Škoda Octavia má po facelifte štvoro očí

Utorok, 08 november 2016

Škodovka pred pár dňami zverejnila snímky modelu Škoda Octavia modelový rok 2017. Facelift najviac poznamenal prednú partiu modernizovaného modelu, ktorý po štvorokej optike rozdelených hlavných svetlometov a výrazne tvarovanej prednej kapote dosť dramaticky mení jej vzhľad. Bude sa takto viac páčiť?

1 Škoda Octavia
Škoda Octavia po facelifte prednej časti karosérie, najmä však po rozdelení hlavných svetlometov a inak tvarovanej kapote dosť dramaticky zmenila svoj vonkajší vhľad

Zmeny na modernizovanej Octavii sú nielen na jej prednej časti, ale aj vzadu, čo najlepšie ukazujú fotografie. Okrem zovňajšiu sú zmeny aj v útrobách novej Octavie.

Svetlomety sú v ponuke aj v modernom Full LED vyhotovení. Najnovšia generácia infotainmentu má displeje v sklenenom dizajne. Škoda Connect prináša široké prepojenie s online službami, súvisiacimi s mobilitou.

Nové je aj široké prepojenie s online službami súvisiacimi s mobilitou, čo prináša systém Škoda Connect. Podobne nové sú asistenčné systémy, ktoré používajú technológie z automobilov strednej triedy. Pod kapotou môže byť niektorý z piatich benzínových motorov TSI alebo zo štvorice naftových TDI. Všetky s vyššími výkonmi a nižšou spotrebou.

Línie na kariosérii nového vyhotovenia modelu Octavia sú o niečo ostrejšie, najmä v prednej časti. Na každej strane sa nachádzajú dva svetlomety, ktoré vytvárajú nový kryštalický vzhľad so štyrmi "očami". Na želanie môžu svetlomety svietiť aj s využitím technológie Full LED. Logo značky je teraz výraznejšie, celá predná časť pôsobí mohutnejším a širším dojmom.

Ponuka priestoru v interiéri zostáva jednou z najväčších vo svojej triede. Liftback aj Combi ponúkajú dĺžku interiéru 1782 milimetrov a 73 milimetrov pred kolenami cestujúcich na zadnom sedadle. Batožinový priestor má objem 590, resp. 610 litrov.Sklopením zadných operadiel sa priestor zväčší na 1580, resp. 1740 litrov. Voliteľne sú pre model Combi k dispozícii aj elektricky ovládané piate dvere.

Modernizovanú Octaviu vo verziách liftback i kombi si bude možné objednať koncom tohto roka s tým, že dodané budú na začiatku roka 2017.

1 Škoda Octavia 2 Škoda Octavia 3 Škoda Octavia 4 Škoda Octavia 5 Škoda Octavia Combi
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.