Seat Toledo Concept: návrat k sedanu

Sobota, 03 marec 2012

Na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne predstaví Seat štúdiu, ktorá má blízko sériovému modelu. Štúdia je predobrazom budúceho zástupcu španielskej automobilky v strednej triede. Koncept Toledo kombinuje proporcie klasického sedana s elegantným a športovým dizajnom pripomínajúcim kupé.

SEAT Toledo
Sériový Seat Tolodo vzíde z tejto štúdie. Na európsky trh príde koncom tohto roku.

Koncept Toledo, ktorý sa predstaví v Ženeve, je blízko sériovej výrobe a Seat ním obnovuje ďalší produktový rad. Toledom sedan akoby sa Seat vracal do roku 1991, kedy zišiel z pásov španielskej automobiky prvý model s menom Toledo. Spolu s druhou generáciou, ktorá nastúpila v roku 1998, sa ich predalo viac ako 860 tisíc exemplárov, čo možno považovať za veľmi slušný výsledok.

V roku 2004 prešiel Seat do ofenzívy s novým modelom a zvláštnym dizajnom, ktorý sa však neujal. Seat upustil od štvordverovej koncepcie sedanu a nahradil ho dosť neurčitou karosériou. Tento model nebol kombi, ani hatchback. Neskôr ho Seat vypustil zo svojho programu. Teraz sa k nemu s pôvodným menom znovu vracia a znovu to bude ako na začiatku sedan.

Nová generácia modelu Toledo je podľa španielskej automobilky výnimočnou kombináciou emócií, dizajnu a racionálnej funkčnosti. Dizajnový jazyk je ďalším vývojom charakteristického dizajnu Seat – s mocným a pevným postojom, jasnými a presne vyhotovenými plochami a líniami a novým tvarom svetlometov, ktoré sú typickou črtou novej dizajnovej DNA.

Pri dĺžke 4,48 metra je budúci Seat Toledo dostatočne kompaktné aj na riadenie v meste. So svojím priestranným interiérom a 500 litrovým objemom batožinového priestoru je dobre vybavené pre dlhé cesty, ale spĺňa i rodinné potreby. Štúdia má veľké dvere batožinového priestoru pre optimálne nakladanie batožín. Sklopné zadné sedadlá uľahčujú naloženie aj dlhého nákladu a dodávajú Toledu funkčnosť, ktorá je takmer na úrovni vozidiel kombi. Rázvor 2,6 metra poskytuje dostatok priestoru pre päť cestujúcich.

"Koncept Toledo ukazuje našu predstavu o dokonalej limuzíne strednej triedy. Je to vynikajúca kombinácia emocionálneho dizajnu, najvyššej úrovne funkčnosti a dynamických jazdných vlastností," hodnotí James Muir, prezident Seatu. "Nové Toledo bude písať úspešný príbeh s jasnou identitou značky Seat, vysokými štandardami kvality a výnimočnej hodnoty. Po modeli Mii a novom modelovom rade Ibizy znamená nové Toledo ďalšiu modelovú ofenzívu v našej rastovej stratégii."

Štúdia ponúka pohľad na budúcnosť Seatu. Sériový model Seat Toledo založený na štúdii zo Ženevy príde do predajní na konci roka 2012.

SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.