Škoda Fabia: zmenený vzhľad a nové motory

Štvrtok, 25 február 2010

Škoda Auto predstavuje prvé fotografie najmenšieho produktového radu, ktorý prešiel kompletným faceliftom. Mení sa nielen vzhľad všetkých modelov, ale predovšetkým použité technológie a ponúkané motorizácie. Vďaka úplne novej prednej časti zdôrazňujúcej šírku automobilu pôsobia Fabia aj Roomster (pri nezmenenej výške) sebavedomejšie a dynamickejšie. Facelift sa týka verzie Scout. Všetky tieto modely sa predstavia už na budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Výroba modernizovaných modelov sa má rozbehnúť v apríli tohto roku.

Škoda

Omladený vzhľad vozidiel Fabia a Roomster podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, ktoré zdôrazňujú horizontálnu líniu automobilu. Po modernizácii pôsobí predná časť dynamickejšie, Fabia je elegantnejšia a zaujme aj Roomster svojím výrazným vzhľadom. Obidva automobily pôsobia zrelšie. Zachované zostali osvedčené prednosti, ako sú tvar presklených plôch okolo kabíny automobilu. Modernizáciu obidvoch modelových radov ďalej dopĺňajú ešte nové hliníkové kolesá spolu s novými ozdobnými krytmi kolies a novými odtieňmi laku.

Rovnako ako Fabia hatchback dostanú aj Fabia Combi a Roomster s novou tvárou aj rad technických zlepšení. Svoju premiéru tu budú mať moderné, väčšinou prepĺňané motory. Práve paleta motorov pre modely Fabia a Roomster je jadrom všetkých zmien. Celkom je k dispozícii päť zážihových a tri vznetové motory. Výkonové spektrum pri benzínových agregátoch siaha od 60 koní až do 105 koní pri modeloch Fabia a Fabia Combi, a od 69 koní do 105 koní pri modeloch Roomster. Všetky pohonné agregáty dodávané do krajín EU spĺňajú normu Euro 5, ponúkajú nízku spotrebu i emisie CO2.

Cieľom vývoja nebol len výkon pohonných agregátov, ale tiež ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. V spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG ponúka nový zážihový motor 1,2 TSI s výkonom 105 koní a kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km. Štvorvalcový motor TSI je k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch – 86 a 105 koní. Obidva výkonové varianty budú k dispozícii aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Dieselové motory zahŕňajú výkonnostné spektrum od 75 koní do 105 koní pri zdvihovom objeme 1,6 litra. Všetky sú vybavené filtrom pevných častíc. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí prechod na vysokotlakové vstrekovanie Common Rail. Automobily tak ponúknu citeľne pokojnejší chod motora a zníženie emisií škodlivín. Všetky dieselové motorizácie sa môžu pochváliť emisiami CO2 pod 110 g/km a kombinovanou spotrebou do 4,2 l/100 km. Splodiny sa pri všetkých verziách Fabia a Roomster s dieselovým motorom čistia v oxidačnom katalyzátore a prostredníctvom recirkulácie výfukových plynov.

Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.