Škoda Fabia: Litrový trojvalec nahrádza 1,2 TSI

Štvrtok, 02 marec 2017

Namiesto doterajších štvorvalcových motorov 1,2 TSI sa odteraz v útrobách modelov Fabia a Fabia Combi udomácňuje menší trojvalec s menším litrovým objemom. Na výber budú dve výkonové verzie: 95 koní (70 kW) alebo 110 koní (81 kW).

Škoda Fabia 1,0 TSI - motor
Nový trojvalcový motor pre Škodu Fabia 1,0 TSI

Doterajší motor 1,2 TSI pod kapotou fabie disponoval výkonom 90 koní (66 kW) a 110 koní (81 kW). Teraz od základu nový motor 1,0 TSI napriek menšiemu objemu a menšiemu počtu valcov má v prvej verzii vyšší výkon o päť koní silnejšia zostala na prechádzajúcom výkone 110 koní. Slabšia nová 95 koňová verzia má krútiaci moment 160 Nm v rozsahu otáčok od 1500 do 3500, silnejšia 110 koňová verzia má krútiaci moment zvýšený zo 175 Nm na 200 Nm. To podľa výrobcu má vplyv na spotrebu, ktorá má byť nižšia o šesť percent.

Nový litrový motor s blokom valcov z hliníkovej zliatiny je v porovnaní s doterajším štvorvalcom ľahší o desať kilogramov. Konštruktéri mu navyše dali vyvažovací hriadeľ, ktorý sa používal pri trojvalcoch aj predtým.

Nový motor 1,0 MPI má vŕtanie 74,5 mm, zdvih 76,4 mm, priame vstrekovanie benzínu a novú hlavu valcov. Samozrejmosťou je preplňovanie s chladičom stlačeného vzduchu. Rozvodový systém je riadený remeňom.

Aké jazdné výkony má teraz fabia s novým motorom 1,0 STI? Verzia s menej výkonným motorom dosahuje najvyššiu rýchlosť 185 km/h (+ 3 km/h), s výkonnejším motorom 196 až 199 km/h. Zrýchlenie z nuly na sto km/h je 10,6 sekundy (kombi 10,8), resp. pri výkonnejšom motore 9,5 sekundy (kombi 9,6). Udávaná kombinovaná spotreba v prvom prípade je 4,3 l/100 km, pri silnejšom motore 4,5 l/100 km.

Cena pre novú Škodu Fabia 1,0 TSI zatiaľ nie je určená.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."