Škoda Octavia III oficiálne predstavená

Streda, 12 december 2012

Česká Škoda oficiálne predstavila novú Octaviu tretej generácie. Oproti predchádzajúcim dvom generáciám je väčšia – dlhšia i širšia, má aj väčší rázvor náprav, čo znamená viac komfortu na zadných sedadlách. Svojou veľkosťou nová Octavia mieri takto do strednej triedy.

Škoda Octavia III
Takto vyzerá na oficiálnej fotografii Škoda Octavia tretej generácie, model pre rok 2013

Nová Octavia III meria 4659 mm, široká je 1814 mm a rázvor má 2686 mm. Oproti súčasnej Octavii je dlhšia o 90 mm a širšia o 45 mm. Rázvor narástol o 108 mm. Je aj podstatne ľahšia, a to až o 102 kg. V Boleslavi pridali aj na bezpečnosti, keď nová Octavia má teraz deväť airbagov, po prvý raz aj kolenný.

Novej Škode pribudli aj inteligentné bezpečnostné systémy, napríklad s funkciami núdzového brzdenia, udržania sa v jazdnom pruhu, automatického brzdenia pred nehodou, rozpoznávaním únavy vodiča, ale má aj aktívnu kapotu na ochranu chodcov.

Tretia generácia Octavie ponúkne škálu štyroch benzínových a rovnaký počet naftových pohonných jednotiek. Benzínové motory od základného 1,2 TSI s výkonom 86 koní po špičkový benzínový 1,8 TSI/180 k. Medzi nimi budú zrejme motory s objemom 1,4 litra, ktorých špecifikáciu teraz nepoznáme.

Vznetové motory so vstrekovaním common rail sú s objemom 1,6 až 2,0 litra. Najúspornejší 1,6 TDI má výkon 110 koní, normovanú spotrebu 3,4 l/100 km a emisie CO2 len 89 g/km. Ďalšie naftové motory tlačová správa neuvádza. Neskôr má pribudnúť aj motor na stlačený zemný plyn (CNG).

Verzie s motormi do 150 koní majú vlečenú zadnú nápravu, modely s vyššími výkonmi viacprvkovú. Použité sú 6stupňové prevodovky s ručným radením, alebo dvojspojkové DSG.

S výnimkou základnej benzínovej a naftovej motorizácie majú ostatné k dispozícii vo variante Green tec aj systém Stop/Start a rekuperáciu brzdnej energie. V budúcnosti sa ráta aj so športovo ladenou Octaviou RS s pohonom všetkých kolies.

Napriek väčším rozmerom novej Octavie sa Škode podarilo medzigeneračne znížiť jej hmotnosť o 102 kilogramov, a to vďaka novej platforme MQB a novým použitým materiálom. Úspora hmotnosti jednotlivých verzií sa líši v závislosti od konkrétnej konfigurácie vozidla.

Škoda Octavia III
Palubná doska novej Škody Octavia má nový dizajn a obsahuje tiež viaceré nové prvky

Pri novej Octavii sa pridalo aj výbave. Po prvý raz má adaptívny tempomat, je tu aj asistent diaľkových svetiel, voľba jazdného režimu, automatický parkovací asistent alebo rozpoznávanie dopravných značiek. Novinkou je panoramatická strecha a vo výbave je aj bezkľúčový vstup a štartovanie. Nechýba ani dotykový displej so senzorom priblíženia či viacdotykovým ovládaním.

Ceny novej Octavie budú známe až v priebehu budúceho roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."