Škoda Octavia Combi: takto vyzerá

Streda, 20 február 2013

Škoda krátko po uvedení novej Octavie do predaja predstavila na prvej fotografii aj verziu kombi. Oficiálne ju predstaví začiatkom marca na autosalóne v Ženeve, do predaja by nová Octavia Combi mala doraziť začiatkom leta.

Škoda Octavia Combi
Takto vyzerá Octavia Combi tretej generácia. Oficiálnu premiéru bude mať v Ženeve.

Tretia generácia Octavie Combi je oproti predošlej dlhšia o 90 mm, rázvor má dlhší o 108 mm a do šírky narástla o 45 mm. Väčší je aj batožinový priestor – jeho objem je 610 litrov. Je najväčší spomedzi áut nižšej strednej triedy a svojou veľkosťou prekonáva aj mnohé kombi strednej triedy. Po sklopení zadných sedadiel narastie objem na 1710 litrov.

Pohon nového kombi majú obstarávať motory používané už vo verzii liftback, ktorá sa krátko predáva. Prekvapením je, že už na začiatok sa ráta, že nové škodovácke kombi bude s pohonom 4x4, čo jej zabezpečí nová spojka Haldex piatej generácie.

Najvyššia výbava novej Octavie Combi bude poriadne vyšperkovaná. V nej nebude chýbať napríklad asistent pre jazdu v jazdných pruhoch, systém na rozpoznávanie únavy vodiča, protikolízna brzda, automatické prepínanie diaľkových svetiel, či adaptívny tempomat.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.