SEAT v Ženeve: Leon, Altea a Altea XL

Piatok, 13 február 2009

Na marcovom ženevskom autosalóne predstaví SEAT nový Leon a Alteu. Všetky modely nesú črty nového dizajnu, poskytnú viac jazdného komfortu, vyššiu bezpečnosť a dieselové motory budú s technológiou common rail.

SEAT

Vzhľad exteriéru vozidiel Leon, Altea a Altea XL modelového roku 2009 je rovnako ako u štvrtej generácie Ibizy a u nového modelu Exeo ovplyvnený dizajnérskym konceptom Arrow Design (šípový dizajn). Tieto automobily reflektujú siluetu predošlého modelu, ale sú obohatené o nové zaujímavé dizajnové prvky.

Z ladných kriviek vystupuje nová maska chladiča s menším logom SEAT a výrazne štylizovaným chrómovaným rámčekom. Nový výraz dodávajú modelom Leon a Altea aj väčšie predné svetlomety. Nové je aj tvarovanie vonkajších spätných zrkadiel a atraktívne vzory kolies. Lepší výhľad z vozidla poskytuje väčšie zadné okno a zmenené je aj veko batožinového priestoru a zadné svetlá. V interiéri sa zmeny dotkli prístrojovej dosky, stredového panela, výplne dverí a materiálov.

Pridaním systému XDS do nového Leona viedlo k značnému zvýšeniu komfortu a bezpečnosti. Tento elektronický systém pracuje spoločne so systémom ESP ako automatická uzávierka diferenciálu, vďaka ktorému sa zlepšuje výkon v situáciách, keď sa trakcia stráca brzdením kolies, ktoré strácajú priľnavosť.

Široká ponuka motorizácií modelov Leon, Altea a Altea XL zahŕňa celkovo 10 možností – päť benzínových a 5 naftových. Všetky prešli významným vývojom v každom aspekte, zlepšil sa výkon, znížila spotreba a hodnoty emisií. Najvýkonnejším bude benzínový 2,0 TSI/211 k a naftový 2,0 TDI/170 k s technológiou common rail. Ďalšou novinkou bude ovládanie radenia na volante, ktoré umožňuje v prípade dvojspojkovej prevodovky DSG manuálny sekvenčný režim. Prevodovka DSG so siedmymi prevodovými stupňami bude k dispozícií aj pre motorizáciu 1,8 TSI s výkonom 160 koní.

Modely Leon, Altea i Altea XL budú vybavené rovnakými štandardnými prvkami pre verzie Reference, Style a Sport. Seat Leon bude k dispozícií tiež v športovom vyhotovení FR. Výbava nových modelov zahŕňa širokú ponuku prvkov. V závislosti od výbavy je to napríklad systém Hill Hold Control (asistent rozjazdu do kopca), bi-xenónové svetlomety so systémom AFS (dynamické "zákrutové" osvetlenie), denné svietenie, nová klimatizácia, predné hmlovky s Cornering funkciou, predné a zadné parkovacie senzory, nový audio systém či optický parkovací systém zobrazujúci sa na novom navigačnom zariadení.

Modely Leon, Altea a Altea XL pre rok 2009 budú vybavené systémami ABS, TCS, EBA i stabilizačným systémom ESP.

Predaj všetkých troch modelov by sa mal začať hneď po ženevskom autosalóne a ich ceny by nemali byť vyššie ako sú u teraz predávaných modelov.

SEAT SEAT SEAT SEAT SEAT SEAT
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.