Škoda Octavia Scout IV: Do terénu i na ťahanie

Streda, 10 jún 2020

Po novej generácii modelu Octavia prichádza teraz aj praktickejšia verzia schopná opustiť asfalt a vyjsť na poľné cesty či do ľahšieho terénu. V rodnom liste má napísanú väčšiu svetlú výšku, pohon všetkých kolies a imidž offroadu. Svoju históriu začal Scout písať v roku 2007 a teraz pokračuje štvrtou generáciou.

1-octavia-scout

Škodovácke kombi Scout so zvýšenou svetlou výškou o 15 milimetrov poskytuje ešte väčší priestor a na želanie po prvý raz aj pohon predných kolies. Je vhodné pre rodinu na dovolenku, veľký nákup alebo výlet do prírody. Pre zlé cesty zahŕňa spodnú ochranu motora.

Scout poslúži aj na ťahanie obytného prívesu alebo prívesu na prepravu koní či motorového člna. Kombinácia motora 2,0 TDI s výkonom 147 kW (200 k) a pohonu všetkých kolies teraz umožňuje ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 2000 kg.

Octavia Scout je oproti bežnému kombi predĺžená o 16 milimetrov na 4703 milimetrov a rozšírená o 15 milimetrov na 1829 milimetrov, poskytuje ešte veľkorysejšie priestorové pomery než jej predchodca. Najväčší základný objem batožinového priestoru v triede vzrástol o ďalších 30 litrov na 640 litrov. Scout môže mať inovatívne svetlomety LED-Matrix po prvý raz dostupné pre model Octavia, ktoré umožňujú trvalú jazdu s diaľkovými svetlami.

V modeli Scout má premiéru nový motor 2,0 TDI Evo s výkonom 147 kW (200 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, najsilnejším naftovým motorom v doterajšej histórii modelového radu. Kombi ponúka nielen s pohonom všetkých kolies, ale po prvý raz aj s pohonom predných kolies.

V ponuke je aj menej výkonný motor 2,0 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a benzínový 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), obidva s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, verzia 1,5 TSI e-TEC s technológiou mild hybrid
a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Oba špičkové motory, benzínový 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) a naftový 2,0 TDI s výkonom 147 kW (200 k), tiež 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), sa vždy kombinujú s pohonom všetkých kolies a 7-stupňovou prevodovkou DSG.

Špecifické nárazníky vpredu a vzadu s nájazdovým štítom v hliníkovom vyhotovení, čierne plastové obklady lemov blatníkov, prahov karosérie a spodnej časti dverí, chránia karosériu modelu Scout a vytvárajú charakteristický vzhľad. Dopĺňajú ho sériové 18- alebo voliteľné 19-palcové disky z ľahkej zliatiny. Predný a zadný nájazdový štít má striebornú farbu, rovnako aj lišty strešného nosiča, rámy bočných okien a kryty vonkajších spätných zrkadiel. V sériovej výbave sú aj LED svetlomety do hmly.

Interiér modelu Scout má novo koncipovaný prístrojový panel členený do viacerých rovín a v strede nesie odsadený displej infotainmentu s uhlopriečkou do 25,4 cm. Akcenty v interiéri vytvárajú špecifické dekoračné lišty na prístrojovom paneli a poťahy sedadiel z materiálu ThermoFlux.

Svetová premiéra nového modelu Scout sa očakáva začiatkom júla.

1-octavia-scout 2-octavia-scout 3-octavia-scout
Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.