Škoda Karoq Scout: Premiéra v septembri v Paríži

Streda, 08 august 2018

Automobilka Škoda prichádza s tretím členom rodiny Scout, po Octavii a Kodiaqu je to Karoq. Nový Scout ponúkne štandardne pohon všetkých štyroch kolies a tri rôzne motorizácie.

1 Skoda Karoq Scout
Škoda Karoq Scout spoznáme na prvý pohľad podľa ochranných prvkov karosérie

Ochranné off-roadové prvky modelu Karoq Scout zdôrazňujú jeho terénny potenciál. S balíkom pre zlé cesty je Scout dobre pripravený aj na náročnejšie výlety do prírody, na poľné cesty a všade tam, kde nie je asfalt.

Ako každý scout aj tento škodovácky zdobia off-roadové strieborné platové kryty oboch nárazníkov a podbehov dverí, či čierne lemy blatníkov, ktoré vytvárajú dojem, že auto môže aj do ľahšieho terénu. Faktom však je, že skutočne ochraňujú spodnú časť karosérie. Chrániť spodok karosérie pomáhajú aj kolesá s väčším priemerom 18 alebo dokonca 19 palcov, ktoré majú vplyv na svetlú výšku auta.

Off-roadové prvky navyše zdôrazňujú jeho terénny potenciál, takže Karoq Scout je ako doma tak v meste ako aj v teréne. Aj vďaka štandardne ponúkanému pohonu všetkých štyroch kolies. Jedným z troch efektívnych motorov šetrných k životnému prostrediu je benzínový 1,5 TSI s výkonom 150 koní (110 kW) v kombinácii so sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Scout ponúka aj dva dieselové motory. Model s motorom 2,0 TDI s výkonom 150 koní (110 kW) má sériovo manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Sedemstupňová DSG je voliteľná na prianie zákazníka. V najvýkonnejšom modeli Scout je motor 2,0 TDI s výkonom 190 koní (140 kW), ktorý sa štandardne dodáva so sedemstupňovou prevodovkou DSG.

V interiéri si pozornosť zaslúžia sedadlá s novými poťahmi a čierno-hnedým kontrastným stehovaním. Všetky majú vyšitý nápis Scout. Multifunkčný kožený volant, pedále z nehrdzavejúcej ocele a diódové ambientne osvetlenie interiéru dopĺňajú rozsiahlu sériovú výbavu.

Zákazník si môže individuálne nakonfigurovať virtuálny kokpit podľa svojich predstáv. Voľba jazdného modulu ponúka aj režim Off-road. Na prianie je k dispozícii SmartLink+, ktorý umožňuje prístup k funkciám Škoda Media Command a online službám Škoda Connect.

Elektricky ovládané zadné výklopné dvere batožinového priestoru s funkciou tip-to-close sa otvárajú a zatvárajú stlačením tlačidla alebo miernym tlakom na otvorené dvere. Na prianie je možné zvoliť si otváranie dverí batožinového priestoru pomocou virtuálneho pedálu. Funguje jednoducho: stačí nohou jemne prejsť pod zadnou časťou auta a kufor sa otvorí automaticky.

Viac sa o novom modeli Karoq Scout dozvieme na septembrovom autosalóne v Paríži, kde bude mať svetovú premiéru.

1 Skoda Karoq Scout 2 Skoda Karoq Scout 3 Skoda Karoq Scout
Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."