Škoda predstaví koncept MissionL

Piatok, 09 september 2011

Škoda predstaví vo Frankfurte dizajnový koncept MissionL blízky sériovej výrobe. MissionL ukazuje podstatné prvky nového, už šiesteho modelového radu značky.

Škoda MissionL
Dizajnový koncept MissionL bude mať premiéru na autosalóne vo Frankfurte

Už o štyri dni predstaví mladoboleslavská automobilka na autosalóne vo Frankfurte vo svetovej premiére dizajnový koncept MissionL. Koncept blízky sériovej výrobe odhaľuje podobu šiesteho modelového radu, ktorý sa stane symbolom štartu modelovej ofenzívy českej automobilky. Kompaktný päťdverový automobil bude uvedený na trhy v Európe, Rusku a Číne.

V duchu princípov internacionalizácie prejde kompaktný liftback špecifickými modifikáciami pre každý z týchto regiónov. Indický trh navyše získa svoj vlastný variant v podobe kompaktného sedanu. Tieto kroky priblížia spoločnosť Škoda k cieľom svojej rastovej stratégie, ktoré si vytýčila v minulom roku. Do roku 2018 chce automobilka posilniť svoj predaj na 1,5 milióna vozidiel.

"MissionL odhaľuje podobu nášho nového kompaktného modelu. Veľmi presne ukazuje, kadiaľ sa bude uberať cesta našej značky," hovorí predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Winfried Vahland. "Svetová premiéra vo Frankfurte dáva jasný signál, že Škoda teraz ide na plný plyn. V najbližších dvoch až troch rokoch budeme predstavovať každých šesť mesiacov nové auto."

Škoda MissionL
Koncept Škoda MissionL je predobrazom budúceho modelu českej automobilky

V hlavnom závode v Mladej Boleslavi sa bude v budúcnosti popri modeloch Fabia a Octavia vyrábať aj tretí model, čomu sa zodpovedajúcim spôsobom prispôsobuje zväčšovanie kapacity výrobných liniek. V závode vo Vrchlabí bude Škoda od konca roku 2012 vyrábať automatickú dvojspojkovú prevodovku DQ200.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.