Škoda Fabia RS: štartuje predaj

Piatok, 30 apríl 2010

Čakali ste na najrýchlejšiu novú Fabiu? Potom je tu okamih, keď sa vaša túžba po rýchlom športovom automobile môže splniť, pretože Škoda prichádza na slovenský trh s modelom Fabia RS. Predstavila ju na tohtoročnom ženevskom autosalóne a teraz prichádza k slovenským obchodníkom, ktorí sú pripravení prijímať objednávky. Nová Fabia RS s bohatou výbavou vrátane LED svetlometov je v ponuke za cenu 17 999 eur, verzia kombi za cenu o 390 eur vyššiu.

Škoda Fabia RS

Pohonnou jednotkou je nový motor 1,4 TSI s výkonom 180 koní. Je to pohonná jednotka s priamym vstrekovaním paliva a dvojitým prepĺňaním kompresorom a turbodúchadlom. Úsporný a výkonný agregát sa môže pochváliť kombinovanou spotrebou 6,2 l/100 km, emisiami 148 g/km a krútiacim momentom 250 Nm v rozsahu 2000-4500 ot/min. Maximálna rýchlosť Fabie RS je 224 km/h, Combi RS je o málo rýchlejšia, dosahuje 226 km/h.

Fabia RS obsahuje výbavu dostupnú len pre tento model. V interiéri ponúkne napríklad výškovo nastaviteľné športové sedadlá s logom RS na operadle, elektrické ovládanie všetkých okien, vzadu navyše s detskou poistkou. Interiér sa chváli prístrojovou doskou vo vyhotovení Onyx, automatickou klimatizáciou, rádiom a tkanými kobercami s prešívaním v sivej alebo červenej farbe. Súčasťou doplnkovej výbavy je trojramenný multifunkčný kožený športový volant s ovládaním radenia sedemstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG a ovládaním autorádia.

Model označený logom RS na zadnej časti je na ceste ľahko rozpoznateľný vďaka predným denným a pozičným LED svetlometom, projektorovým halogénovým svetlometom a 17palcovým kolesám Gigaro z ľahkej zliatiny. Športový podvozok s asistenčnými systémami ESP, ABS a ASR zaručuje bezpečnú a dynamickú jazdu. Fabia RS prináša novú funkciu XDS, ktorá pri prejazde zákrutou elektronicky pribrzdí predné vnútorné koleso a zvýši krútiaci moment na vonkajšie predné koleso. K pohodlnej jazde prispieva tempomat.

Autor: J. Goldberger
Komentáre
super auto
Pridal v sobotu 22 októbra 2011 o 23:16
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.