Škoda Kamiq: Premiéra na Auto China 2018 v Pekingu

Sobota, 28 apríl 2018

Škoda Kamiq je po modeloch Kodiaq a Karoq tretím SUV automobilky Škoda. Je vyvinutý špeciálne pre čínskych zákazníkov. Má všetky dizajnové prvky značky s okrídleným šípom. V modelovej palete SUV sa najmenší Kamiq zaradí za kompaktný Karoq.

Skoda Kamiq
Tretie SUV z dielne Škoda, model Kamiq, má práve premiéru v Pekingu

Mladoboleslavská automobilka predstavuje v týchto dňoch svoje tretie SUV ako model pre čínsky trh. Nové mestské SUV poháňa novo vyvinutý benzínový motor s objemom 1,5 litra s výkonom 81 kW/110 k. Kamiq má zaujať výrazným vonkajším dizajnom, ale upútať má aj atraktívnou kombináciou priestrannosti a konektivity. Inteligentné zariadenie sa dá s novým modelom prepojiť cez rozhranie Apple CarPlay, BaiduCarLife a MirrorLinkTM.

Kamiq zažíva svetovú výstavnú premiéru na autosalóne Auto China 2018 v Pekingu, ktorý sa koná pre novinárov a ostatnú odbornú verejnosť začal 25. apríla, pre ostatných návštevníkov 29. apríla a potrvá do 4. mája. Aj Kamiq, podobne ako Kodiaq a Karoq, nesie typické dizajnového prvky SUV značky Škoda a ponúka moderné technológie.

Nový Kamiq spája kompaktné rozmery s priestranným interiérom. Na dĺžku má 4390 mm, široký je 1781 mm, vysoký 1593 mm a rázvor náprav meria 2610 mm. Vozidlo poháňa úplne nový benzínový motor s objemom 1,5 litra s výkonom 110 koní a najvyšším krútiacim momentom 150 Nm. Svoj výkon bude prenášať na vozovku a na 17-palcové kolesá z ľahkej zliatiny šesťstupňová automatická prevodovka. Technologickou novinkou je hlasové ovládanie na báze umelej inteligencie. Softvér rozpoznáva regionálne čínske dialekty a je dokonca schopný sa automaticky naučiť individuálnu alebo lokálnu výslovnosť.

Cieľovou skupinou modelu Škoda Kamiq budú vďaka výraznému dizajnu, veľkorysej ponuke priestoru a novým a moderným riešeniam konektivity predovšetkým mladí zákazníci v čínskych mestách.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.