Seat Toledo Concept: návrat k sedanu

Sobota, 03 marec 2012

Na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne predstaví Seat štúdiu, ktorá má blízko sériovému modelu. Štúdia je predobrazom budúceho zástupcu španielskej automobilky v strednej triede. Koncept Toledo kombinuje proporcie klasického sedana s elegantným a športovým dizajnom pripomínajúcim kupé.

SEAT Toledo
Sériový Seat Tolodo vzíde z tejto štúdie. Na európsky trh príde koncom tohto roku.

Koncept Toledo, ktorý sa predstaví v Ženeve, je blízko sériovej výrobe a Seat ním obnovuje ďalší produktový rad. Toledom sedan akoby sa Seat vracal do roku 1991, kedy zišiel z pásov španielskej automobiky prvý model s menom Toledo. Spolu s druhou generáciou, ktorá nastúpila v roku 1998, sa ich predalo viac ako 860 tisíc exemplárov, čo možno považovať za veľmi slušný výsledok.

V roku 2004 prešiel Seat do ofenzívy s novým modelom a zvláštnym dizajnom, ktorý sa však neujal. Seat upustil od štvordverovej koncepcie sedanu a nahradil ho dosť neurčitou karosériou. Tento model nebol kombi, ani hatchback. Neskôr ho Seat vypustil zo svojho programu. Teraz sa k nemu s pôvodným menom znovu vracia a znovu to bude ako na začiatku sedan.

Nová generácia modelu Toledo je podľa španielskej automobilky výnimočnou kombináciou emócií, dizajnu a racionálnej funkčnosti. Dizajnový jazyk je ďalším vývojom charakteristického dizajnu Seat – s mocným a pevným postojom, jasnými a presne vyhotovenými plochami a líniami a novým tvarom svetlometov, ktoré sú typickou črtou novej dizajnovej DNA.

Pri dĺžke 4,48 metra je budúci Seat Toledo dostatočne kompaktné aj na riadenie v meste. So svojím priestranným interiérom a 500 litrovým objemom batožinového priestoru je dobre vybavené pre dlhé cesty, ale spĺňa i rodinné potreby. Štúdia má veľké dvere batožinového priestoru pre optimálne nakladanie batožín. Sklopné zadné sedadlá uľahčujú naloženie aj dlhého nákladu a dodávajú Toledu funkčnosť, ktorá je takmer na úrovni vozidiel kombi. Rázvor 2,6 metra poskytuje dostatok priestoru pre päť cestujúcich.

"Koncept Toledo ukazuje našu predstavu o dokonalej limuzíne strednej triedy. Je to vynikajúca kombinácia emocionálneho dizajnu, najvyššej úrovne funkčnosti a dynamických jazdných vlastností," hodnotí James Muir, prezident Seatu. "Nové Toledo bude písať úspešný príbeh s jasnou identitou značky Seat, vysokými štandardami kvality a výnimočnej hodnoty. Po modeli Mii a novom modelovom rade Ibizy znamená nové Toledo ďalšiu modelovú ofenzívu v našej rastovej stratégii."

Štúdia ponúka pohľad na budúcnosť Seatu. Sériový model Seat Toledo založený na štúdii zo Ženevy príde do predajní na konci roka 2012.

SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo SEAT Toledo
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.