Škoda má nový tromf - Fabiu R2

Štvrtok, 10 marec 2011

Po úspešnom účinkovaní súťažnej Škody Fabia S2000 v seriáli IRC, kde získala prvenstvo, rozširuje Škoda svoju pôsobnosť aj do oblasti nižších súťaží – do kategórie R2. Jej novým tromfom na rallye tratiach bude Fabia R2, ktorú mladoboleslavská automobilka predstavila v týchto dňoch.

Škoda Fabia R2
Fabia R2 je nový špeciál, ktorý česká fabrika pripravila pre automobilové súťaže

Nová súťažná Fabia R2 je určená širokému spektru amatérskych a začínajúcich jazdcov, ktorí hľadajú výkonný, cenovo dostupný a spoľahlivý automobil. Novú súťažnú Fabiu vyvíjali a testovali takmer dva roky. Fabia R2 vychádza zo sériového modelu, podstatne sa však líši motorom, podvozkom, kinematikou náprav a prevodovkou.

Vzhľadovo sa exteriér R2 prakticky nelíši od sériového modelu, pretože predpisy nedovoľujú napríklad meniť šírku vozidla a tak ani blatníky súťažnej Fabie nemohli byť rozšírené. V "odtučnenom" interiéri namiesto pôvodných sedadiel sú dve anatomické sedačky, pribudla ochranná klietka a hasiaci prístroj. Hmotnosť vozidla nie je známa, vie sa však, že v danej kategórii nemôže byť nižšia ako 1030 kg.

Podvozok bol oproti sériovému modelu podstatne prepracovaný, rovnako tak bola športovo upravená kinematika náprav. Fabia R2 navyše disponuje novou 5stupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev. Pod kapotou pracuje výkonný atmosférický motor 1,6 16V s najvyšším výkonom 180 koní pri 7500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 194 Nm dosahuje pri 5500 ot./min. Elektronika pochádza od renomovanej talianskej firmy Magneti-Marelli.

Na vývoji vozidla Fabia R2 spolupracovala spoločnosť Impromat Car, ktorá bude tiež zabezpečovať odbyt vozidiel. Vo februári tohto roku potom Fabiu R2 úspešne homologizovali. Automobil sa verejnosti predstavil v úlohe otváracieho vozidla na minuloročných rallye Bohemia a Barum.

Škoda Fabia R2
V exteriéri sa súťažná Fabia R2 líši od sériového modelu najmä farebným riešením

Fabia R2 je ďalším dôležitým prvkom v mozaike aktivít českej automobilky na poli motoristického športu. Škoda dnes patrí k najúspešnejším značkám v automobilových súťažiach, v roku 2010 zvíťazila v prestížnom seriáli IRC (Intercontinental Rally Challenge) a získala aj niekoľko domácich titulov v národných šampionátoch.

Škoda Fabia R2 má stanovenú cenu 62 000 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.