Škoda Fabia RS Rally2: Nové súťažiarske kladivo

Streda, 15 jún 2022

Mladoboleslavská automobilka uvádza nový súťažný špeciál Fabia RS Rally2. Ide o úplne nový automobil kategórie Rally2, ktorý nahradí doterajší model Fabia Rally2 evo.

1-fabia-rs-rally2

Nová súťažná Fabia RS Rally2 má nadviazať na úspechy predošlých súťažných modelov fabií počínajúc S2000, R5 a Rally2 evo. Má sa zaradiť do absolútnej svetovej špičky rallye športu. Podľa škodováckych tvorcov nový rallye model má predvídateľné jazdné vlastnosti a je určený pre skúsených rallye jazdcov, ale aj začínajúcich súťažiarov.

Fabia RS Rally2, auto novej generácie, má vynikať spoľahlivosťou a odolnosťou na náročných rallye tratiach a značke má prinášať úspechy tak ako všetky doterajšie modely značky Škoda.

Nová Fabia RS Rally2 vychádza z predchádzajúcich mladoboleslavských súťažných modelov. Svoje kvality a súťažiarsku odolnosť preverovali náročné predvýrobné testy.

Tvorcovia vyvinuli pre Fabiu štvrtej súťažnej generácie nový motor, vylepšili jej ovládanie, pohonné ústrojenstvo a elektroniku. Zapracovali aj na zvýšení bezpečnosť jazdcov i spolujazdcov.

Rozsiahle testovanie na asfalte, štrkovitých cestách a ľade, ako aj za rozličných poveternostných podmienok prispelo novému rallye modelu Škoda potrebné vyladenie, aby nová súťažná fabia mohla úspešne bojovať o vavríny a získavať tituly.

O novej súťažnej fabii sa nórsky súťažný jazdec Andreas Mikkelsen i Brit Meeke vyjadrili, že nová Škoda Fabia RS Rally2 je najlepšie rallye auto v kategórii WRC2.

Od úradujúceho majstra sveta tejto kategórie Mikkelsena je to pochvala ako hrom. Tak nech sa im obom s novou fabiou darí, aj keď zatiaľ budú jazdiť len so staršou Fabiou Rally2 evo, keďže novinka sa do sveta rallye zapojí až neskôr v tomto roku.

1-fabia-rs-rally2 2-fabia-rs-rally2 3-fabia-rs-rally2
Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
goodyear-compact
Goodyear uvádza na trh nový rad pneumatík Powerload, ktoré zvyšujú produktivitu práce, majú dlhšiu životnosť a znižujú prevádzkové náklady. Doplnené sú o významné moderné technológie, ktoré boli špeciálne navrhnuté pre kompaktné kolesové nakladače a malé grejdre. Využívajú sa v stavebníctve, pri nakládke materiálov, v logistickej podpore, v poľnohospodárstve a aj pri úpravách terénu. Pneumatiky Goodyear Powerload zahŕňajú novú technológiu Smooth Guard, vrátane extra silnej a hladkej vrstvy gumy v oblasti ramien a bočnice. Tá pneumatikám nového radu prepožičiava maximálnu robustnosť a zvyšuje odolnosť proti rezným ranám a poškodeniu kostry, zároveň posilňuje konštrukciu bočníc, zvyšuje stabilitu a uľahčuje ovládateľnosť strojov. Dezén behúňa je inšpirovaný osvedčeným Goodyear TL-3A+. Pre Powerload bol upravený pre rozmer 18" a 20".
AAA-AUTO
Spoločnosť Aures, do ktorej siete patria AAA Auto Mototechna, Auto Diskont a Driverama, ponúka takmer 160 voľných pracovných pozícií. Nové personálne posily potrebuje vzhľadom na vysoký dopyt po jazdených autách a rekordný predaj v celej sieti svojich pobočiek. V prvom štvrťroku tohto roku sa v celom holdingu Aures predalo najviac vozidiel v porovnaní s rovnakým období roka počas 30-ročnej existencie spoločnosti. Nových pracovníkov si vyžaduje aj rozvoj pobočkovej siete spoločnosti Driverama, ktorá obchoduje online s jazdenými vozidlami v Nemecku. Aures spustil tiež vlastný talentový program, ktorého cieľom je hľadať nových manažérov priamo medzi vlastnými zamestnancami.
mini
Priaznivci a majitelia prémiových kompaktných automobilov značky Mini a starších klasických Mini sa počas posledného víkendu stretli na 29. ročníku Slovenského zrazu značky a užívali si tri dni príťažlivého programu v príjemnej rodinnej atmosfére a dobrej nálade. Spestrila ho aj navigačná rallye a turistické prechádzky cez unikátne Jánošíkove diery. Zraz majiteľov Mini sa konal v okolí Autocampingu Belá-Nižné Kamence, neďaleko Terchovej v malebnom Jánošíkovom kraji. Zúčastnilo sa ho 75 "miníkov" novej i pôvodnej staršej generácie zo Slovenska, Českej republiky a Maďarska. Najvzdialenejší účastník bol z Maďarska a najstarším modelom Mini Marcos z 1968.