuli v centrále Seatu v závode Martorell pri Barcelone, ktorý sa bude vyrábať v nemeckom VW Wolfsburg. V rámci modelov SUV španielskej značky je tretím modelom tohto segmentu. Zároveň ukazuje nové výrazové prostriedky dizajnu budúcich nových modelov značky Seat. Terraco má za cieľ priniesť značke nových zákazníkov, posilniť imidž značky a prevziať rolu vlajkovej lode značky Seat.

Nové Terraco kombinuje najmodernejšie technológie s dynamickými jazdnými vlastnosťami, vysokou variabilitou a progresívnym dizajnom. Terraco vďaka svojim veľkorysým rozmerom má spĺňať užívateľovi všetky prepravné nároky moderného aktívneho života.

Podvozok modelu Terraco je vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s elektronicky nastaviteľnou charakteristikou. Jazdné režimy upravujú štýly jazdy od komfortného pre jazdu na dlhé trasy na rozličných typoch ciest po športový pre maximálne dynamickú jazdu. Okrem nastaveného režimu systém automaticky adaptuje charakteristiku tlmičov podľa povrchu cesty a spôsobu jazdy.

Vysoký komfort podvozku s nezávislým zavesením predných kolies na tlmičových vzperách McPherson a zadných kolies na viacprvkových závesoch sa spája s výkonnými, efektívnymi a spoľahlivými motormi. Dva benzínové a dva naftové sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňované turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od 110 do 140 kW (150 až 190 k).

Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 150 koní (110 kW) spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový 2,0 TSI má 190 koní (140 kW) a štandardne 7stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohon všetkých kolies 4Drive.

Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2,0 TDI. Základný má 150 koní a na výber 6stupňovú manuálnu prevodovku a pohon predných kolies, alebo 7stupňovú DSG a pohon všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 190 koní sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane Terraco aj alternatívne pohonné agregáty, ktoré Seat bližšie nešpecifikuje.

Nový Terraco môže byť vybavený najmodernejšími asistenčnými systémami pre vyššiu bezpečnosť a komfort, ako Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov. Tiež systémami ako monitorovanie mŕtveho uhla, rozoznávanie dopravných značiek, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche, adaptívny radarový tempomat ACC, asistent diaľkových svetiel a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist. Budú ako voliteľné vybavenie.

Terraco má digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 26 cm na zobrazovanie informácií podľa preferencií vodiča a veľký odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 20,3 cm v hornej časti prístrojového panelu, ktorý môže využívať aj spolujazdec pre funkcie digitálnej konektivity.

Nový Seat Terraco bude prvým modelom značky vybavený systémom infotainmentu s ovládaním gestami.

1 Seat Terraco 2 Seat Terraco 3 Seat Terraco 4 Seat Terraco 5 Seat Terraco 6 Seat Terraco
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.