Škoda predstavuje Fabiu Scout

Pondelok, 23 február 2009

Škoda Auto sprístupnila prvé fotografie modelu Fabia Scout, ktorý bude verejnosti oficiálne predstavený na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Dizajnová línia Scout je charakteristická individuálnym vzhľadom a ochrannými prvkami, ktoré vozidlu dodávajú robustnejšie črty.

Fabia Scout

Model Fabia Scout dodáva segmentu malých vozidiel, ktorý je často hodnotený z pohľadu funkčnosti a hospodárnosti, nový, emocionálnejší náboj. Ako už z obrázkov vidieť, Fabia Scout má nový špeciálne tvarovaný nárazník s ochrannými plastovými prvkami, ochranné kryty po bokoch karosérie a strešný nosič striebornej farby, ktoré zvýrazňujú vzhľad modelu. Podobne aj 16palcové kolesá Arktos z ľahkej zliatiny špeciálne navrhnuté pre tento model. Zákazník si však môže objednať aj väčšie sedemnásťpalcové kolesá s rovnakým dizajnom.

Pre Fabiu Scout budú pripravené štyri motory. Základným je benzínový 1,4 16V/86 k (spotreba 6,5 l/100km), druhým benzínovým je 1,6 16V/105 k (6,9 l/100km), ktorý sa okrem štandardnej 5stupňovej predovky s ručným radením bude dodávať aj v kombinácii so 6stupňovým automatom. Vznetové motory sú tiež dva – trojvalec 1,4 TDI PD/80 k (spotreba 4,6 l/100km) a štvorvalcový 1,9 TDI PD/105 k (4,9 l/100km). Oba motory si bude možné objednať aj s filtrom pevných častíc. Všetky verzie sú len s pohonom predných kolies. O tom, či sa v budúcnosti uvažuje aj s pohonom 4x4, v tlačovej správe sa nehovorí.

Fabia Scout

Interiéru dominuje čalúnenie určené výhradne pre túto dizajnovú líniu. Vkladané tkané koberce nesú nápis Scout, rovnako ako aj piate dvere. Pedále sú opatrené protišmykovými prvkami. Medzi rozlišovacie prvky modelu Fabia Scout patria taktiež hmlové svetlomety s tzv. corner funkciou a tónované sklá dodávané už v sériovej výbave.

Škoda Fabia Scout bude v predaji od mája tohto roku a do modelového radu Scout po modeloch Octavia a Roomster pribudene tak tretí člen.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.