Škoda má nový tromf - Fabiu R2

Štvrtok, 10 marec 2011

Po úspešnom účinkovaní súťažnej Škody Fabia S2000 v seriáli IRC, kde získala prvenstvo, rozširuje Škoda svoju pôsobnosť aj do oblasti nižších súťaží – do kategórie R2. Jej novým tromfom na rallye tratiach bude Fabia R2, ktorú mladoboleslavská automobilka predstavila v týchto dňoch.

Škoda Fabia R2
Fabia R2 je nový špeciál, ktorý česká fabrika pripravila pre automobilové súťaže

Nová súťažná Fabia R2 je určená širokému spektru amatérskych a začínajúcich jazdcov, ktorí hľadajú výkonný, cenovo dostupný a spoľahlivý automobil. Novú súťažnú Fabiu vyvíjali a testovali takmer dva roky. Fabia R2 vychádza zo sériového modelu, podstatne sa však líši motorom, podvozkom, kinematikou náprav a prevodovkou.

Vzhľadovo sa exteriér R2 prakticky nelíši od sériového modelu, pretože predpisy nedovoľujú napríklad meniť šírku vozidla a tak ani blatníky súťažnej Fabie nemohli byť rozšírené. V "odtučnenom" interiéri namiesto pôvodných sedadiel sú dve anatomické sedačky, pribudla ochranná klietka a hasiaci prístroj. Hmotnosť vozidla nie je známa, vie sa však, že v danej kategórii nemôže byť nižšia ako 1030 kg.

Podvozok bol oproti sériovému modelu podstatne prepracovaný, rovnako tak bola športovo upravená kinematika náprav. Fabia R2 navyše disponuje novou 5stupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev. Pod kapotou pracuje výkonný atmosférický motor 1,6 16V s najvyšším výkonom 180 koní pri 7500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 194 Nm dosahuje pri 5500 ot./min. Elektronika pochádza od renomovanej talianskej firmy Magneti-Marelli.

Na vývoji vozidla Fabia R2 spolupracovala spoločnosť Impromat Car, ktorá bude tiež zabezpečovať odbyt vozidiel. Vo februári tohto roku potom Fabiu R2 úspešne homologizovali. Automobil sa verejnosti predstavil v úlohe otváracieho vozidla na minuloročných rallye Bohemia a Barum.

Škoda Fabia R2
V exteriéri sa súťažná Fabia R2 líši od sériového modelu najmä farebným riešením

Fabia R2 je ďalším dôležitým prvkom v mozaike aktivít českej automobilky na poli motoristického športu. Škoda dnes patrí k najúspešnejším značkám v automobilových súťažiach, v roku 2010 zvíťazila v prestížnom seriáli IRC (Intercontinental Rally Challenge) a získala aj niekoľko domácich titulov v národných šampionátoch.

Škoda Fabia R2 má stanovenú cenu 62 000 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.