Škoda má nový tromf - Fabiu R2

Štvrtok, 10 marec 2011

Po úspešnom účinkovaní súťažnej Škody Fabia S2000 v seriáli IRC, kde získala prvenstvo, rozširuje Škoda svoju pôsobnosť aj do oblasti nižších súťaží – do kategórie R2. Jej novým tromfom na rallye tratiach bude Fabia R2, ktorú mladoboleslavská automobilka predstavila v týchto dňoch.

Škoda Fabia R2
Fabia R2 je nový špeciál, ktorý česká fabrika pripravila pre automobilové súťaže

Nová súťažná Fabia R2 je určená širokému spektru amatérskych a začínajúcich jazdcov, ktorí hľadajú výkonný, cenovo dostupný a spoľahlivý automobil. Novú súťažnú Fabiu vyvíjali a testovali takmer dva roky. Fabia R2 vychádza zo sériového modelu, podstatne sa však líši motorom, podvozkom, kinematikou náprav a prevodovkou.

Vzhľadovo sa exteriér R2 prakticky nelíši od sériového modelu, pretože predpisy nedovoľujú napríklad meniť šírku vozidla a tak ani blatníky súťažnej Fabie nemohli byť rozšírené. V "odtučnenom" interiéri namiesto pôvodných sedadiel sú dve anatomické sedačky, pribudla ochranná klietka a hasiaci prístroj. Hmotnosť vozidla nie je známa, vie sa však, že v danej kategórii nemôže byť nižšia ako 1030 kg.

Podvozok bol oproti sériovému modelu podstatne prepracovaný, rovnako tak bola športovo upravená kinematika náprav. Fabia R2 navyše disponuje novou 5stupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev. Pod kapotou pracuje výkonný atmosférický motor 1,6 16V s najvyšším výkonom 180 koní pri 7500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 194 Nm dosahuje pri 5500 ot./min. Elektronika pochádza od renomovanej talianskej firmy Magneti-Marelli.

Na vývoji vozidla Fabia R2 spolupracovala spoločnosť Impromat Car, ktorá bude tiež zabezpečovať odbyt vozidiel. Vo februári tohto roku potom Fabiu R2 úspešne homologizovali. Automobil sa verejnosti predstavil v úlohe otváracieho vozidla na minuloročných rallye Bohemia a Barum.

Škoda Fabia R2
V exteriéri sa súťažná Fabia R2 líši od sériového modelu najmä farebným riešením

Fabia R2 je ďalším dôležitým prvkom v mozaike aktivít českej automobilky na poli motoristického športu. Škoda dnes patrí k najúspešnejším značkám v automobilových súťažiach, v roku 2010 zvíťazila v prestížnom seriáli IRC (Intercontinental Rally Challenge) a získala aj niekoľko domácich titulov v národných šampionátoch.

Škoda Fabia R2 má stanovenú cenu 62 000 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.