Škoda Fabia: akčná Monte Carlo

Utorok, 18 január 2011

Škoda rozširuje svoj modelový rad Fabia o model Monte Carlo. Automobilka ho pripravila k 110. výročiu (vďaka spätosti so značkou Laurin and Klement) motoršportu automobilky Škoda. Akčný hatchback má dynamický vzhľad s čiernymi doplnkami a interiérom RS. Štandardne sa bude ponúkať so športovým podvozkom.

Škoda Fabia Monte Carlo spredu
Akčný model Monte Carlo bude ľahko identifikovateľný už podľa vzhľadu exteriéru

Škoda Fabia Monte Carlo sa po prvý raz prvý raz verejnosti predstaví na januárovej Rallye Monte Carlo, výstavná premiéra bude následne na ženevskom autosalóne. Športovo ladený model Fabia Monte Carlo má pripomínať úspechy značky Škoda Auto na poli motoršportu. Práve na rovnomennej rallye dosiahol súťažný špeciál Fabia S2000 vynikajúce výsledky: štvrté miesto vo svojej kategórii v roku 2009 a druhé, tretie a piate miesto v roku 2010.

Model Fabia Monte Carlo charakterizuje čierno lakované plastové lemovanie spodnej časti karosérie, čierna strecha a kryty spätných zrkadiel, čierna mriežka chladiča a zatmavené svetlomety. Čierny lak majú aj 16palcové kolesá Comet z ľahkej zliatiny.

Interiér si možno zvoliť v čiernom vyhotovení alebo v kombinácii čiernej s červenými stredmi sedadiel a výplňami dverí. Oba varianty majú čierne čalúnenie strechy, športové sedadlá, malý kožený balík (volant potiahnutý perforovanou kožou s červeným obšitím, madlo ručnej brzdy a manžeta riadiacej páky - pre interiér v červenej farbe taktiež s červeným obšitím), lišty na prahoch a kovové kryty pedálov.

Škoda Fabia Monte Carlo interiér
Dvojfarebný červeno-čierny interiér modelu Monte Carlo dobre ladí s exteriérom Fabie

Výbava vychádza z verzie Ambiente a v závislosti od trhu sa bude novinka predávať s motormi 1,2 HTP/60 k, 1,2 12V HTP/70 k, 1,4 16V/86 k a 1,2 TDI CR/75 k, 1,2 TSI v oboch výkonových variantoch (86 k a 105 k) a 1,6 TDI s výkonom 75 k, 90 k a 105 k. Všetky modely Fabia Monte Carlo budú vybavené mechanickou prevodovkou.

Akčný model Škoda Fabia Monte Carlo si zákazníci môžu objednávať od februára 2011.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.