Škoda Octavia Scout: uvidíme ju v Ženeve

Streda, 12 február 2014

Svetovú premiéru zažije na autosalóne v Ženeve začiatkom marca nová Škoda Octavia Scout. Tretia generácia modelu Octavia v oplastovanej verzii je tak hotová vec. Robustný automobil upúta výrazným offroadovým vzhľadom, vyššou svetlou výškou, pohonom všetkých kolies a všestrannosťou na cestách aj mimo nich.

3 Škoda Octavia Scout
Tretia generácia Škoda Octavia Scout bude mať premiéru začiatkom marca v Ženeve

Nová Octavia Scout vychádza z modelu Octavia Combi a nadchne výrazným vzhľadom, typickým pre modely Scout.

V prednej aj zadnej časti má vozidlo mohutné, čiernym plastom chránené nárazníky so striebornými prvkami v štýle terénnych vozidiel.

Nový Scout ponúkne ako tradične karosériu kombi efektne oplastovanú. Odspodu chránia karosériu i nárazníky čierne ochranné plasty doplnené o strieborné prvky aké používajú terénne automobily. Čierne plasty sú aj na bokoch karosérie, na lemoch blatníkov a plastové lišty chránia aj bočné dvere. Prednú časť zvýrazňujú ostro rezané hmlové svetlomety a široký otvor na prívod vzduchu do motorového priestoru.

2 Škoda Octavia Scout
Interiér ovplýva veľkým priestorom, modernými technológiami a vysokým komfortom

Svetlá výška Scouta je oproti bežnému modelu Octavia zväčšená až o 33 milimetrov. Súčasťou sériovej výbavy sú atraktívne sedemnásťpalcové päťlúčové kolesá z ľahkých zliatin. V interiéri ponúkne kožou potiahnutý multifunkčný trojramenný volant a atraktívne prvky v dizajne Scout.

Pohon všetkých kolies využíva medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie. Maximálna prípustná hmotnosť prívesu vzrástla o 25 % na dve tony. Podstatne boli tiež zlepšené rozbehové vlastnosti a stúpavosť vozidla. Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov zvláda nová Octavia Scout náročnejší terén.

1 Škoda Octavia Scout
Scout ponúka offroadový vzhľad, pohon štyroch kolies a spoľahlivé jazdné vlastnosti

V ponuke budú pre Octaviu Scout dva vznetové preplňované štvorvalcové motory a jeden preplňovbaný benzínový, pravdepodobne 1,8 TSI (132 kW/180 k). Turbodiesel by mohol byť dvojliter s výkonom 135 kW/184 k. Všetky tieto agregáty sú v porovnaní s predchádzajúcou generáciou v priemere o 20 % úspornejšie.

O tom, či bude neskôr Scout aj s pohonom len prednej nápravy a kedy sa objaví u predajcov, o tom Škoda zatiaľ neinformuje.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.