Škoda Octavia III oficiálne predstavená

Streda, 12 december 2012

Česká Škoda oficiálne predstavila novú Octaviu tretej generácie. Oproti predchádzajúcim dvom generáciám je väčšia – dlhšia i širšia, má aj väčší rázvor náprav, čo znamená viac komfortu na zadných sedadlách. Svojou veľkosťou nová Octavia mieri takto do strednej triedy.

Škoda Octavia III
Takto vyzerá na oficiálnej fotografii Škoda Octavia tretej generácie, model pre rok 2013

Nová Octavia III meria 4659 mm, široká je 1814 mm a rázvor má 2686 mm. Oproti súčasnej Octavii je dlhšia o 90 mm a širšia o 45 mm. Rázvor narástol o 108 mm. Je aj podstatne ľahšia, a to až o 102 kg. V Boleslavi pridali aj na bezpečnosti, keď nová Octavia má teraz deväť airbagov, po prvý raz aj kolenný.

Novej Škode pribudli aj inteligentné bezpečnostné systémy, napríklad s funkciami núdzového brzdenia, udržania sa v jazdnom pruhu, automatického brzdenia pred nehodou, rozpoznávaním únavy vodiča, ale má aj aktívnu kapotu na ochranu chodcov.

Tretia generácia Octavie ponúkne škálu štyroch benzínových a rovnaký počet naftových pohonných jednotiek. Benzínové motory od základného 1,2 TSI s výkonom 86 koní po špičkový benzínový 1,8 TSI/180 k. Medzi nimi budú zrejme motory s objemom 1,4 litra, ktorých špecifikáciu teraz nepoznáme.

Vznetové motory so vstrekovaním common rail sú s objemom 1,6 až 2,0 litra. Najúspornejší 1,6 TDI má výkon 110 koní, normovanú spotrebu 3,4 l/100 km a emisie CO2 len 89 g/km. Ďalšie naftové motory tlačová správa neuvádza. Neskôr má pribudnúť aj motor na stlačený zemný plyn (CNG).

Verzie s motormi do 150 koní majú vlečenú zadnú nápravu, modely s vyššími výkonmi viacprvkovú. Použité sú 6stupňové prevodovky s ručným radením, alebo dvojspojkové DSG.

S výnimkou základnej benzínovej a naftovej motorizácie majú ostatné k dispozícii vo variante Green tec aj systém Stop/Start a rekuperáciu brzdnej energie. V budúcnosti sa ráta aj so športovo ladenou Octaviou RS s pohonom všetkých kolies.

Napriek väčším rozmerom novej Octavie sa Škode podarilo medzigeneračne znížiť jej hmotnosť o 102 kilogramov, a to vďaka novej platforme MQB a novým použitým materiálom. Úspora hmotnosti jednotlivých verzií sa líši v závislosti od konkrétnej konfigurácie vozidla.

Škoda Octavia III
Palubná doska novej Škody Octavia má nový dizajn a obsahuje tiež viaceré nové prvky

Pri novej Octavii sa pridalo aj výbave. Po prvý raz má adaptívny tempomat, je tu aj asistent diaľkových svetiel, voľba jazdného režimu, automatický parkovací asistent alebo rozpoznávanie dopravných značiek. Novinkou je panoramatická strecha a vo výbave je aj bezkľúčový vstup a štartovanie. Nechýba ani dotykový displej so senzorom priblíženia či viacdotykovým ovládaním.

Ceny novej Octavie budú známe až v priebehu budúceho roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring