Seat Terraco - tretie SUV španielskej značky

Streda, 19 september 2018

Po modeloch Arona a Ateca je Terraco tretím a najväčším SUV značky SEAT. S ním vstupuje značka do segmentu veľkých SUV. Nové veľké Terraco sa vyznačuje vysokou flexibilitou a možnosťami 5- a 7sedadlovej verzie. Terraco je zároveň prvým modelom značky, ktorý ukazuje nové smerovanie dizajnu SEAT-u v najbližších rokoch.

1 Seat Terraco
Tretí a najväčší člen SUV do rodiny španielskeho Seatu - model Terraco

Najnovšie SUV značky Seat navrhli a vyvinuli v centrále Seatu v závode Martorell pri Barcelone, ktorý sa bude vyrábať v nemeckom VW Wolfsburg. V rámci modelov SUV španielskej značky je tretím modelom tohto segmentu. Zároveň ukazuje nové výrazové prostriedky dizajnu budúcich nových modelov značky Seat. Terraco má za cieľ priniesť značke nových zákazníkov, posilniť imidž značky a prevziať rolu vlajkovej lode značky Seat.

Nové Terraco kombinuje najmodernejšie technológie s dynamickými jazdnými vlastnosťami, vysokou variabilitou a progresívnym dizajnom. Terraco vďaka svojim veľkorysým rozmerom má spĺňať užívateľovi všetky prepravné nároky moderného aktívneho života.

Podvozok modelu Terraco je vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s elektronicky nastaviteľnou charakteristikou. Jazdné režimy upravujú štýly jazdy od komfortného pre jazdu na dlhé trasy na rozličných typoch ciest po športový pre maximálne dynamickú jazdu. Okrem nastaveného režimu systém automaticky adaptuje charakteristiku tlmičov podľa povrchu cesty a spôsobu jazdy.

Vysoký komfort podvozku s nezávislým zavesením predných kolies na tlmičových vzperách McPherson a zadných kolies na viacprvkových závesoch sa spája s výkonnými, efektívnymi a spoľahlivými motormi. Dva benzínové a dva naftové sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňované turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od 110 do 140 kW (150 až 190 k).

Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 150 koní (110 kW) spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový 2,0 TSI má 190 koní (140 kW) a štandardne 7stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohon všetkých kolies 4Drive.

Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2,0 TDI. Základný má 150 koní a na výber 6stupňovú manuálnu prevodovku a pohon predných kolies, alebo 7stupňovú DSG a pohon všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 190 koní sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane Terraco aj alternatívne pohonné agregáty, ktoré Seat bližšie nešpecifikuje.

Nový Terraco môže byť vybavený najmodernejšími asistenčnými systémami pre vyššiu bezpečnosť a komfort, ako Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov. Tiež systémami ako monitorovanie mŕtveho uhla, rozoznávanie dopravných značiek, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche, adaptívny radarový tempomat ACC, asistent diaľkových svetiel a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist. Budú ako voliteľné vybavenie.

Terraco má digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 26 cm na zobrazovanie informácií podľa preferencií vodiča a veľký odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 20,3 cm v hornej časti prístrojového panelu, ktorý môže využívať aj spolujazdec pre funkcie digitálnej konektivity.

Nový Seat Terraco bude prvým modelom značky vybavený systémom infotainmentu s ovládaním gestami.

1 Seat Terraco 2 Seat Terraco 3 Seat Terraco 4 Seat Terraco 5 Seat Terraco 6 Seat Terraco
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna MXGP 2019 Aguede
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval siedmim podujatím v portugalskom Augede. Slovákovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia - JD Gunnex KTM) sa tento raz menej darilo a prvýkrát v tejto sezóne nebodoval. V kvalifikácii po nebezpečnom páde a penalizácii skončil na 32. mieste. V nedeľu v dvoch jazdách hlavných pretekov obsadil 21. a 23. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je na 22. mieste. "V Portugalsku som nevedel nájsť správny rytmus a už v kvalifikácii som mal bolestivý pád krátko po štarte. V nedeľu v prvých pretekoch som jazdil na 13. mieste, ale vyberal som si zlú stopu a v cieli som bol na len na 21. mieste. V druhej jazde som mal tiež dobrý štart, ale už v prvom kole som sa nevyhol pádu. Pred koncom pretekov som znovu spadol a jazdu som dokončil na 23. mieste. Ďalší víkend sa jazdí vo Francúzsku, kde si chcem napravil chuť," zhodnotil jazdec svoj výkon v Augede.
BMW safety car E
Šampionát elektrických formúl predstavil nové bezpečnostné vozidlo safety car. Je ním model BMW i8 Roadster . Ide o prvé schválené Safety Car na svete s otvoreným kokpitom. Medzi najpríťažlivejšie prvky výnimočného dizajnu patria zadné krídlo a znížené čelné sklo. Okrem menšieho čelného skla sa oproti sériovej verzii znížilo o 15 milimetrov aj ťažisko vozidla. Automobil dostal M karbón-keramické brzdy, ochranné oblúky s certifikátom FIA ako aj predné a zadné krídla, ktoré zvyšujú prítlak. Súčasťou je aj svetelná rampa nad zadným krídlom, komunikačná a GPS anténa, rozšírený komunikačný systém v kokpite a cúvacia kamera.
YoungJin Lee
Hyundai Motor Slovakia, autorizovaný importér vozidiel značky Hyundai na Slovensku, má nového prezidenta. Je ním skúsený manažér YoungJin Lee, ktorý má s riadením európskeho trhu viac ako desaťročné skúsenosti. YoungJin Lee pôsobí v štruktúrach kórejskej automobilky od roku 1993 a od roku 2009 zastával v Hyundai Motor Europe rôzne manažérske pozície. Jeho cieľom na novom poste je pokračovať v posilňovaní vzťahov s obchodnými partnermi na Slovensku. YoungJin Lee strieda na pozícii prezidenta slovenského Hyundaiu doterajšieho prezidenta YongJin Kima, ktorý sa stal novým šéfom importéra Hyundai v Českej republike.