Seat Toledo Concept: návrat k sedanu

Sobota, 03 marec 2012

Na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne predstaví Seat štúdiu, ktorá má blízko sériovému modelu. Štúdia je predobrazom budúceho zástupcu španielskej automobilky v strednej triede. Koncept Toledo kombinuje proporcie klasického sedana s elegantným a športovým dizajnom pripomínajúcim kupé.

SEAT Toledo
Sériový Seat Tolodo vzíde z tejto štúdie. Na európsky trh príde koncom tohto roku.

Koncept Toledo, ktorý sa predstaví v Ženeve, je blízko sériovej výrobe a Seat ním obnovuje ďalší produktový rad. Toledom sedan akoby sa Seat vracal do roku 1991, kedy zišiel z pásov španielskej automobiky prvý model s menom Toledo. Spolu s druhou generáciou, ktorá nastúpila v roku 1998, sa ich predalo viac ako 860 tisíc exemplárov, čo možno považovať za veľmi slušný výsledok.

V roku 2004 prešiel Seat do ofenzívy s novým modelom a zvláštnym dizajnom, ktorý sa však neujal. Seat upustil od štvordverovej koncepcie sedanu a nahradil ho dosť neurčitou karosériou. Tento model nebol kombi, ani hatchback. Neskôr ho Seat vypustil zo svojho programu. Teraz sa k nemu s pôvodným menom znovu vracia a znovu to bude ako na začiatku sedan.

Nová generácia modelu Toledo je podľa španielskej automobilky výnimočnou kombináciou emócií, dizajnu a racionálnej funkčnosti. Dizajnový jazyk je ďalším vývojom charakteristického dizajnu Seat – s mocným a pevným postojom, jasnými a presne vyhotovenými plochami a líniami a novým tvarom svetlometov, ktoré sú typickou črtou novej dizajnovej DNA.

Pri dĺžke 4,48 metra je budúci Seat Toledo dostatočne kompaktné aj na riadenie v meste. So svojím priestranným interiérom a 500 litrovým objemom batožinového priestoru je dobre vybavené pre dlhé cesty, ale spĺňa i rodinné potreby. Štúdia má veľké dvere batožinového priestoru pre optimálne nakladanie batožín. Sklopné zadné sedadlá uľahčujú naloženie aj dlhého nákladu a dodávajú Toledu funkčnosť, ktorá je takmer na úrovni vozidiel kombi. Rázvor 2,6 metra poskytuje dostatok priestoru pre päť cestujúcich.

"Koncept Toledo ukazuje našu predstavu o dokonalej limuzíne strednej triedy. Je to vynikajúca kombinácia emocionálneho dizajnu, najvyššej úrovne funkčnosti a dynamických jazdných vlastností," hodnotí James Muir, prezident Seatu. "Nové Toledo bude písať úspešný príbeh s jasnou identitou značky Seat, vysokými štandardami kvality a výnimočnej hodnoty. Po modeli Mii a novom modelovom rade Ibizy znamená nové Toledo ďalšiu modelovú ofenzívu v našej rastovej stratégii."

Štúdia ponúka pohľad na budúcnosť Seatu. Sériový model Seat Toledo založený na štúdii zo Ženevy príde do predajní na konci roka 2012.

SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.