Škoda má nový tromf - Fabiu R2

Štvrtok, 10 marec 2011

Po úspešnom účinkovaní súťažnej Škody Fabia S2000 v seriáli IRC, kde získala prvenstvo, rozširuje Škoda svoju pôsobnosť aj do oblasti nižších súťaží – do kategórie R2. Jej novým tromfom na rallye tratiach bude Fabia R2, ktorú mladoboleslavská automobilka predstavila v týchto dňoch.

Škoda Fabia R2
Fabia R2 je nový špeciál, ktorý česká fabrika pripravila pre automobilové súťaže

Nová súťažná Fabia R2 je určená širokému spektru amatérskych a začínajúcich jazdcov, ktorí hľadajú výkonný, cenovo dostupný a spoľahlivý automobil. Novú súťažnú Fabiu vyvíjali a testovali takmer dva roky. Fabia R2 vychádza zo sériového modelu, podstatne sa však líši motorom, podvozkom, kinematikou náprav a prevodovkou.

Vzhľadovo sa exteriér R2 prakticky nelíši od sériového modelu, pretože predpisy nedovoľujú napríklad meniť šírku vozidla a tak ani blatníky súťažnej Fabie nemohli byť rozšírené. V "odtučnenom" interiéri namiesto pôvodných sedadiel sú dve anatomické sedačky, pribudla ochranná klietka a hasiaci prístroj. Hmotnosť vozidla nie je známa, vie sa však, že v danej kategórii nemôže byť nižšia ako 1030 kg.

Podvozok bol oproti sériovému modelu podstatne prepracovaný, rovnako tak bola športovo upravená kinematika náprav. Fabia R2 navyše disponuje novou 5stupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev. Pod kapotou pracuje výkonný atmosférický motor 1,6 16V s najvyšším výkonom 180 koní pri 7500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 194 Nm dosahuje pri 5500 ot./min. Elektronika pochádza od renomovanej talianskej firmy Magneti-Marelli.

Na vývoji vozidla Fabia R2 spolupracovala spoločnosť Impromat Car, ktorá bude tiež zabezpečovať odbyt vozidiel. Vo februári tohto roku potom Fabiu R2 úspešne homologizovali. Automobil sa verejnosti predstavil v úlohe otváracieho vozidla na minuloročných rallye Bohemia a Barum.

Škoda Fabia R2
V exteriéri sa súťažná Fabia R2 líši od sériového modelu najmä farebným riešením

Fabia R2 je ďalším dôležitým prvkom v mozaike aktivít českej automobilky na poli motoristického športu. Škoda dnes patrí k najúspešnejším značkám v automobilových súťažiach, v roku 2010 zvíťazila v prestížnom seriáli IRC (Intercontinental Rally Challenge) a získala aj niekoľko domácich titulov v národných šampionátoch.

Škoda Fabia R2 má stanovenú cenu 62 000 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."