Škoda mení tvár - takto bude vyzerať

Streda, 02 marec 2011

Absolútnou novinkou Škoda Auto, ktorou sa česká automobilka prezentuje na začínajúcom sa autosalóne v Ženeve, je dizajnová štúdia Vision D päťdverového liftbacku nižšej strednej triedy. Predstavuje nový korporátny dizajn značky Škoda. Naznačuje ním ďalšiu etapu vývoja automobilov z Mladej Boleslavi.

Škoda mení tvár
Štúdia predstavovaná v Ženeve naznačuje nové dizajnové smerovanie českej značky

Prostredníctvom dizajnovej štúdie Vision D necháva Škoda nahliadnuť do budúcich tvarov svojich vozidiel. Novinkou na predstavovanej štúdii je to, že by malo ísť o karosériu typu hatchback (alebo litfback ?) nižšej strednej triedy, teda kategóriu, v ktorej česká automobilka nemala nikdy doteraz svoje zastúpenie. Zaujímavosťou je aj skutočnosť, že vystavovaný exemplár, ktorý sa svojou veľkosťou radí medzi Fabiu a Octaviu, sa do sériovej výroby v tejto podobe nikdy nedostane.

Koncept Škoda Vision D naznačuje budúce smerovanie značky. Viusion D je pomerne veľký päťdverový automobil s veľmi čistými líniami karosérie a svojimi tvarmi, najmä strechou a sklonom zadného skla dosť pripomína súčasnú Octaviu. Množstvo detailov konceptu sa v krátkom čase má uplatniť na budúcich modeloch Škoda. Prvý takýto nový model by sa mal objaviť už v roku 2012.

Škoda mení tvár
Štúdia Škoda Vision D - pomerne veľký päťdverový liftback s čistými líniami karosérie

K zaujímavým detailom, ktoré by sa mohli uplatniť už na najbližších nových modeloch, patrí nová mriežka chladiča s novým riešením priestoru okolo loga Škoda. Nový, doteraz nepoužívaný tvar majú svetlomety, ktoré pripomínajú riešenie z Audi. Nové prvky a detaily má koncept aj vo svojom interiéri a tie by sa tiež mohli uplatniť na nových modeloch Škoda. Ide najmä o volant, prístrojovú dosku i celý prístrojový panel. Nový dizajn majú aj zadné koncové svetlá.

Súčasne s novým konceptom predstavuje Škoda Auto v Ženeve aj svoje nové logo a nový font písma.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.