Škoda Kodiaq: Prvé snímky sériovej podoby

Streda, 15 jún 2016

Mula pripravovaného veľkého SUV automobilky Škoda si veselo a bez zábran jazdila po Prahe, skutočnú podobu nikto z verejnosti však nepozná. Až teraz vypustila Mladá Boleslav do sveta podobu sériového modelu, ktorý sa bude menovať Kodiaq. Aby však automobilke zostali naďalej otvorené dvierka na prípadné zmeny detailov, výzor nového modelu je iba na skiciach, ktoré naznačujú jeho vzhľad, nie však jeho skutočnú podobu.

1 Škoda Kodiaq
Veľké SUV Škoda Kodiaq bude sedemmiestne. Sériový model sa predstaví v septembri.

Reálny sériový sedemmiestny model Kodiaq uvidíme až v septembri. Napriek tomu, že to ešte ďaleko, prečo postupne neodhaľovať jeho podobu. Dve teraz zverejnené skice naznačujú jeho tvar a majú navodiť zvedavosť verejnosti na pripravovaný model. Už na jar v Ženeve predstavený koncept VisionS veľa ukázal, aj keď automobilka ho nespája, ale ani nevyvracia, že by koncept mal byť predvojom nového Kodiaqa.

Nové veľké SUV bude sedemmiestne, to už je asi neodvratný fakt. Má byť jedným z najpriestrannejších vo svojom segmente, už na pohľad robustný a má mať vysokú priechodnosť v teréne. Komplexne vzaté, budúce veľké SUV z Mladej Boleslavi bude maximálne funkčné i flexibilné. Navyše má upútať aj svojím dizajnom.

Popisovať vzhľad Kodiaku nebudeme, všetky detaily exteriéru sú vidieť na dvoch zverejnených skiciach, tak predku ako aj jeho zadnej časti. Pri porovnávaní s konceptom VisionS je zrejmé, že na Kodiaku je viacero zmien a tie približujú budúci model viac k sériovému automobilu. Iná je napríklad predná kapota či koncové svetlá, ktoré sú výraznejšie.

2 Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq vyzerá zatiaľ dosť futuristicky, sériová podoba ho však určite umravní

Základom Kodiaqu je modulárna platforma MQB. Tá má umožniť aj použitie hybridnej techniky, ale aj pohon všetkých kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex piatej generácie. Použité motory budú zrejme blízke tým, ktoré v súčasnosti automobilka montuje do octavií a superbu. Nemá chýbať ani nová jednotka 1,4 TSI ATC s výkonom 150 koní a vypínaním valcov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Design
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.