Škoda Citigo: mini do mesta

Streda, 28 september 2011

Automobilka Škoda zverejnila včera prvé fotografie a informácie o svojom novom, v poradí už siedmom modelovom rade, ktorým vstupuje do segmentu malých automobilov. Nové meno automobilka tajila do poslednej chvíle. Teraz však už vieme, že sa volá Citigo, čo pre našinca neznalého angličtiny môže znieť aj trošku divne.

Škoda Citigo
Citigo, mestské mini, je najnovším prírastkom českej automobilky do rodiny Škoda

Nové mini pomenované trojslabičným Citigo preto nemôžeme vyslovovať ako slovenské, ale anglické slovo. Kto čakal, že nová malá Škoda bude aj vzhľadovou alternatívou vo Frankfurte predstavenej sestre VW Up!, bude možno sklamaný, pretože už samotná silueta je vzdialená od nemeckej verzie v podstate zhodného modelu.

Citigo má zmenené prakticky všetky diely karosérie. Lamelová maska ​​chladiča lemovaná chrómovaným rámom a tvarovanie svetlometov dodávajú vozidlu typickú tvár Škody. Svojimi rozmermi patrí Citigo medzi najkompaktnejšie vozidlá vo svojom segmente. Nemalý je aj batožinový priestor s objemom 251 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 951 litrov.

Nové Citigo sa bude vyrábať na Slovensku, podobne ako Up!, v Devínskej Novej Vsi pri Bratislave a začiatok predaja na Slovensku je naplánovaný na jeseň 2012, hoci v Českej republike to bude už v novembri tohto roku. Prečo je tomu tak, o tom sa v tlačovej správe automobilky Škoda nehovorí.

Spomína sa však v nej špičková bezpečnostná výbava (Citigo má napríklad bočný airbag s funkciou ochrany hlavy pre vodiča a spolujazdca a nový brzdový asistent s funkciou núdzového brzdenia) a úsporné benzínové motory s viacbodovým vstrekovaním paliva. Spočiatku budú dva, oba trojvalcové s rovnakým objemom 999 cm³, ale v dvoch výkonových verziách – 60 a 75 koní. Prvý s kombinovanou spotrebou 4,5 a druhý 4,7 l/100 km.

Škoda Citigo
Škoda Citigo príde na začiatku predaja v trojdverovej verzii, neskôr aj päťdverovej

"Novinka Citigo je kompaktný automobil, pritom dostatočne priestranný, úsporný a aj prekvapivo agilný. Atraktívna je po stránke výbavy i použitých technológií. Hoci je Citigo malý automobil, je to typická Škoda a skvele zapadá do našich plánov," charakterizoval nový model predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Winfried Vahland.

Model Citigo dlhý 3,56 metra, široký 1,65 a vysoký 1,48 metra patrí medzi najkompaktnejšie vozidlá v tomto segmente. Ponúka maximálny priestor na minimálnej ploche a miesta pre štyroch pasažierov. Pri začatí predaja bude vozidlo na trh uvedené v trojdverovej variante, v roku 2012 bude Citigo aj ako päťdverové. Ceny oznámené neboli.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Komentáre
cau som verni iba skode a citigou je super velmi ho chcem a siho kupim je super
Pridal mario v stredu 09 januára 2013 o 13:37
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.