Seat Terraco - tretie SUV španielskej značky

Streda, 19 september 2018

Po modeloch Arona a Ateca je Terraco tretím a najväčším SUV značky SEAT. S ním vstupuje značka do segmentu veľkých SUV. Nové veľké Terraco sa vyznačuje vysokou flexibilitou a možnosťami 5- a 7sedadlovej verzie. Terraco je zároveň prvým modelom značky, ktorý ukazuje nové smerovanie dizajnu SEAT-u v najbližších rokoch.

1 Seat Terraco
Tretí a najväčší člen SUV do rodiny španielskeho Seatu - model Terraco

Najnovšie SUV značky Seat navrhli a vyvinuli v centrále Seatu v závode Martorell pri Barcelone, ktorý sa bude vyrábať v nemeckom VW Wolfsburg. V rámci modelov SUV španielskej značky je tretím modelom tohto segmentu. Zároveň ukazuje nové výrazové prostriedky dizajnu budúcich nových modelov značky Seat. Terraco má za cieľ priniesť značke nových zákazníkov, posilniť imidž značky a prevziať rolu vlajkovej lode značky Seat.

Nové Terraco kombinuje najmodernejšie technológie s dynamickými jazdnými vlastnosťami, vysokou variabilitou a progresívnym dizajnom. Terraco vďaka svojim veľkorysým rozmerom má spĺňať užívateľovi všetky prepravné nároky moderného aktívneho života.

Podvozok modelu Terraco je vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s elektronicky nastaviteľnou charakteristikou. Jazdné režimy upravujú štýly jazdy od komfortného pre jazdu na dlhé trasy na rozličných typoch ciest po športový pre maximálne dynamickú jazdu. Okrem nastaveného režimu systém automaticky adaptuje charakteristiku tlmičov podľa povrchu cesty a spôsobu jazdy.

Vysoký komfort podvozku s nezávislým zavesením predných kolies na tlmičových vzperách McPherson a zadných kolies na viacprvkových závesoch sa spája s výkonnými, efektívnymi a spoľahlivými motormi. Dva benzínové a dva naftové sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňované turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od 110 do 140 kW (150 až 190 k).

Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 150 koní (110 kW) spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový 2,0 TSI má 190 koní (140 kW) a štandardne 7stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohon všetkých kolies 4Drive.

Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2,0 TDI. Základný má 150 koní a na výber 6stupňovú manuálnu prevodovku a pohon predných kolies, alebo 7stupňovú DSG a pohon všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 190 koní sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane Terraco aj alternatívne pohonné agregáty, ktoré Seat bližšie nešpecifikuje.

Nový Terraco môže byť vybavený najmodernejšími asistenčnými systémami pre vyššiu bezpečnosť a komfort, ako Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov. Tiež systémami ako monitorovanie mŕtveho uhla, rozoznávanie dopravných značiek, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche, adaptívny radarový tempomat ACC, asistent diaľkových svetiel a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist. Budú ako voliteľné vybavenie.

Terraco má digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 26 cm na zobrazovanie informácií podľa preferencií vodiča a veľký odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 20,3 cm v hornej časti prístrojového panelu, ktorý môže využívať aj spolujazdec pre funkcie digitálnej konektivity.

Nový Seat Terraco bude prvým modelom značky vybavený systémom infotainmentu s ovládaním gestami.

1 Seat Terraco 2 Seat Terraco 3 Seat Terraco 4 Seat Terraco 5 Seat Terraco 6 Seat Terraco
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.