Škoda Fabia: zmenený vzhľad a nové motory

Štvrtok, 25 február 2010

Škoda Auto predstavuje prvé fotografie najmenšieho produktového radu, ktorý prešiel kompletným faceliftom. Mení sa nielen vzhľad všetkých modelov, ale predovšetkým použité technológie a ponúkané motorizácie. Vďaka úplne novej prednej časti zdôrazňujúcej šírku automobilu pôsobia Fabia aj Roomster (pri nezmenenej výške) sebavedomejšie a dynamickejšie. Facelift sa týka verzie Scout. Všetky tieto modely sa predstavia už na budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Výroba modernizovaných modelov sa má rozbehnúť v apríli tohto roku.

Škoda

Omladený vzhľad vozidiel Fabia a Roomster podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, ktoré zdôrazňujú horizontálnu líniu automobilu. Po modernizácii pôsobí predná časť dynamickejšie, Fabia je elegantnejšia a zaujme aj Roomster svojím výrazným vzhľadom. Obidva automobily pôsobia zrelšie. Zachované zostali osvedčené prednosti, ako sú tvar presklených plôch okolo kabíny automobilu. Modernizáciu obidvoch modelových radov ďalej dopĺňajú ešte nové hliníkové kolesá spolu s novými ozdobnými krytmi kolies a novými odtieňmi laku.

Rovnako ako Fabia hatchback dostanú aj Fabia Combi a Roomster s novou tvárou aj rad technických zlepšení. Svoju premiéru tu budú mať moderné, väčšinou prepĺňané motory. Práve paleta motorov pre modely Fabia a Roomster je jadrom všetkých zmien. Celkom je k dispozícii päť zážihových a tri vznetové motory. Výkonové spektrum pri benzínových agregátoch siaha od 60 koní až do 105 koní pri modeloch Fabia a Fabia Combi, a od 69 koní do 105 koní pri modeloch Roomster. Všetky pohonné agregáty dodávané do krajín EU spĺňajú normu Euro 5, ponúkajú nízku spotrebu i emisie CO2.

Cieľom vývoja nebol len výkon pohonných agregátov, ale tiež ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. V spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG ponúka nový zážihový motor 1,2 TSI s výkonom 105 koní a kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km. Štvorvalcový motor TSI je k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch – 86 a 105 koní. Obidva výkonové varianty budú k dispozícii aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Dieselové motory zahŕňajú výkonnostné spektrum od 75 koní do 105 koní pri zdvihovom objeme 1,6 litra. Všetky sú vybavené filtrom pevných častíc. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí prechod na vysokotlakové vstrekovanie Common Rail. Automobily tak ponúknu citeľne pokojnejší chod motora a zníženie emisií škodlivín. Všetky dieselové motorizácie sa môžu pochváliť emisiami CO2 pod 110 g/km a kombinovanou spotrebou do 4,2 l/100 km. Splodiny sa pri všetkých verziách Fabia a Roomster s dieselovým motorom čistia v oxidačnom katalyzátore a prostredníctvom recirkulácie výfukových plynov.

Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.