Škoda GreenLine II: znovu sa zelená

Piatok, 17 september 2010

Škoda predstaví na blížiacom sa parížskom autosalóne novú generáciu modelov GreenLine. "Zelenými" modelmi prispieva česká Škoda k minimalizácii dopadu automobilov na životné prostredie a na ochranu klímy na našej planéte. Zelené lístočky na karosérii modelu Octavia naznačujú "zelené" smerovanie verzií GreenLine.

Škoda GreenLine II
Škoda Octavia GreenLine druhej generácie sa predstaví onedlho na autosalóne v Paríži

Na prestížnom parížskom autosalóne ukáže mladoboleslavská automobilka druhú generáciu modelov GreenLine. Tlačová správa škodovky však neuvádza, ktoré modely s technológiou GreenLine v Praríži predstaví, len fotografia napovedá, že jednou z verzií bude určite Octavia.

Verzie GreenLine budú používať dieselové motory s priamym vstrekovaním 1,2 TDI CR/75 k a 1,6 TDI CR/105 k, systém Stop/Start a rekuperácia brzdnej energie. K novým prvkom patria ďalej úprava riadiacej jednotky motora, pneumatiky so zníženým valivým odporom, aerodynamické zmeny na karosérii a podvozku a odporučenia pre zaradenie prevodového stupňa na prístrojovej doske.

V modeloch GreenLine systém Stop/Start znižuje podľa škodovky spotrebu o 10 %, v mestskej premávke by úspora mala byť ešte vyššia. Automaticky zhasnutý motor pri čakaní na zelenú nevydáva hluk, ani žiadne emisie, čo zlepšuje kvalitu života na mestských križovatkách. Pri brzdení sa časť kinetického potenciálu prepólovaním generátora vracia späť do akumulátora v podobe elektriny.

Škoda prišla s prvou generáciou GreenLine v roku 2008 so snahou znižovať spotrebu paliva svojich automobilov. Verzie GreenLine sa od bežných modelov odlišujú kombináciami rôznych úprav na samotnom automobile a na pohonnom ústrojenstve. Za modelmi GreenLine je vždy snaha automobilky ponúknuť modely s mimoriadne malou spotrebou a nízkymi emisiami.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.