Škoda Octavia aj na zemný plyn

Piatok, 21 február 2014

Nová Škoda Octavia bude po prvý raz aj s pohonom na zemný plyn. Svetová premiéra automobilu verzie Octavia G-TEC sa uskutoční začiatkom marca v Ženeve.

Škoda Octavia G-TEC
Škoda Octavia prichádza s verziou s pohonom na zemný plyn. Bude mať v názve G-TEC.

Česká automobilka po modeli Citigo predstaví v Ženeve svoj ​​druhý model poháňaný zemným plynom. Ekologická forma pohonu bude k dispozícii pre model Octavia aj Octavia Combi. Na slovenský trh príde Octavia G-TEC už v júni 2014.

Nová Octavia G-TEC je vybavená preplňovaným zážihovým motorom 1,4 TSI s výkonom 110 koní. Motor je konštruovaný pre spaľovanie zemného plynu CNG (Compressed Natural Gas) a benzínu. Balík G-TEC zahŕňa technické prvky, ako je systém štart-stop a rekuperácia brzdnej energie. Moderný agregát spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá vstúpi do platnosti v septembri 2014.

Pri prevádzke čisto na CNG prejde vozidlo až 410 km na jedno natankovanie. Spotreba predstavuje 5,4 m3 zemného plynu na 100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 97 g/km. Pri prevádzke na benzín prejde až 920 km. Octavia G-TEC tak na jedno natankovanie oboch nádrží absolvuje spolu až 1330 km.

"CNG je zmysluplná technológia, pretože spája mobilitu šetrnú k životnému prostrediu s dostupnou cenou. S modelom Octavia G-TEC bude modelový rad Octavia ešte atraktívnejší a zelenší," hodnotí Frank Welsch, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre oblasť technického vývoja.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.